Mijn operatie in het Tergooi

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Mijn operatie in het Tergooi

Bericht door LadyBlaat »

Afgelopen woensdag heb ik de ETS operatie ondergaan in het Tergooi ziekenhuis in Hilversum.
Omdat ik helemaal uit Groningen moest komen heeft het ziekenhuis mij de avond ervoor al opgenomen. Ik moest voor 10 uur in het ziekenhuis zijn wat dus wel goed geregeld was.
Ik stond om half 12 op de planning maar alles ging wat sneller als gepland en ik werd om 10 uur al opgehaald vanaf de zaal. Ik werd voorbereid doormiddel van een ruggenprik waar ik wel tegenop zag, uiteindelijk viel het wel mee. Rond 3 uur werd ik goed wakker op de uitslaapkamer en voelde ik mij vrij snel al weer goed. Ik was wel hees door de slang die ik in mijn keel had gehad. Toen ik even moest hoesten knapte aan de rechterkant heel even de wond weer open.

Toen ik woensdag nacht wou gaan slapen en eindelijk weer echt plat ging liggen had ik ineens heel veel pijn in mijn rechterschouder. Felle steken waardoor ik mij moeilijk kon bewegen. Uiteindelijk toch die knop te pakken weten te krijgen en iemand bij mij laten komen. De situatie even uitgelegd en 10 minuten later stond er een coassistent bij mijn bed. Er werden voor de zekerheid toch even foto's gemaakt om een eventuele klaplong uit te sluiten. Dus om half 2 in de nacht werd ik naar de röntgenafdeling gebracht waar ze foto's gemaakt hebben. Hier bleek niks ernstigs aan de hand te zijn, behalve dat er een klein beetje lucht onder de wond zat. Niet zo ernstig dat ik aan een drain geplaatst moest worden. Dit zou vanzelf wel mijn lichaam uitgewerkt worden.

De volgende dag voelde ik mij al weer heel erg goed. Ik kon vrijwel alles al weer, ik heb het hele ziekenhuis doorgelopen en kon mijn armen ook gewoon normaal bewegen. Het enige waar ik verder nog last van heb gehad is een vochtophoping in mijn gezicht vrijdag ochtend waar ik op dat moment wel even van schrok. Het voelde alsof iemand mij een flinke dreun op mijn ogen had gegeven zo dik. Dat is in de middag gelukkig al weer weggetrokken.

Diezelfde middag mocht ik ook al weer naar huis toe. Ik ben nog wel heel even misselijk geweest tijdens de rit terug maar voor de rest voel ik mij super. Ik moet er eerder op letten dat ik niet te veel doe en de boel eventueel overbelast ook ivm de lucht die er nog steeds zit.

Mijn handen zijn inmiddels kurkdroog en de oksels zijn zo goed als droog dus voor nu zeg ik zeker, operatie geslaagd en heb zeker geen spijt gehad van dit besluit.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Mijn operatie in het Tergooi

Bericht door Erje »

Zo, toch wel een hele opreratie dus, letterlijk en figuurlijk. Maar je hebt het gelukkig achter de rug en nog met een goed resultaat ook!
Nog maar even rustig aan doen en hou ons op de hoogte hé.
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Mijn operatie in het Tergooi

Bericht door LadyBlaat »

Inmiddels al weer bijna 2 maanden verder en nog steeds ben ik dolblij dat ik dit gedaan heb.
Ik heb nog wel een paar weken last gehad van die lucht die in mijn lichaam zat, het gevoel dat er een spier ergens klem zat. Ik weet niet hoe ik dat gevoel anders kan omschrijven.
Ik heb aan de linkerkant bij de oksel nog een kleine zone die nog wat gevoelloos is door de operatie. Dat trekt langzamerhand wel weg.

Wel heb ik gemerkt dat wanneer ik echt zenuwachtig ben voor iets of inspannende dingen doe als hard fietsen dat ik iets meer op mijn rug ben gaan zweten. Maar daar valt zeker wel mee te leven ^.^
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Mijn operatie in het Tergooi

Bericht door Thijs »

Mooi dat het allemaal goed is gegaan.... wordt de ETS behandeling in zijn geheel vergoed eigenlijk?
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Mijn operatie in het Tergooi

Bericht door anoniem87 »

Wat super om te lezen dat alles zo goed is gegaan!
Ik ben inmiddels alweer bijna een jaar geleden geholpen, wat vliegt de tijd & wat wen je er snel aan.
Het is nu eigenlijk alweer zo normaal dat ik het niet meer heb & mensen gewoon een hand kan geven zonder er bij na te denken.. Dat was eerst wel anders!
Maar alsnog probeer ik er nog weleens bij stil te staan.
Ik ben er nog steeds zo ontzettend blij, het heeft mijn leven zeker positief veranderd.
Ook ik heb nog steeds wel dat mijn buik en rug bij inspanning erg nat worden.
Mja dit is voor mij verder geen beperking en niets vergeleken bij mijn handen :D
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Mijn operatie in het Tergooi

Bericht door LadyBlaat »

Het wordt allemaal vanuit de basis vergoed gelukkig. En er zijn redelijk wat ziekenhuizen aangesloten bij de zorgverzekeraars zodat je niet eerst het hele bedrag zelf moet betalen en achteraf declareren zoals bij de Hyperhidrosiskliniek in Delfzijl. Al heb ik hier ergens gelezen dat er eventueel wel wat te regelen valt.

Ook ik geef nu in volle overtuiging een hand aan een persoon. Zo fijn dat je er totaal niet bij hoeft na te denken.

En nogmaals super bedankt voor de extra informatie anoniem87 ^.^
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht