operatie voorwaarden en prijs?

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
<D>
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 26 jul 2014, 16:23
Contacteer:

operatie voorwaarden en prijs?

Bericht door <D> »

Hallo

Ik zou willen weten wat de prijzen zijn voor alle verschillende operatie die je voor hyperhidrosis kan uitvoeren.
Ik zou ook nog willen vragen of er enige voorwaarden zijn voor die operaties want mijn handen en voeten zweten super veel maar mijn oksels ook veel maar minder dan mijn handen en voeten. Want als ik gewoon tegen iemand vreemd of een leerkracht of zo praat ga ik plots veel zweten aan mijn oksels en gezicht. Ook als ik bv. een uurtje in de zetel of zo zit beginnen mijn liezen veel te zweten, niet leuk.

Ik wil nu weten of dit hyperhidrosis is en als ik een operatie of zo kan laten uitvoeren voor dit.




Alvast bedankt voor het antwoord.
annekiejj
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 09:56
Contacteer:

Re: operatie voorwaarden en prijs?

Bericht door annekiejj »

Hoi,

Ik denk aan je verhaal te lezen dat je inderdaad last hebt van hyperhidrosis. Ikzelf zweet heel erg aan mijn oksels en dit ruikt ook vreselijk...

over 1 week word ik geopereerd. Mijn zorgverzekering (zilverenkruis achmea) vergoed dit niet, alleen in uiterste gevallen. Hier kijken ze per persoon naar. In mijn geval wordt het vergoed. Je moet echt compleet uitbehandeld zijn en echt problemen hebben in het dagelijks leven als je hiervoor in aanmerking wil komen. Als het niet vergoed zou worden kost het 7.000 euro. Dit is de thoracale sympathectomie. Hierbij worden zenuwen weggesneden waardoor je (hopelijk) niet meer zweet in je oksels en handen. Je zou ook de Myra dry kunnen uitvoeren. Deze wordt sowieso niet vergoed. Ik heb alleen last van mijn oksels en ik weet dat dat 1500 euro kost voor de eerste behandeling. Veel mensen moeten nog een tweede behandeling erachteraan hebben en deze kost dan 1000 euro.

Ikzelf heb jaren lang botox injecties gehad. deze wordt elk half jaar vergoed door de zorgverzekering. zou je misschien ook kunnen proberen. Bij mij werkte botox voor ongeveer 4 maanden in het begin. Na een aantal jaar ging het steeds minder werken en heb daarom gekozen voor de operatie omdat er voor mij echt niet meer mee te leven is.

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord heb:)

Wil je laten weten wat je uiteindelijk ga doen?

Groetjes! Annekiejj.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht