Medicijn werkt! (bij mij)

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik heb het idee, dat ik nu minder zweet, maar dat komt ook, omdat ik nu thuis loop. Ik heb absoluut geen last van mijn voeten, die zijn echt nog perfect.
Ik ben eergisteren bij de oogarts geweest en die heeft mijn ogen helemaal nagekeken. Vooral ook achter in mijn ogen, waar allemaal kleine haarvaatjes zitten. Als die af gaan sterven, dan kan je blind worden. Het is het eerste waar de problemen beginnen, zijn de vaatjes in je oog nog goed, dan is de rest van je lichaam ook nog goed, zo zei de oogarts. Nu moet ik elk jaar terugkomen voor controle, zodat ze, als de haarvaatjes gaan afsterven, er meteen wat aan kunnen doen.
Nu nog naar de dietiste op 9 december.
Je ziet, ik wordt aan alle kanten in de gayen gehouden.
Groetjes Ina
cavello
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 17:55
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door cavello »

Pauline schreef:Heey mensen,

Ik heb ook dat medicijn: oxybutynine Hcl. Sinds 2,5 weken nu. En het werkt echt! Ben dr helemaal gelukkig mee!

En er is idd een hele waslijst van bijwerkingen, maar ik heb alleen last van een droge mond soms (vooral als ik me extra inspan, rennen ofzo).
Als ook maar 1 iemand ooit ergens last van kreeg tijdens het gebruik van een medicijn, moet het als bijwerking worden opgeschreven zeg maar.

Ik zou me daar niet door laten afschrikken, je kunt het dan het beste zelf proberen en als je erg last hebt van de bijweringen kun je ermee stoppen, maar voor mij zijn de bijwerking niets in vergelijking met de resultaten zeg maar. Ik zweet echt niet meer! Wel met sporten, maar dat vind ik normaal, dat zou ook nie goed zijn anders..

Ik kan het echt aanraden (tis nog gratis ook! wordt vergoed door de verzekering, in tegenstelling tot botox!).

Succes dr mee allemaal, en ik slik lekker verder! :D

Liefs Pauline
ja maar voor hoe lang werkt dit ?
Lauriette*

Bericht door Lauriette* »

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door Lauriette* op ma 23 jul 2007, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

Ik ga het ook maar eens proberen! Wat een positieve berichten allemaal! Ik Zweet voornamelijk in m'n gezicht, nou ja ook onder mijn oksels maar daar heb ik nu botox voor. Smeer nog wel eens wat deocreme op mn voorhoofd, maar het tast toch de huid aan, schilfertjes enzo.. zit je ook niet echt op te wachten..
Oxibituline it is! grt jor
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

hmm, na het hele forum te hebben doorgelezen toch ook wel een paar minder positieve reacties over dit medicijn gezien..
Maar ja, niet geschoten is altijd mis! ik jou jullie op de hoogte hoe het bij mij werkt.
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

Net mn eerste pil(letje) oxybutynine Hcl. 2.5 mg ingenomen. Eerst de huisarts gebeld, die wilde het niet zomaar geven. Was nog niet eens langs geweest, maar zn assistente had t aan de telefoon gevraagd en volgens meneer was het uitgesloten een dergelijk medicijn voor te schrijven voor het zweetprobleem. Hij had er zelfs nog nooit van gehoord. Ik was natuurlijk wel van plan om gewoon een afspraak te maken en wat ervaringen van mensen van dit forum te laten zien, maar dat was uiteindelijk niet nodig. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan waar ik ook een keer met botoxz geinjecteerd ben en daar kreeg ik zonder problemen het recept. De arts was heel relax en gaf zonder eigenlijk een vraag te stellen het recept mee. Kijk, dat schiet tenminste op!
Nu nog kijken of het werkt. Ben benieuwd!
karina.
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 27 mei 2007, 15:03
Contacteer:

Bericht door karina. »

Hoi allemaal,
Ik ben een meisje van 14 en zweet nu ongeveer 2 jaar.
Ik heb alles geprobeert:
Vichy antitranspirant, Odorex, de lotion, cremé en de depper, Okselpads En nu heb ik een medicijn Salvia.
Niks heeft echt een werking.
Ik zweet gewoon door de Okselpads heen, en de Salvia werkt wel, alleen als ik rustig thuis ben, als ik een keer naar buiten ga ofzo, dan staan de plekken er alweer in.
Ik weet ook dat het met mijn leeftijd te maken heeft, maar ik zweet ab-normaal veel.
Mijn vraag was dus:
Kan ik die tabletten ook gebruiken?
Mijn moeder zegt dat ze ongezond zijn, maar ik heb er alles voor over!
(Behalve botox ..)
Groetjes!
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Hoi Karina, ik denk dat het meest verstandig is dat je een afspraak met de huisarts maakt en met hem overlegt. Hij kent je lichamelijke gesteldheid waarschijnlijk het beste, en kan daarom het beste oordelen of oxybutynine momenteel voor jou geschikt is. Succes.
karina.
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 27 mei 2007, 15:03
Contacteer:

Bericht door karina. »

Ik ga maandag naar de dokter,
daarna laat ik het jullie weten!
Want ik word er echt een beetje
wanhopig van hoor..
:(
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Succes bij de dokter. En wees vooral niet verlegen om je dokter te vertellen over dit forum en welke middelen tegen zweten hier worden besproken. Mijn dokter was ook niet van alles op de hoogte wat er tegen zweten was en was naderhand blij dat ik hem over dit forum en de informatie die er op stond had verteld.
karina.
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 27 mei 2007, 15:03
Contacteer:

Bericht door karina. »

Hee allemaal.
Ik ben dus naar de dokter geweest.
Die heeft het me gewoon gegeven!
Hij had het liever niet, maar omdat ik
zo met dat zweten zit, mocht ik het proberen.
Wel de laagste dosering, maar het is een begin!
Ben zo blij :o

* Er zijn trouwens ook pleisters van!
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Hoi karina, goed om te horen dat je dokter hebt kunnen overtuigen. Welke dosering gebruik je en heb je al resultaat gemerkt?
HyperH
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 17 jul 2006, 22:56
Contacteer:

Bericht door HyperH »

snowfreakz schreef:Eerst de huisarts gebeld, die wilde het niet zomaar geven. Was nog niet eens langs geweest, maar zn assistente had t aan de telefoon gevraagd en volgens meneer was het uitgesloten een dergelijk medicijn voor te schrijven voor het zweetprobleem. Hij had er zelfs nog nooit van gehoord.
Tijd voor een andere huisarts?? Hoe kan een arts nou iets weigeren als hij niet eens weet wat het is? Laat hem eerst wat informatie inwinnen en je op z'n minst eerst een keer langs laten komen voor een gesprek e.d.

Ik heb hier eerder gelezen dat je maar beter niet kan gaan 'eisen' bij je huisarts maar die man of vrouw is er toch voor jou gezondheid en dan vind ik dat je wel degelijk mag gaan eisen!

groetjes,
J~
Ferry24
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 17:15
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Ferry24 »

Heb net ff het hele topic door gelezen. Het is nu wat stil geworden hier, werkt het nog bij jullie? Ik ga morgen ook maar eens de huisarts bellen. Ik houd hullie op de hoogte!
Ferry24
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 17:15
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Ferry24 »

Vanmorgen bij de huisarts geweest, alleen heb de tabletten nog niet mee gekregen. Hij gaat nu eerst met de dermatoloog overleggen. Volgende week wordt ik terug gebeld. Afwachten dus.. Is het ook mogelijk om bij een andere huisarts langs te gaan in een andere huisartsenpraktijk?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht