Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

jessie
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 03 dec 2016, 11:09
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door jessie »

hallo,
ik heb verleden week een bloosoperatie ondergaan,we zijn nu een week later en het blozen is effectief weg.
Ik had ook last van zweten onder de oksels,ik moet zeggen dat die gedurende een week ook niet zo nat meer zijn,ook al heeft de dokter daar niks gedaan. Wat ik wel merk is dat ik nu meer zweet op de buik en rug,is nu al 1 keer gebeurt,maar is niet continu. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de operatie. Ik ga nu even wachten hoe het verder zit met het compensatiezweet in de volgende weken/maanden. Het is natuurlijk wel vroeg om dit nu al te kunnen zeggen,maar ik hoop dat het zo verder gaat. Ik voel me veel zelfverzekerder ,kvoel me echt beter in men vel. Ik heb de operatie door dokter de keukeleire tom laten doen in jette.
Natuurlijk doet het de eerste dagen wel pijn ,maar na de 3 de dag was de erge pijn zo goed als weg. Nu heb ik nog wa last tussen de schouderbladeren.
Groetjes
jessie
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 03 dec 2016, 11:09
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door jessie »

Gisteren de draadjes laten uithalen en nog eens plakken genomen van de longen, draadjes waren er zo uit,geen pijn gehad en de longen waren ook oke. De pijn tussen men schouderbladen zijn ook al een stuk minder,neem nu 2 dafalgans per dag in, van het compensatiezweten heb ik tot nu toe geen last gehad, buiten die ene keer na inspanning,maar dat vind ik geen erg,is normaal ook dat iemand gaat zweten dan. ik kan zo rondlopen zonder een rood hoofd te hebben of te beginnen zweten onder de oksels. heel fijn. Na een week voel ik me ook wat fitter,de dokter heeft me 2 weken thuisgezet. ik zal maandag terug men leven oppikken,gaan werken,gaan sporten,ik ben benieuwd :) Tot nu toe alleen maar positieve dingen voor mij. Hopelijk zal dit ook aanhouden. ik houd jullie op de hoogte!
Jayjay123
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 28 apr 2017, 20:38
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Jayjay123 »

Dag Jessie,

Ik heb je een PM gestuurd.

Groetjes
Rens
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:44
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Rens »

Beste Jessie,

Ben erg benieuwd hoe het er nu voorstaat met het compensatie zweten.
De bloosoperatie is zelfde als voor zweten van het gezicht toch?
Graag zie ik je reactie tegemoet.

Groetjes
jessie
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 03 dec 2016, 11:09
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door jessie »

Dag Rens,
is idd hetzelfde, het zweten in het aangezicht is weg, tenzij bij het sporten,dan is er wel wat zweet maar echt ni veel, het compensatiezweet zit dan op je lichaam,buik en rug! Buiten sport heb ik geen compensatiezweet ,tenzij ik in de vlakke zon ,warmte buitenzit dan zal ik wel wat gaan zweten op buik en rug.Of heb wel al is meegemaakt dat ik me wat ongemakkelijk voel dan ben ik wel wat vochtig tussen men borsten en op de rug. bij het sporten ben ik helemaal nat op buik en rug maar daar houd de dokter ook geen rekening mee,word gezien als normaal,als je sport moet je in principe zweten.Het zweet moet ergens weg, maar het valt keigoe mee bij mij. Volgens mij ga ik gewoon zweten in de zomer bij hoge temperaturen en lente herfst en winter gaan voor mij ideale seizoenen zijn. Ik pas me in de zomer aan,ga ni in de platte zon zitten tenzij in bikini ofwel pas ik men kledij gewoon aan die hoge temperaturen aan,kleedjes,kledij waar je bijna geen vocht ,zweet op ziet. Het is natuurlijk bij iedereen anders. Als je me vraagt of ik het nog zou overdoen,zou ik direct ja zeggen, hft men leven wel positief verandert :)
Rens
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:44
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Rens »

Beste Jessie,

is alleen het zweten in het gezicht gestopt, of geldt dit voor het hele hoofd?

Mvg,

Rens
jessie
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 03 dec 2016, 11:09
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door jessie »

dag Rens,
ik heb eigenlijk gewoon in het aangezicht last gehad, kan ik ni zeggen eigenlijk ..

groetjes
Joooost
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 25 jan 2019, 13:51
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Joooost »

Hallo Jessie,

Ik heb een vraagje: ik heb ook een operatie gehad maar voel nog vaak het blozen opkomen, maar ik word denk ik niet meer rood misschien een beetje maar zeker minder als vroeger... Hoe zit dat bij jou? Voel jij je gezicht ook soms nog wat warm worden of voel jij helemaal niets meer?
jessie
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 03 dec 2016, 11:09
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door jessie »

Hey Joost , ik had dat ook in het begin, dat is de oude gewoonte nog denk ik, maar dit gaat over . Je word niet meer rood , soms heb ik ook nog dat gevoel hoor en dan als ik kijk zie ik wit. Soms voelt men gezicht warm aan, bloos ik een beetje maar dan van inspanningen te doen of de zon. Ik ben nu 2 jaar later en ben nog altijd super gelukkig dat ik het heb laten doen. Hielang is het bij jou geleden?
Joooost
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 25 jan 2019, 13:51
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Joooost »

Nu 1,5 jaar geleden en ik was er heel erg blij mee, heth heeft mijn leven weer helemaal verandert maar sinds kort voel ik mijn gezicht toch terug wat warm worden in sociale situaties dus was ik niet meer zeker of ik rood werd of niet, maar bedankt voor je antwoord, nu ga ik er van uit dat ik toch nooit meer rood kan worden
Joooost
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 25 jan 2019, 13:51
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Joooost »

Het enige spijtige is dat ik er te lang mee gewacht heb waardoor ik toch een sociale fobie heb gekregen, vroeger werd ik rood maar nu begin ik te trillen of geraak ik niet goed uit mijn woorden.. Ben sociaal tog nog altijd niet normaal vind ik. Ik vraag mij echt af hoe mijn leven nu zou zijn moest ik nooit die bloosfobie gehad hebben
jessie
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 03 dec 2016, 11:09
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door jessie »

Ja ik vraag me dat ook soms af, maar wens je veel moed, ik hoop dat het blozen niet terug komt want de dokter zei dat het geen garantie was spijtig genoeg 🙁, tot dan er gewoon van genieten 🤞🤞
Redhead
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 13 dec 2019, 11:20
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Redhead »

Joost en jessie mag ik vragen waar jullie de operatie hebben laten uitvoeren?
jessie
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 03 dec 2016, 11:09
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door jessie »

Hallo,

In uz Jette , bij dr
De keuckelaere, zeer tevreden van!

Groetjes
Redhead
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 13 dec 2019, 11:20
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Redhead »

Heb je nog last van bijwerkingen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht