Operatie

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
CasjeW
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 11:01
Contacteer:

Operatie

Bericht door CasjeW »

Hallo allemaal!

Na vrijwel honderd keer dit forum gelezen te hebben nu toch maar besloten om een account aan te maken.

Wie ben ik?
Naam: Cas (Man)
Leeftijd: 20 Jaar
Klacht: Hyperhidrosis ( Oksels, Handen en voeten )

Heb al sinds ik klein ben last van overmatig zweten heb nu al verschillende methodes geprobeerd om dit tegen te gaan ( iontoforese, zalfes, deo etc.)
Voor het zweten tegen te gaan in mij oksels loop ik bij de dermatoloog (botox) voor de rest gebruik ik oxybutynine om het zweten te verminderen.

Ondanks de botox en oxybutynine blijft het zweet toch steeds terug komen ben hier onderhand helemaal klaar mee. In het dagelijks leven vind ik het niet fijn om mensen een hand te geven en vermijd dit liever. Ik wil nu toch een operatie ondergaan mijn vraag is dan ook waar kan ik dit het beste laten doen en waarom?. Kan iemand een ervaring delen die de operatie recent heeft ondergaan? (positief/negatief).

Groeten,

Cas
Robbedoes
Beekje
Beekje
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 30 jul 2007, 16:42
Contacteer:

Re: Operatie

Bericht door Robbedoes »

Ik ben vrij recent geopereerd in de hyperhidrosis kliniek. Ik had precies dezelfde klachten (handen voeten oksel) en ook alles al geprobeerd om dit tegen te gaan. Heb onlangs mijn ervaringen opgeschreven dus doe er je voordeel mee. Succes verder!

viewtopic.php?f=12&t=2856" onclick="window.open(this.href);return false;
CasjeW
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 11:01
Contacteer:

Re: Operatie

Bericht door CasjeW »

Danku voor uw reactie heb ik zeker iets aan!
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Operatie

Bericht door anoniem87 »

Hoi!

Ik heb ook mijn hele verhaal opgeschreven op dit forum, misschien heb je er wat aan..
Zelf ben ik 13-2-13 in het Tergooi in Hilversum geholpen.
Mocht je overwegen de operatie te ondergaan, houd dan wel echt rekening met het compensatie zweet.
Ik heb bijna een heel jaar weinig tot amper last gehad.. Ik begon wel meer op mijn buik en rug te zweten, maar hier was ik op voorbereid. Nu een paar maanden verder weet ik niet wat ik nu erger vind, ik kan nog amper de zon in omdat ik een klets natte rug krijg binnen no time, nu moet ik dus constant rekening houden met wat ik aan ga trekken, kortom, ik heb er iets nieuws bij waar ik weer onzeker over kan zijn..
Ik heb dit helaas vaker gelezen en wil je niet ontmoedigen, maar denk er echt goed over na!
Overigens zijn mijn handen nog steeds hartstikke droog..

Mocht je verder vragen hebben, stel ze gerust.

Groetjes!
CasjeW
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 11:01
Contacteer:

Re: Operatie

Bericht door CasjeW »

Dank voor je reactie @anoniem87

Heb het hele verhaal doorgelezen knap dat je de operatie hebt ondergaan!
Het zweet op je rug is dat nu dezelfde hoeveelheid zweet wat je vroeger had uit je handen of juist nog meer dan vroeger?

Heb voor mezelf toch maar besloten om geen operatie te ondergaan i.v.m. de risico's en compensatie zweet.
Wat jij ook al aan geeft je hebt er dan weer iets nieuws bij waar je gehoopt had er af van te zijn.
Bij de één blijft het zweet weg en bij de ander komt het terug op een andere plek.

Aangezien de MiraDry nu een oplossing is voor de oksels ga ik dat doen.
Voor de handen en voeten word vast en zeker ook nog wel een oplossing voor gevonden.

Groetjes!
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Operatie

Bericht door anoniem87 »

Hoi hoi,

Dit is misschien wel verstandig ja.. Want je krijgt er op deze manier inderdaad een nieuw probleem bij.. Het gekke is dat ik de eerste paar maanden niet zon extreme last had, maar nu en met deze hitte, m'n kleding is gewoon doorweekt. Verschrikkelijk.. Je handen zijn een relatief klein oppervlak en kon ik makkelijker verbergen dan een hele rug :( Ik ga nog weleens kijken of er nog meer mogelijkheden zijn..
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Operatie

Bericht door Misterx2 »

Anoniem een hele simpele tip, wat echt werkt. Draag een hemd onder je tshirt. Het lost het probleem niet op, maar verbergt het wel op een zeer doeltreffende manier.
Je zweet word opgenomen door de hemd (gewoon Hema,ribbeltjes) en daardoor trekt het niet in je tshirt.
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Operatie

Bericht door anoniem87 »

Sorry, maar dat heb ik sws altijd al.. En daar gutst het gewoon doorheen hoor ;)
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Operatie

Bericht door Misterx2 »

Oh oké sorry dat wist ik niet
Luuk
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 27 jul 2022, 12:51
Contacteer:

Hemd dragen onder shirt

Bericht door Luuk »

anoniem87 schreef: di 10 jun 2014, 21:25 Sorry, maar dat heb ik sws altijd al.. En daar gutst het gewoon doorheen hoor ;)
Yep heb ik ook, word er gek van dan heb ik een hemd aan ga ik wat actiefs doen hemd doorweekt, en me shirt is dan alsnog nat…
Luuk
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 27 jul 2022, 12:51
Contacteer:

Re: Operatie

Bericht door Luuk »

Misterx2 schreef: di 10 jun 2014, 09:20 Anoniem een hele simpele tip, wat echt werkt. Draag een hemd onder je tshirt. Het lost het probleem niet op, maar verbergt het wel op een zeer doeltreffende manier.
Je zweet word opgenomen door de hemd (gewoon Hema,ribbeltjes) en daardoor trekt het niet in je tshirt.
Mijn vrindin doet dit ook, nou lost dit het zweten onder de oksels niet op. Tevens komt er gewoon door het hemd heen al gaan we wat actiefs doen. Dan gaan we in de zomer een rondje lopen met 30 graden en dan zie je alsnog heel goed dat haar rug dat is. Als we thuis komen gaat ze zich altijd eerst omkleden en dan moet ze gewoon echt haar hemd en haar shirt aan de waslijn hangen om te drogen. Helpt niet altijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht