Mijn operatie (5 jaar geleden)

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Mel
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 18 jul 2014, 15:39
Contacteer:

Mijn operatie (5 jaar geleden)

Bericht door Mel »

Ik had net als ieder ander hier enorm veel last van overmatig zweten, bij de oksels. Al mijn kleding werd onbruikbaar hierdoor omdat de geur er niet meer uit ging. Na veel verschillende deo's te hebben gebruikt (zonder resultaat) heb ik besloten om me hiervoor te laten opereren. Dit is inmiddels 5 jaar geleden.
Ik geloof dat de zweetklieren werden dichtgebrand, voor deze ingreep was het nodig dat de longen werden stilgelegd. Hier heb ik ongeveer een week na mijn operatie last van gehad, problemen met adem halen en dergelijke. Ook heb ik vreselijke rugpijn gehad twee tot drie weken na de operatie. Maar het belangrijkste, ik zweette niet meer!

Na een aantal maanden kreeg ik ineens een nieuw 'symptoom', dit was dat ik een soort tintelingen op mijn rug ging voelen tijdens het eten, daarbij begon ik ook ineens te zweten op mijn rug. Maar goed, dit gebeurde ongeveer 2 keer per dag, dus dat was niet zo'n heel groot probleem. Een jaar na de behandeling begon het overmatig zweten terug te komen, niet bij mijn oksels dit keer, maar op mijn rug. Dit zweten werd steeds erger, en na twee jaar kreeg ik het ook in mijn gezicht. Het was in zo'n erge mate dat het er letterlijk van af 'gutste'. Sinds kort heb ik ook ineens last van overmatig zweten rondom mijn geslachtsdeel.

Het is inderdaad waar dat ik niet meer bij mijn oksels zweet, maar helaas lijkt het driedubbel zo erg terug te zijn gekomen bij de rest van mijn lichaam, en zelfs na 5 jaar lijkt het nog steeds erger te worden. In het begin is deze operatie zeker effectief, en ik was er ook zeker blij mee destijds. Maar ondertussen is het zo erg geworden bij de rest van mijn lichaam dat ik me soms afvraag of ik wel de goede keus heb gemaakt door me hiervoor te laten opereren. Denk er zeker goed over na als je je wilt laten opereren, soms is het het compensatie zweet niet helemaal waard!
anoniem87
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 26 jan 2013, 19:06
Contacteer:

Re: Mijn operatie (5 jaar geleden)

Bericht door anoniem87 »

Bizar dit! Voor mij is het nu ongeveer 1,5 jaar geleden. Ik had erg last van zweethanden en zweetvoeten en heb ook voor de operatie gekozen.
Mijn handen zijn nog steeds de droog, maar heb nu ook alles van wat jij aangeeft ervoor terug. Ik vraag me ook weleens af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt.
Ik ben nu sinds een jaar vrijgezel en ben erg bang om weer contact te leggen met een nieuw iemand vanwege dit probleem.
Mijn rug is soms zo nat dat het door mijn hemdje, shirt en jasje heen gaat. Ik vind dit echt heel erg en moet op alles letten wat ik aan trek. Voornamelijk zwart dus..
Ik vraag me ook af hoe mensen hiermee om gaan in een relatie..
Hyper Hydrosis
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 21:46
Contacteer:

Re: Mijn operatie (5 jaar geleden)

Bericht door Hyper Hydrosis »

Goed dat jullie ook dit plaatsen, geeft in ieder geval aan dat het niet altijd een succes in. Zulke dingen weerhouden mij er in ieder geval van om voor een operatie te kiezen.
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Mijn operatie (5 jaar geleden)

Bericht door nienke86 »

Wat erg om te lezen :( ontzettend vervelend dat het nu eigenlijk een groter probleem voor jullie is geworden. Ik weet niet zo goed wat ik er op kan zeggen, wou laten weten dat ik het gelezen heb en ik hoop dat er spoedig een oplossing voor jullie komt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht