Toch gekozen voor een operatie

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Toch gekozen voor een operatie

Bericht door LadyBlaat »

Na 4 jaar botox injecties te hebben gehad in mijn oksels heb ik toch besloten om een operatie (ETS) te ondergaan. De injecties werkten bij mij maar 4 maanden wat redelijk aan de korte kant is. Ook zweet ik veel bij mijn handen en voeten en daar is botox niet het ideale middel voor (ook nooit geprobeerd)
Toen werd vorig jaar bekend dat er in het UMCG een verbeterde behandeling uitgevoerd kon worden (en ook vergoed door ziekenfonds voor zover bekend) heb ik het besluit genomen om voor een operatie te gaan. Aangezien het toen allemaal nog nieuw was heb ik alleen informatie via de mail gekregen.
Op een gegeven moment kwam het bericht dat deze behandeling niet door het UMCG zelf uitgevoerd zou worden maar door de Hyperhidrosiskliniek. Zij zouden dan ruimtes huren in het UMCG om de operatie uit te voeren. Er was zeer veel onduidelijkheid over de vergoedingen en werd dan ook van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.
Ik moest van mijn zorgverzekeraar een overzicht vragen aan de kliniek van de kosten. Aangezien de kliniek nog niet telefonisch bereikbaar was heb ik een mail gestuurd. Hier heb ik nooit een antwoord op gekregen. Toen ze uiteindelijk wel telefonisch te bereiken waren heb ik er heen gebeld met de vraag waarom ik nog geen antwoord had gekregen en of het alsnog mogelijk was dat ik een overzicht zou kunnen krijgen. De vrouw die ik aan de lijn had was amper te verstaan, kwam heel onprofessioneel over en kon mij niet duidelijk uitleggen wat er nu van mij verwacht werd. Uiteindelijk vroeg zij aan mij of ik aan de zorgverzekeraar wou vragen om contact met hun op te nemen. Iets wat de meeste zorgverzekeraars niet doen.
Ik kreeg een heel onprettig gevoel bij deze kliniek en heb daarom besloten om toch maar verder te zoeken naar mogelijkheden. Zo kwam ik uit bij het VUMC in Amsterdam.
Direct heen gebeld om te vragen of ik met mijn huidige verwijzing naar de Hyperhidrosiskliniek ook bij hun terecht kon of dat ik een nieuwe verwijzing nodig was. Dit was niet het geval en kon gewoon met mijn huidige verwijzing van de huisarts bij hun komen.

Afgelopen woensdag ben ik teruggebeld om een consult afspraak te maken. 24 april om 10:20 heb ik een afspraak (dus lekker vroeg mijn bedje uit).
Mijn verloofde die mij de afgelopen jaren veel gesteund heeft gaat ook dit keer weer mee. Niet alleen voor de steun maar ook voor het extra paar oren. Ik weet van mijzelf dat ik misschien te enthousiast wordt en niet alle informatie goed meekrijg.
Ik vind het wel heel erg spannend en ben ook heel benieuwd hoe dit nu allemaal gaat verlopen. Ik hoop dat ik snel geholpen kan worden.
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Toch gekozen voor een operatie

Bericht door anoniem87 »

Hoi hoi,

Knap dat je ervoor gekozen hebt, ik ben zelf eergister geopereerd & vanmorgen mocht ik alweer naar huis.
Ik ben zelf gewoon in het Tergooi ziekenhuis in Hilversum geholpen. Ik ging voor mijn handen, maar volgens mij zijn mijn voeten nu ook een stuk minder geworden. Verder ook nog geen last van compensatie zweet ofzo, wel een drukkende pijn op de borst & rug en de wondjes trekken erg. Ook heb in steeds hittegolven over mijn lichaam, maar mijn lichaam moet natuurlijk wennen aan een nieuwe situatie. Ik wil je alvast heel veel sterkte en succes toe wensen, ik ben er zelf ontzettend blij mee en kan het iedereen aanraden die er zo mee zit.
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Toch gekozen voor een operatie

Bericht door LadyBlaat »

Bij het VUmc sta ik inmiddels 7 maanden op de wachtlijst waar ze eerst ongeveer 6 maanden schatten. Ik heb erachteraan gebeld en kreeg te horen dat het pas volgend jaar ergens zal gebeuren.
Ik ben toen verder gaan zoeken naar andere ziekenhuizen die deze operatie uitvoeren. Na de reactie van annoniem87 hierboven heb ik het Tergooi ziekenhuis vorige week woensdag gebeld. Daar kon ik (uiteindelijk na wat miscommunicatie) een afspraak maken voor een consult. Dat consult had ik vandaag gewoon al! Het gesprek ging snel omdat ik eigenlijk van alles al op de hoogte was op een paar kleine verschillen na met het VUmc. Na het gesprek moest ik kijken of ik vandaag nog een afspraak kon krijgen bij de anesthesisten.
Helaas hadden de anesthesisten het heel druk en konden mij er niet even snel tussen piepen aangezien ik bijna 3 uur onderweg ben om daar te komen. Daar moet ik komende dinsdag dus nog een keer heen. De vrouw aan de balie gaf mij ook nieuws waar ik bijna spontaan van in huilen uitbarstte zo blij. De wachtlijst bij hun staat op dit moment maar op 3-4 weken! Dus misschien ben ik nog voor de feestdagen alsnog geholpen!
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Toch gekozen voor een operatie

Bericht door LadyBlaat »

Spannend, 11 december wordt ik geopereerd ^.^
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Toch gekozen voor een operatie

Bericht door Erje »

Spannend!! Ik zal voor je duimen en laat maar weten hoe het ging hé.
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Toch gekozen voor een operatie

Bericht door LadyBlaat »

Dat zal ik zeker doen ;)
onlymeisje
Vijver
Vijver
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 dec 2011, 14:53
Contacteer:

Re: Toch gekozen voor een operatie

Bericht door onlymeisje »

LadyBlaat schreef:Dat zal ik zeker doen ;)
Aan je quote te zien ben je nu van het zweten af. Hoe ging de operatie? Daar doen ze het toch zonder robot?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht