Na de operatie

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
nielsvandenbrom
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 20:00
Contacteer:

Na de operatie

Bericht door nielsvandenbrom »

Hallo allemaal,

Ik heb even gewacht met het plaatsen van een reactie om te kijken hoe de eerste dagen na de behandeling zouden verlopen zodat ik een eerlijk bericht zou kunnen plaatsen voor anderen.
Ik ben afgelopen zaterdag, net als Tom, geholpen aan overmatig transpireren onder mijn oksels en handen.

Eigenlijk heb ik maar één woord voor deze behandeling en de eerste dagen daarna. WAUW!

Gelijk na de operatie waren mijn oksels en handen droog. Maar dan echt droog. Niet een beetje klam, niet iets vochtig, maar zo droog dat ik nu zalfjes en creme moet smeren. Klinkt misschien gek, maar ik ben er echt heel blij mee!

De operatie zelf is mij 100% meegevallen. Gelijk na de behandeling kreeg ik trek, dorst en het duurde dan ook niet lang voor het infuus er uit mocht. Lekker los van alles en even een rondje maken. Iedereen die er lag was tevreden en blij. En iedereen die er ligt heeft het zelfde probleem, dus het gespreksonderwerp is niet zo gek. Ook erg fijn.

Nu, na een paar dagen heb ik nog steeds nergens last van. Geen pijn, een branderig gevoel, niet moe of duf en zelfs de pakjes met pijnstillers zijn nog dicht. Zo kan het dus blijkbaar ook!

Ook wil ik graag nogmaals iedereen bedanken die hier aan mee heeft gewerkt. Tom en ik dachten dat er zeker wel een mannetje of 20 voor ons aan het werk zijn geweest afgelopen weekend en dat doen ze allemaal om het ons een stuk aangenamer te maken! De artsen zijn zeer professioneel en Froukje en Theo zijn toppers! Zij zijn degene die alles voor mij hebben geregeld.

Ik kan iedereen die last heeft van overmatig transpireren deze behandeling aanraden. Het is alsof er een soort wonder is verricht, ik kan ook niet van mijn handen en oksels afblijven. De hele dag check ik of het echt nog droog is en elke keer wordt mijn glimlach groter.

Succes voor de mensen die nog moeten en veel geluk voor de mensen die al zijn geweest.

Groet,

Niels van den Brom
(Ex hyperhidrosis patient)
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Na de operatie

Bericht door Erje »

Goh....wat heerlijk lijkt me dat zeg!!
Is wel een felicitatie waard!
nielsvandenbrom
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 20:00
Contacteer:

Re: Na de operatie

Bericht door nielsvandenbrom »

Dankjewel!

Ik ben zie ik wel vergeten dat ik ben geholpen in Delfzijl bij de Hyperhidrosis Kliniek.

Top mensen daar!
Klaas
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 jul 2013, 17:04
Contacteer:

Re: Na de operatie

Bericht door Klaas »

Ik onderging een thoracale sympathectomie tegen hyperhidrose 7 jaar geleden. Het resultaat was erg bevredigend aan de handen en in het gezicht. Ik leid aan compensatorisch zweten aan de onderrug en benen, maar ik had de aandoening dan ook in bijzonder hogere mate. Ik merk evenwel dat het zweten aan de handen soms terugkomt. Dit is nog bijlange niet met de intensiteit als voorheen, maar bijvoorbeeld bij erg warm weer of bij het lang uitvoeren van eenzelfde beweging (bv. schroeven indraaien) kan het terug verhoogd optreden. Ik heb die verschijnselen al vrij vlug opgemerkt (na het eerste jaar), maar vroeg me af of bij anderen, die ook de operatie ondergingen, onder dezelfde omstandigheden ook een beperkt heroptreden voorkomt. Als dat zo is, zou het niet om een terugval gaan, maar om een logisch gevolg van de omstandigheden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht