Mijn operatie

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Mijn operatie

Bericht door anoniem87 »

Hallo allemaal,

Ook ik loop al jaren rond met het probleem zweethanden-zweetvoeten. Ik heb me hier jarenlang enorm voor geschaamd en nog, er zijn gewoon mensen in mijn omgeving die dit niet weten en dus ook niet weten dat ik geopereerd wordt. Eigenlijk dacht ik altijd, het gaat wel weer over & wist ik niet dat het een echte "aandoening" was.. totdat het beestje een naampje kreeg ; Hyperhidrosis.. vanaf dat moment werd alles anders. Ik kreeg angst voor het zweten en probeerde steeds meer dingen te voorkomen waar ik handen moest gaan schudden, verjaardagen, nieuwe mensen etc. Ik liep zelfs een keer door de stad met mijn vriend , midden in de zomer op birkenstock slippers, dat was natuurlijk het domste wat ik kon doen want voordat ik het wist, lag er letterlijk en figuurlijk een plasje zweet in, toen ik dit zag sleurde ik mijn vriend in paniek mee een schoenenwinkel in, heb ik sokken en gympjes gekocht en kon weer verder. Vreselijk gewoon.. Mijn vriend accepteert het gelukkig en ziet er zoals meerdere het "probleem" niet zo van in, althans als hij mijn handje wilt vasthouden dan hoef ik me er voor hem niet voor te schamen, maarja dan alsnog gebeurd het bijna nooit en anders laat ik wel los zodra ik het voel komen, dit is voor hem heel vervelend. Gelukkig steunt hij mij nu ook dat ik voor de operatie gekozen heb, hij is zelfs mee geweest naar de huisarts :)

Nu aanstaande woensdag is het dan zo ver, ik wordt geopereerd. Ik zal jullie eerlijk vertellen dat ik doodsbang ben, ik heb nog nooit griep gehad, ga nooit naar de huisarts, laat staan iets in het ziekenhuis, ik heb zelfs voor de operatie voor het eerst bloed moeten laten prikken.. Ik ga nu eigenlijk iets in mijn lichaam kapot maken wat gezond is, maarja wel allemaal voor een nieuw leven! Nooit meer nadenken of dingen laten voor die stomme handen! Ik weet wat de risico's zijn, heb hier al meerdere enge verhalen gelezen, maar dit is natuurlijk voor ieder mens anders. Gelukkig heb ik meer mooie en positieve verhalen gelezen en dat geeft me zeker de moed en kracht om ervoor te gaan. Ik laat het allemaal wel over me heen komen..
Ik zal jullie uiteraard vertellen zodra het kan, hoe het allemaal verlopen is.

Mochten jullie vragen hebben of gewoon willen reageren dan zou ik dat leuk vinden.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door Thijs »

hoi Anoniem87

Fijn dat je je verhaal wilt delen met ons. Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de operatie en hou ons aub op de hoogte hier van je verloop en herstel. Eventuele foto's (onherkenbaar) zijn ook altijd welkom. Dan kunnen andere mensen zien hoe e.e.a. er uit ziet na een operatie.

Heel veel geluk.

groetjes Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door Erje »

Hallo anoniem87,

Welkom hier.

Wat spannend dat je de operatie gaat doen. Hopelijk valt alles mee en kan je daarna lekker genieten van droge handen.
Ik wens je alvast veel succes en sterkte en houd ons op de hoogte hé!
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door anoniem87 »

Dank jullie wel, het is zeker heel erg spannend! Ik houd jullie op de hoogte :)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door Thijs »

waar laat je de operatie doen ? en ik neem aan dat het een ETS operatie is ?
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door anoniem87 »

Ja klopt, in het Tergooi ziekenhuis in Hilversum.
Ik blijf alleen steeds maar dingen lezen en begin steeds meer te twijfelen of ik hier wel goed aan ga doen..
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door Thijs »

tja... het is niet niks..... maar er zijn mensen met zeer goede resultaten...... ikzelf ben geen voorstander van ETS maar das mijn persoonlijke mening. Anderen zijn het dus totaal niet met mij eens. Ieder maakt de afweging voor zichzelf...... en informatie opdoen op onder andere dit forum is nooit mis natuurlijk !
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door anoniem87 »

Nee, klopt dat is ook wel zo.. Maar als ik dan weer een slecht verhaal lees, dan krijg ik het spaans benauwd & zou ik het liefste vandaag nog afbellen. Maarja 1 ding weet ik ook zeker, dit leven wil ik ook niet meer, het is een dagelijkse last..
Jammer dat er geen mensen zijn of reageren die het vrij recent hebben ondergaan.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door Thijs »

Tja, dit forum is sinds de start al een lees forum geweest ipv een schrijf forum. helaas. Er zullen genoeg mensen zijn die deze operatie hebben laten ondergaan maar er zijn er maar weinig die er over schrijven. Jammer vind ik dat altijd. Maarja wie weet reageert hier nog iemand.
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door anoniem87 »

Ja, dat is zeker jammer ja.. Want je kan anderen mensen er alleen maar mee helpen & laten zien dat je niet de enige bent!
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door anoniem87 »

Ohneeeee ben net gebelt & de operatie wordt verplaatst, teveel spoedgevallen..
Moet nu de 13e pas :(
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door Erje »

Even een vraag. Niet dat ik het je uit je hoofd wil praten, maar zoals je zelf al zegt, het is niet niks en je twijfelt.

Wat heb je tot nu toe aan andere dingen geprobeerd om het zweten te verminderen? Zoals bv ionthoforese, wat bij handen en voeten heel goed kan werken. Zo zijn er misschien nog meer dingen te bedenken en als blijkt dat er niks anders helpt, ja dan is het misschien tijd voor de operatie.
Maar, zoals ze in het Engels zeggen: my twocents.
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door anoniem87 »

Ik twijfel alleen als ik een slechte ervaring lees, diep van binnen weet ik zeker dat ik het wil.
Gelukkig zijn over het algemeen de verhalen erg positief.
Ionthoforese, heb ik ten eerste het geld niet voor over & de discipline niet voor en het is iets wat het probleem tijdelijk weg zou kunnen nemen en ik wil er helemaal vanaf. Mijn dermatoloog vond dit eerlijk gezegd ook niet één van de beste middelen. Ik heb Odaban geprobeerd, AHC 30 & een alumimiumhydroxychloride zalfje die de dermatoloog me voorgeschreven heeft, maar dit werkt dus niet. Mijn huisarts die ik het een paar jaar geleden met heel veel moeite durfde te vertellen, zei heel simpel ; oh bij de Hema hebben ze er wel een middeltje voor.. :s
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door Erje »

Oh okee, dus je hebt al wel de verschillende dingen geprobeerd.

Dan zou ik, als je het helemaal zeker weet, die verhalen gewoon niet meer lezen, want dan ga je alleen maar meer twijfelen.

En het is ook zo dat mensen met slechte ervaringen over wat voor zaken dan ook, meer geneigd zijn om hun verhaal op internet te zetten.
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door anoniem87 »

Ja, dat is zeker zo.. Mensen die van het probleem af zijn hebben hier dan nog weinig te zoeken..
Maarja nog even 2 weken geduld & zenuwachtig zijn haha, heel fijn..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht