Dokter Don Hengelo Laser behandeling Hyperhidrosis

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Dokter Don Hengelo Laser behandeling Hyperhidrosis

Bericht door Thijs »

Via een medeforummer kwam ik op de website van Dokter Don uit Hengelo uit die een laser behandeling doet tegen hyperhidrosis onder de oksels.

Is er iemand hier die ervaring heeft met deze behandeling????? ik ben met name nieuwsgierig of dit dezelfde techniek/laser is welke de laser sweat ablation uit Engeland gebruikt ???

als ik meer info heb zal ik het hier posten. Het is een prive kliniek en zal derhalve ook niet vergoed worden door de ziektekostenverzekeraar maar dat zijn we inmiddels wel gewend. pfffffff

gr Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Dokter Don Hengelo Laser behandeling Hyperhidrosis

Bericht door Thijs »

Vandaag heb ik een heel prettig gesprek gehad met Dokter Don uit Hengelo. Ik heb een telefonische interview afgenomen omtrent de laser behandeling welke hij uitvoert tegen hyperhidrosis onder de oksels.

Dokter Don maakt eigenlijk gebruik van twee methodes voor zijn behandeling. Het wegschrapen van zweetklieren onderhuids middels een speciale canule alsmede de destructie van zweetklieren middels een laser. Voor de behandeling wordt het complete okselgebied geinjecteerd met een speciale vloeistof waardoor de oksel opgezet wordt.

Deze behandeling lijkt veel op de laser sweat ablation techniek die we kennen van Dr Mark Whiteley uit Engeland. Het verschil is dat Mark Whiteley alleen destructie van zweetklieren doet middels laser en Dokter Don dus ook het wegschrapen van zweetklieren er bij doet.

Dokter Don doet deze behandeling nu een jaar ongeveer in Nederland en is naar mijn weten de enige in Nederland. Mochten er toch nog anderen zijn dan hoor ik dat graag!

De kans dat het zweten na een behandeling terug komt is geschat op 5%. Dokter Don bied zijn patienten een gratis 2e behandeling aan mocht het zweten na de eerste behandeling niet weg zijn. De kosten voor een behandeling zijn 1200 euro en dit wordt naar mijn weten niet vergoed door de ziektekostenverzekeraar.

Belachelijk natuurlijk want 2 keer per jaar met botox laten injecteren kost ook 1200 euro en botox wordt wel vergoed.
Het risico van behandeling met een laser is ook veel kleiner dan een ETS operatie en de kans op compensatoir zweten is ook kleiner. Toch wordt ETS wel vergoed en laser behandeling niet. Ik roep een ieder dus ook op die de laser behandeling heeft ondergaan om hier op het forum te schrijven en vooral ook om de 1200 euro vergoed te krijgen bij de ziektekostenverzekeraar. Laat het maar voorkomen bij de stichting klachten geschillen commissie zorgverzekeringen.

Voor meer info kijk op de website van Dokter Don in Hengelo: http://www.dokterdon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn dank gaat uit naar Dokter Donald voor zijn tijd en verhelderende uitleg.

gr Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Dokter Don Hengelo Laser behandeling Hyperhidrosis

Bericht door Thijs »

ohja kijk hier voor een artikel over laserbehandeling:

laser.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Dokter Don Hengelo Laser behandeling Hyperhidrosis

Bericht door Erje »

Dat klinkt veelbelovend!!
lana
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 okt 2010, 11:05
Contacteer:

Re: Dokter Don Hengelo Laser behandeling Hyperhidrosis

Bericht door lana »

Morgen gesprek bij dokter Don, ben zeer benieuwd. Heb in het verleden ook eenmalig botox gebruikt, maar is geen blijvende oplossing. Net gelezen over Glycopyrronium maar ik zie mijzelf niet elke dag 2 uur eerder wakker worden voor inname. Daarbij zie ik het niet zo zitten om jaren lang medicijnen in te nemen, met eventuele bijwerkingen. Wil er gewoon structureel vanaf, hopelijk zonder er nog aan te moeten denken.

Thijs zoals jij schrijft doet "Dr Don zowel wegschrapen van zweetklieren onderhuids middels een speciale canule alsmede de destructie van zweetklieren middels een laser". Heb wat filmpjes bekeken ook op internet, daar is alleen iets over de laser techniek te zien. Ben wel benieuwd hoe dat wegschrapen in zijn zijn werk gaat?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Dokter Don Hengelo Laser behandeling Hyperhidrosis

Bericht door Thijs »

Dat wegschrapen gaat met een speciale soort dunne stalen buis met een scherpe punt. (een schraper) Daarmee gaat de arts heen en weer onder je huid en hoor je een wat soppig geluid. Door de verdoving voel je er niets van.
lana
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 okt 2010, 11:05
Contacteer:

Re: Dokter Don Hengelo Laser behandeling Hyperhidrosis

Bericht door lana »

Dank voor je antwoord, ik laat nog wel weten of ik de behandeling aan ga.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Dokter Don Hengelo Laser behandeling Hyperhidrosis

Bericht door Thijs »

lana schreef:Dank voor je antwoord, ik laat nog wel weten of ik de behandeling aan ga.
Graag ik ben reuze benieuwd hoe de ervaringen zijn en vooral ook de resultaten! Dus hou ons svp op de hoogte. (ook als je het niet doet)

gr Thijs
lana
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 okt 2010, 11:05
Contacteer:

Re: Dokter Don Hengelo Laser behandeling Hyperhidrosis

Bericht door lana »

Beste Thijs, ik had een afspraak staan in Hengelo maar heb deze afgezegd. Ik heb besloten om me te laten behandelen met de miradry, wat deze week gaat plaats vinden in Assen. Ik zal in dat topic laten weten hoe het mij vergaan is.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Dokter Don Hengelo Laser behandeling Hyperhidrosis

Bericht door Erje »

Spannend!!
Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen. Zelf reis ik ook binnenkort af naar Assen voor de MiraDry behandeling.
Veel succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht