zweetklieren oksels weg laten halen

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
mrijk88
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 12:19
Locatie: katwijk
Contacteer:

zweetklieren oksels weg laten halen

Bericht door mrijk88 »

hallo allemaal
ook ik ben altijd heel erg zweterig, al vanaf klein kind. heb al vanalles geprobeerd ook botox meerdere malen maar
niks werkte. nu heb ik dus mijn zweetklieren laten weghalen afgelopen dinsdag. Dit heb ik gedaan bij de
mauritskliniek in den haag, alles werd vergoed (ook de botox!!!) dus een aanrader voor iedereen.
tot nu toe heb ik daar sowieso een positieve ervaring met de dermatologen, en de verpleegkundigen ook.
nu zit ik dus in het verband na het weghalen. tot nu toe valt het me reuze mee, heb weinig pijn (als ik mn armen maar
bij mn bovenlijf hou) en het is al 3 dagen geleden. tis een beetje behelpen om je armen bij je lijf te houden maar het
valt wel mee, alleen slapen is niet zo fijn. omdat ik gewend ben anders te liggen. moet nu op mn rug blijven liggen.
ik dacht ik zet mijn verhaal er ook op misschien heeft iemand er iets aan. ik ga bij houden hoe de genezing gaat maar
mocht iemand vragen hebben stel ze gerust..
groetjes m
Markie
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 13:35
Contacteer:

Re: zweetklieren oksels weg laten halen

Bericht door Markie »

Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen van de komende dagen / weken.
mrijk88
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 12:19
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: zweetklieren oksels weg laten halen

Bericht door mrijk88 »

vandaag donderdag, morgen eindelijk het verband eraf :) eindelijk!!
heb niet veel last ben zo benieuwd wat de arts morgen zegt...
en of het gelukt is natuurlijk maar dat is nog even afwachten.
gister maar even langs een kapper geweest om mn haar te laten wassen, 10 dagen niet douchen
is eeeerg lang!

groetjes
*****
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 17:55
Contacteer:

Re: zweetklieren oksels weg laten halen

Bericht door ***** »

hoi !

ik ben af van mijn zweten :D dankzij een operatie in brussel waar ze mijn zweetklieren voor een stuk hebben weggehaald. Ik had het vooral bij mij handen en voeten maar de operatie werkt ook bij de oksels. de operatie zelf duurde maar 20 minuten en er werden maar 2 kleine sneetjes (van 1 cm) gemaakt langs de borst ( waar de rand van je bikini zit). ze gaan hierbij achter de longen dus die worden maar half leeg gelaten dus heb je geen kans op een klaplong zoals de operatie in nederland. de eerst dag erna had ik het gevoel alsog ik spierpijn had om mijn bovenlichaam maar daarna werd dat steeds minder. en na 5 dagen kon ik gewoon weer bijna alles doen (bijv. fietsen lopen enz). na een week werden mijn hechtingen eruit gehaald en hoefde ik geen pleister meer op het litteken te doen. nu is het 5 weken geleden dat ik de operatie ben ondergaan en ik kan nu weer alles en heb helemaal geen pijn meer(na 1 week had ik al geen pijn meer). vandaag moest ik alleen een longcapaciteittest doen om te kijken of mijn longen dezelfde capaciteit hadden als voor de operatie. dit was ook allemaal goed bij mij. dus nu hoef ik ook niet meer terug te komen en ben ik compleet genezen van hyperhydrosis :D :D

dit is de site van het ziekenhuis: http://www.uzbrussel.be/u/view/nl/33084 ... ?id=988399
je ziet als het goed is de naam keukeleire ( de dokter die mij geopereerd heeft) je kunt het ziekenhuis gewoon bellen en ze geven je (dat deden ze bij mij) de dokter zelf aan de telefoon om een afspraak te maken daar.
mrijk88
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 12:19
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: zweetklieren oksels weg laten halen

Bericht door mrijk88 »

he bedankt voor je bericht!
bij mij is het zweten nu wel minder maar tis nog niet echt weg, kan nog steeds geen gewone shirtjes aan...
maar werd jouw behandeling vergoed? want het lijkt me wel erg interessant..
groetjes
Markie
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 13:35
Contacteer:

Re: zweetklieren oksels weg laten halen

Bericht door Markie »

Mrijk88, ben je wel tevreden over de behandeling? Ik lees namelijk dat je zweten (nog) niet weg is. Komt dit de komende tijd vanzelf of blijft het resultaat, zoals het nu al is? Dus met (lichtelijk) zweten? Ik ben toch wel heel erg benieuwd!
mrijk88
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 12:19
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: zweetklieren oksels weg laten halen

Bericht door mrijk88 »

ben nu nog niet erg tevreden met het resultaat, links is wel veel minder maar rechts niet echt. :(
en nadat je zo'n lange tijd met zo'n probleem loopt wil je gewoon het liefst dat het helemaal weg is...
maar ja nog even afwachten moet eind deze maand terug naar de kliniek
groetjes
mrijk88
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 12:19
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: zweetklieren oksels weg laten halen

Bericht door mrijk88 »

he even vraagje aan ***** over die operatie in brussel. werd dat voor jou vergoed?
groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht