Mijn operatie in de HyperhidrosisKliniek

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Alida
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: do 17 aug 2006, 14:46
Contacteer:

Re: Mijn operatie in de HyperhidrosisKliniek

Bericht door Alida »

Hoi Lieke

wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat. W.b de hechtingen: ik zal wat zeggen over mijn eigen ervaringen. Ik heb een keer oplosbare gehad. Die losten dus niet op en werkten zich er na een week of zes uit. Daarna een keer niet oplosbare. Die gingen er na een of twee weken uit. Dan is het wondje echt dicht genoeg. Ik heb met de HH kliniek besproken dat ik ook een knoopje aan de buitenkant krijg omdat ze bij mij dus slecht oplossen. Maar ik heb ook bedacht dat ze waarschijnlijk dus niet vanzelf los gaan. Dat gebeurt bij jou nu ook niet (ik denk dat het binnenin zou moeten oplossen waardoor het knoopje los gaat). Misschien is het het handigst om even naar je huisarts te gaan om ze los te laten knippen. Dat is zo gebeurd maar moet wel hygienisch en door iemand die er verstand van heeft. Ik heb ooit iemand gehad die het niet echt handig deed waardoor het wat is gaan irriteren.

Succes ermee!

Zaterdag ga ik onder het mes :)

groetjes IJda
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Mijn operatie in de HyperhidrosisKliniek

Bericht door Erje »

Veel succes zaterdag, IJda!
Alida
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: do 17 aug 2006, 14:46
Contacteer:

Re: Mijn operatie in de HyperhidrosisKliniek

Bericht door Alida »

Hoi Lieke

Fijn dat het nog steeds zo goed gaat. W.b. de hechtingen: misschien zijn ze er inmiddels uit.
Een knoopje lost inderdaad lastiger op, maar doordat ze het aan de buitenkant doen kun je het laten verwijderen. Dat gaan ze bij mij ook doen. Ik heb een keer gehad dat het knoopje zich er via de huid uitwerkte, dan is het dus fijner om het knoopje aan de buitenkant te hebben. Volgens mij had die van jou binnenin op moeten lossen en er dan vanaf 'vallen'. Ik zou even langs de huisarts gaan en het los laten knippen. Dat is zo gebeurd, maar moet wel steriel en door iemand die weet wat ie doet anders heb je kans op irritaties/ ontsteking.

Ik ga trouwens zaterdag onder het mes in de HH kliniek:)

groetjes IJda
Alida
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: do 17 aug 2006, 14:46
Contacteer:

Re: Mijn operatie in de HyperhidrosisKliniek

Bericht door Alida »

Oh, ik heb een dubbel bericht geplaatst zie ik. Dacht dat die eerdere niet goed gegaan was. Hmm, toe aan vakantie.

Bedankt Erje!
Lire
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 26 mei 2013, 13:57
Contacteer:

Re: Mijn operatie in de HyperhidrosisKliniek

Bericht door Lire »

Hoi IJda,

Hoe is het gegaan?
Ben je tevreden met het resultaat en het herstel?

Groet,
Lieke
Alida
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: do 17 aug 2006, 14:46
Contacteer:

Re: Mijn operatie in de HyperhidrosisKliniek

Bericht door Alida »

Hoi allemaal,

Ook van mij nu een update. En ook ik ben ontzettend blij dat ik de operatie heb gedaan. Droge handen is natuurlijk fijn, maar ook droge oksels is echt heerlijk. Het voelt soms alsof het er nog is, ik kon het altijd op voelen komen. Dan check ik en droog! Heel apart. Wel heb ik in de zomer en bij inspanning last van hevig zweten op buik, rug en benen. In de zomer liep het er in straaltjes af. Het positieve is dat dit weer droogt, waar het bij mijn handen en oksels constant door ging. Nu, rond 20 graden, gaat het goed. En een hemdje onder mijn kleding helpt ook. Volgens de arts hoort dit er ook nog bij. En als het niet weg gaat is het met medicatie te behandelen.
Enfin, dat zie ik wel. Zoals het nu gaat, gaat het goed. Laatst met dertig graden een overleg gehad in een benauwde kamer. Normaal kon ik nauwelijks meer opletten, nu een goed gesprek. Dat voelt zo ontspannen!

W.b. de operatie: niet om te klagen, want ik ben echt blij, maar dat viel wel iets zwaarder dan ik dacht. Ik ging er ontspannen toe, ook beetje een feestje toch? Het is tenslotte voor iets positiefs. Maar ik heb een notenallergie, dus andere narcose gehad. Waar ik anderen blij hoorde praten na de operatie lag ik erg misselijk te zijn. Overigens doen ze ontzettend hun best om dit op te lossen. De medicatie dacht ik binnen de week te kunnen afbouwen, maar dat ging niet vanwege pijn in rug en op borst. Dat heeft wel een aantal weken geduurd. Mijn energie was helemaal weg, ik voelde me na zo'n vier, vijf weken weer de oude. Gelukkig had ik zes weken vakantie. Volgens de arts is dit van de narcose en kan dit lang duren. Ik dacht, kwartiertje narcose... Maar dat kan dus lang effect hebben omdat je wel vrij diep onder narcose gaat. Nu ik weer werk merk ik ook dat mijn energieniveau nog niet als vanouds is.
Dat wil ik hier wel noemen, omdat ik blij ben dat ik niet na een week weer aan de slag moest. De pijn is overigens goed beheersbaar met medicatie, alleen moet je dit niet gaan afbouwen maar trouwhartig doorslikken.
Al met al heb ik geen dag spijt gehad. Ik kan allerlei kleding dragen i.t.t. vroeger en heb continu momentjes waarbij ik denk, oh even opletten maar dat hoeft dat niet! Zo hield ik een schilderij vast en dacht, even opletten met zweten. Niet :)
Mijn littekens zijn nu trouwens ook nog rood maar wel klein en op een bescheiden plaats. Niet echt in je oksel (wat ik dacht...) maar onder de oksel en boven bh-rand, voor de dames.
Hechtingen heb ik door een verpleegkundige die ik ken weg laten halen na twee weken.

Dus mocht je twijfelen, ik heb zeker positieve ervaringen. Ook met hoe aardig ze zijn in de kliniek!

groetjes IJda
Lire
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 26 mei 2013, 13:57
Contacteer:

Re: Mijn operatie in de HyperhidrosisKliniek

Bericht door Lire »

Hoi IJda,

Fijn dat je tevreden terugkijkt op de operatie! Vervelend dat je door de notenallergie een andere narcose kreeg en daar ziek van werd...
Wat betreft het compensatiezweet heb ik precies hetzelfde als jij. Als ik aan het sporten ben zijn mijn buik en rug helemaal nat. Ik ervaar dit niet als een probleem, iedereen zweet immers bij (zware) inspanning. Bij hoge temperaturen worden mijn buik en rug een beetje klam, maar een hemd scheelt net als bij jou al heel veel.

Ik ben nog steeds super tevreden met het resultaat en ontzettend blij dat ik voor deze operatie heb gekozen!

Groet,
Lieke
Nate90
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 21 nov 2013, 21:55
Contacteer:

Re: Mijn operatie in de HyperhidrosisKliniek

Bericht door Nate90 »

Goedemiddag,

Leuk om al die positieve verhalen te lezen wat betreft de operatie in de HHK.
Zelf heb ik hier ook naar lopen kijken, alleen schrok ik nogal van de kosten.
Van mijn verzekering kreeg ik geen concreet antwoord wat betreft de dekking die zij hiervoor gaven.

Hebben jullie hier ervaring mee, of is de prijs die zij er voor vragen, laatste keer dat ik keek was dit €6900, het meer dan waard?

Groetjes,

Nate
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht