Zweetklieren weghalen

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

De verdoving waar JP het over heeft (operatie duitsland) werkt in principe herzelfde als in Nijmegen. De vloeistof zorgt ervoor dat de huid los komt van het weefsel. Er wordt inderdaad vloeistof met verdovingsmiddel ingespoten. Hier voel je vrijwel niets van. De verdoving werkt bijna direct.

Gisteravond deed met name een oksel toch wel zeer. :( Een pijnstiller helpt dan enorm! En die had ik ook wel even nodig. Verder redelijk geslapen. Je moet je bovenarmen bij elkaar houden dus je ligt nogal stijf in bed, je draait je niet even om of zo.

Vandaag heb ik het verband iets losgemaakt er blijkt bij mijn ene arm een zwelling te zitten die door het verband knelt dit veroorzaakt wat gevoeligheid. Verder voelen mijn bovenarmen een beetje stijf.

Zondag mag het drukverband eraf ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet.

groeten,
Rookie

p.s. er stond afgelopen maandag op diverse blogs een artikel over een duits model (Michaela hupeldepup) die ook haar zweetklieren heeft laten weghalen kosten 2000 euro!
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Eindelijk zondag het verband eraf :lol: Dat is wel even schrikken. Mijn rechter oksel ziet er bont en blauw uit, echter de linker oksel is nog veel erger en er zitten twee enorme zwellingen (die deden dus zo zeer :( )

De wondjes zien er verder goed uit. Het drukverband heeft blijkbaar te strak gezeten, want waar het tape zat zitten bloeduitstortingen en ook wat blaren.

Het is allemaal gevoelig, aankleden is lastig, slapen doe je niet lekker, autorijden wil niet etc.

Je moet er wat voor over hebben! Ik heb wat foto's ik zal ze naar het forum mailen.

groeten,
Rookie
jp
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: do 13 dec 2007, 14:55
Contacteer:

Bericht door jp »

Rookie,

wij zijn op dezelfde dag geopereerd. ( ik in Duitsland). heb inderdaad ook zwelling en 2 blauwe oksels. Advies van mijn arts was om zwelling weg te laten halen met naald waardoor de huid weer beter aan elkaar kan groeien.

Ik zet mijn foto ook op het forum

JP
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Klik hier voor foto van de linker oksel van rookie

Klik hier voor foto van de rechter oksel van rookie
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Hallo JP,

Ik heb inmiddels homeopathische tabletten gekregen die zouden moeten helpen de zwellingen te verminderen. Waarschijnlijk heeft aan een zijde het drukverband niet goed gezeten.

Mijn huisart raadde niet aan om de zwelling weg te laten halen met een naald, lijkt me ook geen pretje trouwens.

gr,
Rookie
jp
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: do 13 dec 2007, 14:55
Contacteer:

Bericht door jp »

Hallo rookie,
Ben benieuwd hoe dat middel heet en of het helpt. Kun je mij de naam ervan geven. Ik heb aan een zijde ook zwelling en zie een naald inderdaad niet zitten ( ook risico op infectie ed).

gebruik jij nu nog een bandage? Mij is geadviseerd om hele zachte tissues te gebruiken in combinatie met een brace.

groet
Jp
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Hoi Jp,

Dat middel heet TRAUMEEL (tabletjes) gaat letsel van het weefsel tegen. Lijkt iets te werken. Kun je overigens kopen bij de betere drogist 8,75 per 50 stuks.

Ik heb via mijn huisarts ook een lotion gekregen om de boel schoon te houden DALACIN T. Dit remt de groei van bacterien. Mijn linker oksel (die met die bulten) begon wat te ruiken :shock: vandaar.

De zwellingen worden minder, wondjes zien er goed uit. Maar vandaag tijdens een telefoongesprek blijk ik in ieder geval onder mijn rechter oksel nog steeds te zweten!!!!! :x

Moelijk in te schatten of het minder zou zijn als voorheen, maar er loopt vocht uit :(

Verder heb ik geen verband, brace of iets dergelijks.

groet,
Rookie.
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Wat een gezeur! Het is nu inmiddels 9 dagen geleden het mijn linker oksel heeft nog steeds een grote zwelling.

Dat ding doet gemeen zeer. Ben deze week al drie keer bij mijn huisarts geweest die uiteindelijk toch met een een injectienaald de boel is gaan puncteren (zo heet dat dacht ik). Totaal 40ml eruit gehaald.

Vandaag heb ik nog arnica gel gehaald om te verzachten en te koelen. Slapen doe ik slecht en inmiddels baal ik er stevig van.

De Mauritskliniek in Nijmegen kent geen nazorg. De dermatoloog was niet meer bereikbaar en de assistente zou terugbellen nav een gestuurde mail met foto. Dit is inmiddels al een dag of 5 geleden (reactie zal wel per postduif zijn verstuurd).

Nou maar hopen dat het voor de feestdagen een beetje weg is, zodat ik normaal kan slapen, bewegen, aankleden etc.

groeten,
Rookie.
jp
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: do 13 dec 2007, 14:55
Contacteer:

Bericht door jp »

Rookie,
dat is balen man........! Ik vind het beleid van de Mauritskliniek schandalig. wel een behandeling aanbieden, eraan verdienen en je verder laten stikken.

Ik ben fysiotherapeut en ik adviseer je om te overwegen een officiele klacht in te dienen bij het medisch tuchtcollege. Dit is meer dan schandalig.

Zoals ik je vertelde ben ik in Duitsland geopereerd 10 dagen geleden. Ik denk dat het grote verschil is, is dat ze bij mij een combinatietherapie hebben gebruikt nl liposuctie en curettage. Ik heb rechts ook een grote zwelling ( geen ontsteking maar lymfe vocht). verder is door mijn eigen stomme schuld de huid rechts helemaal kapot gegaan.

Ik heb deze week al meerdere malen met mijn Duitse dermatoloog gesproken ( ik heb zelfs zijn mobiele nummer). En het is niet de eerste de beste, google zijn naam en je wordt overspoeld met artikelen Dr K. Hoffmann, Ruhr Universitat Bochum.

Morgen ga ik terug om mezelf te laten onderzoeken en evt te laten punctueren.

En hoe is het met het zweten

JP
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik had een email gestuurd naar Sudor omdat het me opviel dat zij deze behandeling niet doen. (het wegschrapen van de zweetklieren)

Ik vroeg waarom ze dit niet doen en na korte tijd kreeg ik antwoord van C. Van Aken (secretaresse sudor) dat zij dit niet doen vanwege de te grote risico's.

Wat deze risico's dan precies inhoudden weet ik niet, maar ik denk dat de wondgenezing er een van is.

Nu ik jullie verhalen lees begin ik weer te twijfelen of ik het wel zou willen.... ik hou het voorlopig maar bij botox.

groetjes Thijs enne sterkte jongens....
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Hallo,

De grote zwelling is bijna weg! gisteravond en vanochtend is er bloed uit gekomen. Er zat een klein wondje op de zwelling. Gisteravond dacht ik eindelijk douchen! (hechtingen moeten 10 dagen blijven zitten) Door het water is dit wondje waarschijnlijk opgeweekt of zo en er kwamen druppeltjes bloed uit. Toen ben ik zelf maar even op de zwelling gaan drukken en ja hoor best wel veel bloed. Dat luchtte op zeg, redelijk geslapen eindelijk!

Vanochtend heb ik met een washandje het wondje weer nat gemaakt en gewassen en weer begon het te bloeden. Allemaal druppels bij 66 druppels ben ik gestopt te tellen, daarna kwam er een straaltje uit. Dit klinkt best wel luguber maar de zwelling is bijna weg en ik heb op dit moment nauwelijks pijn. Mijn vrouw heeft maar wel even een drukverband voor de zekerheid aangebracht.

Wat betreft het zweten: links is droog, rechts niet (lijkt wel minder).

Ik denk dat de zwelling een complicatie is geweest. Ik vermoed dat het drukverband van het begin af aan niet goed heeft gezeten. Recht heb ik totaal geen problemen gehad, geen pijn, geen zwellingen etc.

Mijn vrouw is dokterassistente en heeft vandaag de hechtingen verwijderd. Wondjes zien er goed uit. Ik denk niet dat ik littekens krijg.

groeten,
Rookie.
jp
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: do 13 dec 2007, 14:55
Contacteer:

Bericht door jp »

Beste thijs

Ik begrijp jouw reactie wel, de verhalen van rookie en mij zijn wellicht een beetje luguber gaan klinken. Ik wil graag een paar overwegingen opnoemen.

Prive klinieken ( waaronder Sudor) laten iets te vaak het financieel belang te zwaar wegen. Afgevraagd moet worden of deze klinieken een behandeling niet uitvoeren op grond van evidence based onderzoek of op andere gronden. Bijvoorbeeld gebrek aan expertise. Ethische grenzen vervagen hierdoor.

Op grond van wetenschappelijk onderzoek ( feiten) zou ik hierover wel een discussie willen voeren.

Belangrijk verschil:
Zoals ik de ervaring van Rookie lees, is er sprake van een ontsteking geweest met veel ongemak en pijn. Dit heb ik niet gehad. ten tweede is er een duidelijk verschil van behandeling tov de operatie van Rookie en mij. Rookie stond na een half uur buiten, ik heb 2 uur op de ok gelegen. Het verschil is curettage vs suction curettage ( is liposuctie curettage).

In het onderzoek van deze kliniek waar ongeveer 60 pt aan mee deden vind je terug dat er bij niemand complicaties waren ( je vind dit artikel in elke werelwijde database). Kijk nu eens voor de grap hoe het staat met complicaties bij ETS. ( nu is dit niet helemaal eerlijk want ETS wordt vaker toegepast in situaties waarbij er sprake is van zweten op andere plaatsen dan de oksel.

groet
JP
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

De arts in het ziekenhuis in enschede heeft het met mij een aantal jaren geleden ook gehad over deze operaties en ze willen ze niet uitvoeren omdat de complicaties erg groot kunnen zijn ivm het wegschrapen van de zweetklieren .
Het risico is te groot dat ze andere functies zouden kunnen raken!
En laten we wel wezen onder je armen geneest het gewoon slechter omdat de huis daar op elkaar zit en dus bacterien meer de kans hebben om daar te "wonen"en Huisvesten!!

Nee aan mijn lijfje geen operaties meer om het zweten tegen te gaan hoe vervelend ik het zweten ook vind!!!

Ik heb nu een lieve vriend die me accepteerd zoals ik ben!!!

Fijne kerstdagen allemaal!!!

Gr KIm
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Hoi Jp,

Even voor de goede orde ik heb GEEN ontsteking gehad. Maar een zwelling gevuld met bloed en wondvocht. Geen pus of kloppingen e.d.
Waarbij ik op wil merken dat als het aan de linker kant net zo was verlopen als mijn rechteroksel hier een ander verhaal van mij had gestaan (geen pijn, korte ingreep etc etc) Ik heb gewoon pech gehad denk ik. By the way ik had geen twee uur op een ok willen liggen. Een uur na de ingreep zat ik al weer thuis.

En voor Kimmy:
Ze halen je apocriene zweetklieren weg deze bevinden zich direct onder de huidlaag. Bij het weghalen wordt de opperhuid iets los gemaakt van de onderlaag en weghalen maar. Het is niet denkbaar dat er 'andere' functies worden geraakt, want dan moet je veel dieper. Ik denk dat je met botox injecties al dieper zit.

Enne ook prettige feestdagen!
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

bedankt voor het sturen van de foto's..
ik vind ze er wel erg uitzien!!

zou je ons om de 2 weken foto's kunnen laten zien zodat wij de status van het genezingsproces kunnen volgen?

ook ben ik benieuwd hoe het nu gaat met zweten..
Plaats reactie