Operatie Hyperhidrosis kliniek 19/04/2014

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Robbedoes
Beekje
Beekje
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 30 jul 2007, 16:42
Contacteer:

Operatie Hyperhidrosis kliniek 19/04/2014

Bericht door Robbedoes »

Al jaren liep ik rond met het probleem van overmatig zweten. Ik ben nu 30 jaar en ik had al zo lang als dat ik me kon herinneren last van overmatig zweten. Vooral aan mijn handen en voeten maar ook de oksels. voordat ik de keuze voor een operatie maakte heb ik veel verschillende behandelmethodes geprobeerd echter zonder het gewenste resultaat. Wat ik geprobeerd heb in het verleden is: iontoforese, oxybutinine, zalfjes, deo's, acupunctuur, reflextherapie, bezoeken aan dermatologen en huisartsen. Het zweten op mijn handen was echt heel erg en belemmerde mij in prive en werk situaties. De ongemakken van het zweten waren groot maar de schaamte vaak nog groter...

In het AD las ik op een gegeven moment een artikel over de operatie tegen overmatig zweten. Dr. Klinkenberg van het UMCG heeft de bestaande operatie verbeterd en deze wordt nu veelvuldig uitgevoerd met goede resultaten. Het grote verschil met de oude operatie is dat nu de parallelverbindingen van de zenuwen blijven zitten waardoor er minder last is van compensatie zweet. Dit gaf bij mij de doorslag om op gesprek te gaan. Dit zogenaamde intake gesprek vind altijd enige tijd voor de operatie plaats. Tijdens dit gesprek wordt je door de chirurg geinformeerd over de operatie en bijkomende risico's. Voor wat betreft de verzekering heeft de kliniek alles goed geregeld en ik heb daar zelf bijna geen omkijken naar gehad.

Op 19 april 2014 was het dan eindelijk zover... Samen met nog 8 andere patienten zou ik vandaag geopereerd worden. Ik was natuurlijk behoorlijk zenuwachtig maar de artsen en verpleegkundigen waren allemaal erg aardig en geruststellend. Er wordt bij de hyperhidrosis kliniek zeer professioneel maar erg persoonlijk gewerkt en dit gaf mij een geruststellend gevoel. Omdat dit mijn eerste operatie ooit was heb ik alles maar over me heen laten komen. In de operatiekamer zeiden ze: Denk maar aan wat leuks... maar nog voordat ik dat kon doen was ik al weg.

Na de operatie werd ik wakker in de uitslaapkamer en ik voelde gelijk dat mijn handen droog waren! De pijn op mijn borst viel reuze mee... dit was eerder vervelend te noemen. Door de goede medicatie en directe pijnstilling heb ik eigenlijk nagenoeg geen pijn gehad.

Terug op de kamer heb ik natuurlijk met alle andere patienten gesproken en het was iedereen 100% meegevallen... en het mooiste was dat iedereen droog was! Sommige patienten hebben wel iets meer pijn of benauwdheid ervaren maar iedereen was hier na een nacht alweer voor het grootste gedeelte vanaf.

Nu drie dagen na de operatie zijn mijn handen en oksels nog steeds (kurk)droog! Het gekke is dat ik soms het gevoel heb dat mijn handen zweten maar als ik er dan aan voel dan zijn ze toch echt droog... Mijn voeten zweten soms nog een beetje maar ik heb ook het idee dat dit minder is geworden. De sneetjes onder mijn oksel herstellen mooi en ik denk dat dit na verloop van tijd bijna niet meer te zien is. Ook van compensatie zweet heb ik gelukkig nog geen last gehad.

Ik kan de operatie echt iedereen aanraden! Het lijkt misschien een drastische ingreep maar het zorgt wel voor een definitieve oplossing van het zweetprobleem. Voor degene die twijfelen kijk gewoon even op de site http://www.hyperhidrosis-kliniek.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of neem contact met ze op.

Natuurlijk kan je hier ook vragen achterlaten... ik wil ze graag beantwoorden!
maartje31
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 02 nov 2013, 16:58
Contacteer:

Re: Operatie Hyperhidrosis kliniek 19/04/2014

Bericht door maartje31 »

Wat super te horen dat je handen droog zijn! Ben wel heel benieuwd hoe het nu met je gaat?

Ik ben zelf in november vorig jaar op gesprek geweest in Delfzijl voor overmatig zweten van mijn handen en ook voeten...maar weet dat het daar niet voor is, maar kan wel minder worden idd.
Wat mij nog steeds aan het twijfelen zet is het compensatie zweten...heb jij daar nog last van gehad? Wat dat is toch hetgeen wat me een beetje tegenhoud.
Robbedoes
Beekje
Beekje
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 30 jul 2007, 16:42
Contacteer:

Re: Operatie Hyperhidrosis kliniek 19/04/2014

Bericht door Robbedoes »

Op dit moment is het bijna 5 weken geleden dat ik geopereerd ben. De periode na mijn operatie is bijzonder goed verlopen. De eerste week na de operatie heb ik netjes mijn pijnstillers geslikt en rust gehouden waardoor ik ook bijna geen pijn had, hooguit wat druk op de borst. In de tweede week heb ik de medicatie rustig afgebouwd en na twee weken thuiszitten ben ik gewoon weer gaan werken. Ik heb een actieve baan waar ik gewoon iets rustiger aan heb gedaan als normaal. Dit ging gewoon prima! Ook het sporten heb ik geleidelijk weer opgepakt en ik moet zeggen dat het me alles is meegevallen. Ik heb gewoon goed naar mijn eigen lichaam geluisterd en het niet overbelast. Iedere training heb ik de intensiteit iets opgevoerd. Ongeveer 4 weken na de operatie had ik echt het gevoel dat ik weer volledig hersteld was. De littekens genezen mooi en ik denk dat je er in de loop van de tijd niks meer van ziet.

Mijn handen en oksels zijn nog steeds droog en ik kan je vertellen dat dat een onwijs fijn gevoel is! Soms heb ik nog het gevoel dat ik zweet maar als ik dat onder mijn arm kijk of in mijn handen wrijf dan zie ik dat ik gewoon droog ben. Waarschijnlijk zit dit gevoel zo erg in mijn hoofd dat het wat tijd nodig heeft om eraan te wennen dat dit niet meer zo is. Tijdens het sporten en op de warme dagen merk ik dat ik wel iets meer zweet op mijn rug en benen, maar ik ervaar dit vooralsnog niet als hinderlijk. Eigenlijk heb ik het idee dat dit gewoon het normale zweten is, aangezien zweten een belangrijk proces in het lichaam is om warmte kwijt te raken... Mijn voeten zweten nog wel. Gevoelsmatig heb ik het idee dat het iets minder is geworden maar het is zeker niet over. Gelukkig vind ik dit niet echt een groot probleem...

Als ik terugkijk op de operatie en het resultaat dan zou ik het zou opnieuw laten doen. Ik was ook altijd erg bang voor compensatie zweet en de complicaties tijdens en na de operatie. Het is ook echt iets waar je goed over na moet denken en je in moet verdiepen. Ik ben gewoon erg tevreden over de service van de hyperhidrosis kliniek en het resultaat van de operatie. Ik merk aan mezelf dat ik veel rustiger en ontspannen ben nu ik weet dat ik gewoon handen kan schudden en mijn handen kan gebruiken zonder mezelf kapot te schamen.

Denk er goed over na, laat je goed informeren maar neem van mij aan dat droge handen en oksels een erg prettige ervaring zijn! ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht