denk er erg goed over na, het is niet zo maar een operatie!!

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
patriciagino
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 aug 2007, 16:55
Locatie: tilburg
Contacteer:

denk er erg goed over na, het is niet zo maar een operatie!!

Bericht door patriciagino »

hallo,

ik wil jullie heel duidelijk maken dat het geen gewone operatie is.
je bent na de operatie niet van het probleem af, het word verplaatst!
zorg er voor dat als je op gesprek gaat, dat je al je vragen op papier zet.
het is namelijk zo, dat je door al je zenuwen de vragen vergeet.
de meeste artsen vertellen je ook niet duidelijk over alle risico"s.
ik ben zelf een week geleden geopereerd, toen ik eindelijk had doorgezet dat ik het wilde doen ging ik op gesprek bij de chirurg.
ik was zo opgewonden dat ik er niet zo nouw naar keek dat ik geen hele duidelijke antwoorden van de chirurg kreeg.
ik was alleen maar blij dat ik nu op de wachtlijst werd gezet.
de rest deed er op dat moment niet echt toe.
toen ik een maal geopereerd en bijgekomen was, kwam de chirurg aan mijn bed en vertelde me dat het even afwachten was hoeveel ik precies op een ander plek zou gaan zweten.
hij vroeg me ook of de pijn een beetje dragelijk was, omdat hij wist hoe erg de pijn kon zijn.
over het verdere herstel is me ook niets verteld.
en dat terwijl ik hem verteld had dat ik een kind van 2 jaar heb, en dat ik dus nog geen half uurtje rustig kan gaan zitten.

#bijna geen adem kunnen halen.
#niet kunnen hoesten.
#niet mogen roken.
#veel pijn met ademen tijdns het liggen.
#pijn tussen de schouderbladen.
#erg warme wonden waardoor je koude rillingen hebt.
#pijn op de borst.
#een grote druk op het borstbeen.
#pijn aan de borsten.
#vreemd aanvoelende huid rond de tepels.
#en dan nog het zweten op; borst, buik, rug, liezen enz.
#bijna continu een hittegolf over het hele lichaam.

maar al met al, ben ik nog wel tevreden.
als ik al een stukje loop zweet ik nu voortaan erg op mijn buik en rug.
ik hoop dat mijn lichaam zich daar nog op aan past.
maar ook als dat niet gebeurd dan heb ik er geen spijt van dat ik het vorige week toch heb doorgezet.
dus ieder zijn eigen keus, maar denk er gewoon erg goed over na.
je kunt het er goed van af brengen maar ook minder goed.
het wil niet zeggen dat als de operatie geslaagd is dat je dan ook van al de ellende af bent!!!!!!
aangezien mijn resultaat, zou ik het zo weer doen.
maar als ik dan aan de pijn denk, zeg ik nooit meer.
en dat terwijl ik toch een spoedig herstel heb.
ik heb op het ziekenhuis 2 paracetamol gehad, mocht die zelfde dag al naar huis.
ik heb thuis geen enkele pijnstiller meer op, en was de 2e dag ook al weer aan het stofzuigen en wassen.
het is dus maar net hoe je het bekijkt, maar prettig is heel iets anders.
zorg dat je alles goed op een rijtje hebt voor je er aan begint!
denk er heel erg goed over na.
Hyper Hydrosis
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 21:46
Contacteer:

Bericht door Hyper Hydrosis »

Ik zal hoe dan ook nooit een operatie ondergaan tegen het zweten, totdat er een operatie bestaat zonder al de risico's die het 100% verhelpt. IK blijf tot die tijd wel lopen met zweethanden en voeten.
Norielle
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 09 jan 2008, 15:06
Contacteer:

Bericht door Norielle »

Hai, ook ik wil hierop graag reageren. Nu ongeveer 7 weken geleden, ben ik ook geopereerd bij Sudor. En ik heb helemaal geen last van bijwerkingen eigenlijk.. Na de operatie, die bij mij niet helemaal goed is gegaan; ik kreeg een 'miniklaplong', is het eigenlijk vrij snel alweer heel goed met me gegaan! Doordat mijn long zich na de operatie niet weer voledig volzoog met lucht, heb ik extra zuurstof gekregen tot dat het voor mijn gevoel niet meer nodig was. De volgende dag, hebben ze opnieuw een foto gemaakt, en alles bleek toen in orde gelukkig. Verder ben ik na de operatie alleen nog heel erg moe geweest en ook vreselijk misselijk, maar verder niet echt pijn, (ik heb ook geen morfine gehad na de operatie) maar volgens mij is dat meer de narcose dan de operatie op zichzelf. Het is gewoon vervelend dat je niet confortabel kunt liggen, zitten gaat niet echt door misselijkheid. En het drukkende gevoel op je borst is ook a-relaxt, maar ook weer niet heel erg. Ik schrok ook wel toen ik mijn lichaam in de spiegel zag, omdat je borst plater is en breder, maar dat trekt allemaal harstikke bij! Maargoed, al met al ben ik maar een weekje thuis gebleven van school en heb ik daarna 2 weken een beetje last gehad van mijn rug. Maar met de pijnstillers die je meekrijgt is het best goed te doen allemaal. En nu heb ik dus echt helemaal geen last meer van de operatie, zelfs intensief sporten kan ik gewoon lekker doen! Verder voelt het gewoon zo heerlijk om geen last meer van zweethandjes te hebben! Echt, je wilt mensen de hele dag door handjes geven zelfs! =) En de rest.. nou geloof me, dat is ook niet noemenswaardig.. Ik zou zeker wel een operatie overwegen, en dat zeg ik terwijl ik het niet eens heel ernstig had.. En ook terwijl er bij mij ook enige complicaties zijn geweest.. Een intakegesprek is sowieso aan te raden, je bent daarna nergens toe verplicht. En bij mij is het allemaal heel snel gegaan eigenlijk, 14 september ben ik op intakegesprek geweest en 24 november ben ik geopereerd.. Ik weet dat er heel veel reacties geplaatst zijn over het wel of niet doen van een operatie, en het is ook fijn om die informatie uit te wisselen, maar ik vind ook dat je het op z'n minst eerst zelf moet ondervinden.. Hiermee bedoel ik dan het intake gesprek, als je gevoel dan niet goed is okay, het is immers jou keuze! Ik was namelijk zo stom om negatieve (vergeef me) en afschrikwekkende posts te lezen de avond voor de operatie, en geloof me achteraf was dat dus echt niet nodig! Succes met het maken van je beslissing in elk geval, wat die dan ook is!
*****
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 17:55
Contacteer:

Re: denk er erg goed over na, het is niet zo maar een operatie!!

Bericht door ***** »

heey ik ben zelf geopereerd in brussel maar daar deden ze een andere methode waardoor ze alleen maar 2 kleine sneedjes van 1 cm maakten zonder drains enz. hierdoor had ik al na 5 dagen geen pijn meer. na 1 week gingen de hechtingen eruit en daarna kon ik alles weer doen wat ik eerst deed. ik had het vooral aan mijn handen en voeten maar je kunt de operatie ook voor je oksels doen. en het resultaat mag er zijn! ik heb helemaal droge handen alleen bij mijn voeten is t maar voor 60% weggegaan maarja is wel een verbetering. verder was het enigste risico bij de operatie dat ik misselijk kon worden bij de narcose of de zweethanden maar voor een gedeelte wegbleven. Het zweet heeft zich ook niet verplaatst bij mij.
x
xMonique
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 24 mar 2010, 16:37
Contacteer:

Re: denk er erg goed over na, het is niet zo maar een operat

Bericht door xMonique »

Norielle, mag ik vragen hoe oud je bent?
Want je zij dat je nog op school zat..
Ik zit zelf namelijk nu met het dilemma wel of niet opereren,
ben nog maar 15 jaar!
Anouk1991
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 19:02
Contacteer:

Re: denk er erg goed over na, het is niet zo maar een operat

Bericht door Anouk1991 »

hoelang mag je niet roken dan??
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht