Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Laureen
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 12:21
Contacteer:

Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Laureen »

Hoi allemaal,

Ik ben al een hele tijd niet meer actief geweest op het forum. Ik krijg al enkele jaren botoxbehandelingen voor mijn oksels en handen, maar dit is niet optimaal.
Nu las ik vandaag op het forum een aantal positieve berichten over Miradry voor de oksels. Op internet heb ik nu een hele nieuwe methode gevonden, die lijkt op de methode van Miradry (met laser), maar ook toegepast kan worden bij de handen!

De methode heet Sweat X, en is ontwikkeld door Alma Lasers.
Het nadeel is dat het volgens mij in Nederland nog niet wordt aangeboden. Volgens mij wel al in de VS en in Duitsland. Weet iemand hier misschien meer over? Misschien zou dit wel eens een oplossing kunnen zijn namelijk.

Groetjes,
Laureen
Wim Venema
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 17:00
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Wim Venema »

Laureen, inderdaad is de miraDry behandeling alleen mogelijk als er voldoende onderhuids vet aanwezig is. Het vet onder de huid werkt als een reflector van de electromagnetische stralen van de miraDry en als isolator voor de warmte waardoor onderliggend weefsel wordt beschermd. Omdat bij handpalen en voetzolen weinig onderhuids vet aanwezig is de miraDry behandeling daar dus niet goed en veilig uitvoerbaar. De Sweat X is itt de miraDry een radiofrequent apparaat met een andere golflengte. Het werkt door geleidelijke opwarming van de huid van buitenaf. Of het daarmee de ideale behandeling voor handen en voeten wordt kan ik niet direct zeggen. Ik heb de behandeling live gezien in Parijs en heb de tot dusver bekende literatuur er op nagekeken. Er moet vaker worden behandeld en het resultaat uit de studies is aanwezig maar niet heel overtuigend. In het bijzonder zijn de histologische studies (hierbij wordt in stukjes huid gekeken of de zweetklieren na de behandeling verdwijnen) niet echt overtuigend.
Dit is het theoretische verhaal. Tot dusver heb ik nog geen mensen gesproken die deze behandeling hebben uitgevoerd of ondergaan.
Kortom de Sweat X: Voor wat betreft de behandelresultaten van de oksels is het op dit moment zeker geen verbetering tov de miraDry. Voor wat betreft de handen en voeten zijn er nog heel weinig gegevens maar wie weet....
Hyper Hydrosis
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 21:46
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Hyper Hydrosis »

Hopelijk gaat dit wat worden, dit bericht past misschien beter in de sectie algemeen.
Jarre
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 jun 2013, 11:57
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Jarre »

Op dit moment een aanbieding bij Groupon..
Laureen
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 12:21
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Laureen »

Hoi Jarre,

Waar heb je die aanbieding precies gevonden?
Ik ben wel benieuwd!
Hyper Hydrosis
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 21:46
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Hyper Hydrosis »

Ik was een beetje aan het Google'n en kwam toen http://skinwizard.nl/tarieven.html" onclick="window.open(this.href);return false; tegen.

€900,- per behandeling, vind het maar weer belachelijk, ik vraag me af hoe ze op die prijzen komen.
Laureen
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 12:21
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Laureen »

900 euro per behandeling is inderdaad belachelijk duur, in klinieken in Duitsland wordt het voor ongeveer 85 euro per behandeling uitgevoerd. Ik heb laatst gebeld met iemand van Alma Lasers en zij vertelde mij dat wordt verwacht dat de behandeling dit jaar nog door meer klinieken uitgevoerd gaat worden, ook net over de grens in Duitsland. Dus nog even afwachten!
Nicci89
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 11:07
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Nicci89 »

Hoi,

Ik vroeg me af of er al wat meer bekend was over Sweat X. En of er goede resultaten zijn.
Ik ben wel geïnteresseerd in de behandeling voor mijn handen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Thijs »

Ik vond deze website: http://www.almalasers.nl/sweatx-hyperhi ... drosis.php" onclick="window.open(this.href);return false; met wat meer informatie.

misschien heeft iemand er wat aan......
CasjeW
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 11:01
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door CasjeW »

Jammer dat deze behandeling nog steeds word gegeven op 1 locatie....
900euro per behandeling is wel erg duur als je er 2 a 4 nodig hebt.
Laureen
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 12:21
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Laureen »

Ja 900 euro is inderdaad een belachelijke prijs.
In sommige steden in Duitsland wordt het wel al aangeboden voor 85 euro per behandeling. Ik heb met iemand gebeld en zij zou me laten weten wanneer de behandeling ergens over de grens uitgevoerd gaat worden. Ik hoop dat dit snel gaat gebeuren!
CasjeW
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 11:01
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door CasjeW »

Top Laureen!

Zodra je dat weet kan je dit dan mededelen hier? ben ook erg geïnteresseerd in deze behandeling!
Nicci89
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 11:07
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Nicci89 »

Hoi,

Ik heb gezien dat de aanbieding bij Groupon nogsteeds geldig is. 899 voor 4 behandelingen. Dat is nog redelijk te doen.
Ondertussen heb ik geprobeerd of ik het vergoed krijg, maar helaas.
Ik zou best wel 900 euro willen neertellen om van dit probleem af te zijn, maar wil heel graag vantevoren weten of hier positieve of negatieve ervaringen mee zijn.

Kent iemand toevallig iemand die deze behandeling gedaan heeft?

Groetjes
Laureen
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 12:21
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Laureen »

Hoi Nicci,

Helaas heb ik nog nergens een positieve of negatieve ervaring kunnen vinden.
Als ik iets tegenkom, zal ik het laten weten.

Hou ons op de hoogte wanneer je de behandeling misschien ondergaat! :)

Groetjes
Nicci89
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 11:07
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling handen: Sweat X

Bericht door Nicci89 »

Hey,

Toevallig was ik net aan het kijken. De Groupon aanbieding is helaas verlopen :( en die 900 euro per behandeling heb ik er toch echt niet voor over. Zeker niet in een beginstadium van deze behandelingen.
Ik had Skinwizard namelijk vorige week gebeld. Ze gaven aan dat de behandeling nog erg nieuw was. En hierboven las ik dat de Groupon aanbieding op 28 maart dus online stond. Sinds dien waren er 42 bonnen verkocht. Maar helaas zit dan blijkbaar geen van die 42 gelukkige eigenaren bij dit forum :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht