Mijn ervaring: Operatie bij Hyperhidrosiskliniek

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
ottowa
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 13:55
Contacteer:

Mijn ervaring: Operatie bij Hyperhidrosiskliniek

Bericht door ottowa »

Hallo allemaal,

In de afgelopen maanden heb ik deze site enkele keren bezocht om meer informatie op te doen. Ik las ook een aantal keren dat veel mensen wel informatie komen "halen", maar weinig komen "brengen".
Derhalve wilde ik mijn ervaringen toch ook even hier delen.

Ik had last van overmatig zweten bij mijn oksels, iets waar ik veel hinder van ondervond tijdens mijn werk (bijv. bij het geven van demo's en presentaties), maar ook gewoon in mijn privé leven. 's Ochtends een shirt aan en zonder dat je iets spannends doet na 5 minuten al natte oksels hebben. Heel irritant.
Deo's zoals Syneo 5 werkten maar sporadisch....meestal ging ik er gewoon dwars doorheen.
Verder heb ik eigenlijk nooit andere zaken of behandelingen geprobeerd. (Wel over botox e.d. gelezen, maar daar was ik niet voor te porren om eerlijk te zijn)

Ik wilde een permanente oplossing. Ik had ooit al eens iets gelezen over een ingreep bij het UMCG en ben derhalve verder gaan zoeken. Na contact met het UMCG opgenomen te hebben, vernam ik dat de ingreep via de HyperhidrosisKliniek gedaan werd. De vraag was te groot en de capaciteit bij het UMCG was niet toereikend meer, zo hoorde ik.

Ik heb met de kliniek contact op genomen en werd ingelicht over hetgeen zij deden.
Vervolgens heb ik een poli afspraak gemaakt, waarbij er nog wat informatie verstrekt werd en er nog wat additionele vragen werden gesteld.
Vervolgens is er een brief naar mijn verzekeraar opgesteld, die uiteindelijk een akkoordverklaring uitschreef en de behandeling marktconform vergoed.

Na overleg met de Hyperhidrosiskliniek gepleegd te hebben (behandeling moet normaliter vooruit betaald worden), gingen zij akkoord met het achteraf factureren.

In de laatste week voor de operatie heb ik me nog enigszins druk gemaakt over compensatoir zweet op andere plekken. Ik las nl. vorige week nog wel her en der wat verhalen waarbij ik me enigsins ongerust begon te maken. Slechste wat je kunt doen op zo'n moment.....doelbewust op zoek gaan naar "verkeerde" info. Maar goed.
Ik heb toen de hyperhidrosis kliniek ook aangeschreven en toch nog wat vragen gesteld. Ze gaven in de mailwisseling ook aan dat als ik toch merkte er niet volledig achter te staan, dat het dan misschien slim was om er (tijdelijk) van af te zien. Na nog eens goed bij mezelf na te gaan, heb ik besloten om de gok gewoon te wagen.

Afgelopen zaterdag was het dus zover. Om 05:00 in de auto naar Delfzijl en om 08:30 op weg naar de OK.
Werd goed opgevangen en kon nog allerhande vragen stellen als ik dat wilde. Ik was eigenlijk totaal niet zenuwachtig voor de behandeling.
De behandeling is mij enorm mee gevallen. Ik kwam goed uit de narcose, had een lichte druk op mijn borst, maar dat was niets noemenswaardigs. Liep vrij snel in mijn eentje weer rond.
Het pijn cijfer wat ze gedurende de dag een aantal keren komen vragen was bij mij op een schaal van 1 tot 10 (waarbij 10 niet te harden is) ongeveer 1.
Enige moment was 's middags even wat korte steken toen ik plat ging liggen, maar dat was snel weg.
Foto's gemaakt en die zagen er goed uit, dus ik mocht de volgende ochtend weg. Ben nu thuis en los van een klein beetje trekken van de wondjes, heb ik nog steeds nergens geen last van.

En......droge oksels :)

Naast mij werden er nog 3 anderen geholpen.
De dame naast me had ook bijna geen last, al kreeg zij gedurende de avond pijn tussen haar schouderbladen.
Tegenover mij lagen twee jongens, waarvan eentje zei dat hij best veel pijn had bij het ademhalen. Ze hebben hem extra pijnstillers gegeven en daarna was dat ook goed.
De laatste jongen echter had echt veel pijn bij het ademen. Hij beschreef het als een stapel palets op zijn borst. Kreeg geen adem en het deed erg pijn.
Ze hebben hem extra pijnstillers gegeven en ook aan spierverslappers gelegd. In de loop van de avond ging het ook met hem goed.
Iedereen had de volgende ochtend bijna geen last meer.

Ik hoop dat iedereen wat aan deze informatie heeft. Ik ga de aankomende tijd in de gaten houden hoe het gaat op de wat langere termijn en zal dan nog wel een reactie plaatsen.

kortom.....tot nu toe dik tevreden!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Mijn ervaring: Operatie bij Hyperhidrosiskliniek

Bericht door Thijs »

ottowa schreef:Hallo allemaal,

In de afgelopen maanden heb ik deze site enkele keren bezocht om meer informatie op te doen. Ik las ook een aantal keren dat veel mensen wel informatie komen "halen", maar weinig komen "brengen".
Derhalve wilde ik mijn ervaringen toch ook even hier delen.
Top! Dat zouden meer mensen mogen doen. Helemaal goed dat je hier jouw verhaal neer zet.

gr Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht