Operatie in welk ziekenhuis

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
linda28
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 03 feb 2014, 19:31
Contacteer:

Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door linda28 »

Hallo Allemaal,

Na al een paar jaar dit forum te hebben gevolgd heb ik een aantal vragen en wil ik mijn verhaal ook wel kwijt.
Al ruim 10 jaar krijg ik nu botox injecties. Het hielp mij erg goed. Helaas was het altijd vrij snel uitgewerkt en sinds een tijdje werkt het nog maar 4 weken.
Nu heb ik begrepen dat er dit jaar nog maar 2 behandelingen vergoed worden. Voor mij betekend dat dat ik in Maart al in de problemen kom want zonder botox heb ik de oksels klets nat.(het loopt als straaltjes over mijn armen :oops: )
Elk uur een schoon shirt en smetplekken is geen optie.
Voor 3 jaar geleden heb ik ook al zweetklieren laten wegschrapen. Helaas ook geen resultaat. Syneo en andere middelen van de drogisterij/apotheek helpen ook niet.

Dus er is in mijn ogen nog maar 1 mogelijkheid...de echte operatie. :weep
Aangezien dit niet zomaar iets is wil ik graag veel informatie. Ik ben jaren geleden al in de sudor kliniek Almelo geweest maar heb hier geen vertrouwen in. Raar en onduidelijk gesprek gehad. Deze dagen heb ik contact gehad met de HH kliniek in Delfzijl. Na een prettig gesprek en wat info heb ik aan de verzekering gevraagd wat de vergoeding is. Helaas moet ik 1900 euro zelf betalen. Dit is voor mij op dit moment niet te doen.
Dus ik heb gekeken naar he VUMC Amsterdam, Isala kliniek Zwolle, Tergooi ziekenhuis Hilversum en Rijnstate Arnhem. Er valt niet heel veel over te vinden.
Wat zijn de verschillen kwa operatie? En waar voeren ze de zelfde operatie uit als in Delfzijl? Wordt dit 100% vergoed? En hoe is de wachttijd?
Ik zou het fijn vinden om hier wat meer over te weten!

Hartelijke groet,

Linda
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door Thijs »

Zover ik weet wordt die nieuwe ETS variant alleen in Delfzijl gedaan. Ik weet dat het VUmc in Amsterdam ook een ETS variant doet met een robot.
Verder weet ik er niet al teveel over. Ik vind het wel heel raar dat het niet vergoed wordt. ETS wordt namelijk wel vergoed. Ik zou hier toch nog eens achter aan gaan bellen als ik jou was.
linda28
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 03 feb 2014, 19:31
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door linda28 »

De operatie in Delfzijl is toch het doorknippen en in het VUMC het verwijderen? De kliniek in Delfzijl heeft geen contract met de verzekering daar zit het denk ik in. Het hang dus af van wat je eigen verzekering wil betalen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door Thijs »

Ik denk dat je sowieso van te voren een machtiging bij je verzekeringsmaatschappij moet aanvragen. Ik weet van mensen dat ze de ETS bij Delfzijl wel vergoed hebben gekregen. Zover ik weet is de ETS operatie de enige operatie tegen hyperhidrosis die WEL vergoed wordt daar deze evidence based is. Dit is bevoorbeeld hidrosuctie (wegschrapen van zweetklieren) niet. Hier zijn uitspraken van van de stichting klachten geschillencommissie zorgverzekeringen.

Als je dan toch een ETS operatie wilt doen zou ik een machtiging aanvragen voor de ETS behandeling in Delfzijl. Ik denk dat zij je wel verder kunnen helpen als je belt en e.e.a. uitlegt. Als je verzekeringsmaatschappij weigert kun je hier tegen in bezwaar gaan. Desnoods laat je het voorkomen bij de SKGZ. Dit kost je eenmalig 37 euro en dit krijg je terug als je gelijk gesteld wordt. Dan is er een bindende uitspraak. Succes en hou ons op de hoogte wat je gaat doen.

gr Thijs
linda28
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 03 feb 2014, 19:31
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door linda28 »

Vanmorgen gebeld met Delfzijl en €500,- moet ik zelf betalen en de rest wordt door de verzekering vergoed. Dit heb ik aangevraagd bij de verzekering en de verwijs van de huisarts ligt al klaar. op 22 maart een gesprek en in april gaat het al gebeuren zo als het er nu voor staat.
Het wegschrapen van zweetklieren heb ik toen wel helemaal vergoed gekregen. Bedankt voor de reactie trouwens!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door Thijs »

Waarom zou je 500 euro zelf moeten betalen dan? Geven ze daar een reden voor ?

Dat het wegschrapen van zweetklieren wel helemaal vergoed is bij jou is mij een compleet raadsel. Soms snap ik er niets meer van. Ik had een machtigingsanvraag voor hidrosuctie ingediend en die is tot aan de skgz afgewezen. Schiet mij maar lek.

Maar in ieder geval goed nieuws voor jou.... succes en hou ons op de hoogte!

gr Thijs
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door LadyBlaat »

Ik heb mijn operatie in het TerGooi laten doen en daar is alles vergoed. Ik heb hier ook weinig werk van gehad, eigenlijk hoefde ik alleen maar een verwijzing te hebben ( die ik gewoon van mijn huisarts heb gekregen ) Het heeft in totaal 1 maand geduurd vanaf het moment dat ik naar het ziekenhuis belde en ook de operatie onderging.
Toevallig staat net sinds een paar dagen op de site van mijn zorgverzekeraar dat alles netjes betaald is vanuit mijn basisverzekering. Ik ben mij wel lamgeschrokken wat het totale bedrag is geweest dat vergoed is...
Over de verschillen in de behandelingen ben ik niet zo bekend mee, alleen dat deze operatie voor mij zeer succesvol is geweest.
linda28
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 03 feb 2014, 19:31
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door linda28 »

Bedankt voor je bericht! Inmiddels heb ik een afspraak in Delfzijl. Dit is de enige kliniek/ziekenhuis waar deze operatie wordt uitgevoerd. Het verschil is dat hier de zenuw wordt doorgesneden en in overige ziekenhuizen wordt er een deel verwijderd. Dit heeft meer risico op het zweten op andere plekken. Vandaar dat ik hier heen ga ondanks dat ik zelf wat bij moet betalen. (dit zit hem trouwens in door dat dit nieuwer is en hun nog geen contract met de verzekeringen hebben) Op 22 maart heb ik de afspraak en de operatie staat geplant voor 19 april. Erg spannend maar ik leef er naar toe. Hoe verliep jou herstel en hoe ging het met de pijn na die tijd?
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door LadyBlaat »

Ik snap heel goed dat je voor Delfzijl kiest, daar stond ik zelf ook eerst op de wachtlijst toen zij net de boel gingen opstarten. Ik kon het financieel echt niet aan om het te betalen dus heb ik het risico maar genomen om zo maar te zeggen. En ik heb er geen spijt van gehad dat ik het zo heb gedaan.

Mijn herstel is eigenlijk heel snel gegaan. De pijn na de operatie vond ik prima te verdragen met de medicatie die ik kreeg. Ik ben wel snel gestopt met die medicijnen omdat ik daar bijwerkingen van kreeg waar ik meer pijn van had dan van de operatie zelf. Een week na de operatie liep ik al weer met de hond buiten en hij is niet bepaald rustig. Het enige waar ik moeite mee heb gehad is als ik iets van een hoogte moest pakken. Maar dat komt ook door de wonden zelf die dan worden uitgerekt.
Ik heb maar van 1 ding af en toe pijn gehad en dat kwam doordat er lucht onder de wond was blijven zitten. Het was niet zo erg dat ik aan een drain moest (gelukkig) maar het zou vanzelf wel een weg naar buiten vinden. Dit proces heeft ongeveer een maand geduurd.

Maar de herstelverhalen die ik tot nu toe heb gelezen zijn heel erg uitlopend, de 1 nergens last van, de ander een paar weken compleet afhankelijk.
tomi
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 13:17
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door tomi »

ik heb ook een vraag aan jullie.hebben jullie ook last van blozen?? ik heb ook enorm last van blozen en hooft zweten!! help dat deze operatie tegen blozen??
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door LadyBlaat »

Ikzelf denk dat de operatie wel anders zal zijn omdat er andere zenuwen behandeld zou moeten worden dan bij het zweten van de oksels en de handen. Ik zou proberen om een gesprek te krijgen, met een dermatoloog. Misschien dat die jou meer informatie zou kunnen geven. In elk geval heel veel succes ermee.
tomi
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 13:17
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door tomi »

kan ik zelf een afspraak maken? of moet ik alles via huisaarts regelen? ik heb tot nu toe alle medicijnen gekregen van mijn huisaarts maar dat help helaas niet. therapie help ook niet.ik ben nu alleen maar denken voor me een operatie laatste oplossing is.
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door LadyBlaat »

Als je een afspraak wil maken met een dermatoloog kun je in eerste instantie zelf gewoon bellen en dan vertellen zij jou snel genoeg of je nog een verwijzing moet hebben.
tomi
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 13:17
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door tomi »

bedankt voor jou snelle reactie ik zie dat je eerder ets operatie gehad heb . heb je ook last van complicatie zweet?? ik lees alle forums best veel mensen last van hebben na operatie van complicatie zweet.ben je tvreeden van operatie en resultaat??
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: Operatie in welk ziekenhuis

Bericht door LadyBlaat »

In dit topic staan al mijn ervaringen rondom mijn operatie: viewtopic.php?f=12&t=2816" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht