Operatie Thoracale sympathectomie

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
annekiejj
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 09:56
Contacteer:

Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door annekiejj »

al jaren heb ik last van onwijs veel zweten onder de oksels en de hierbij stinkende penetrante geur. Al jaren loop ik bij een dermatoloog en na een heleboel pillen, crèmes en zalfjes ben ik 4 jaar geleden begonnen met botox-injecties. De grote zweetplekken blijven weg! GELUKKIG. Maar ik zweet nog steeds een klein beetje en dit kleine beetje zweet zorgt ervoor dat ik nog steeds onwijs ruik. Het is echt zo'n penetrante doordringende geur waar ik ook helaas veel commentaar op krijg. Ik ben er zelfs een jaar geleden door ontslagen. Ik loop nu stage en hier beginnen ze er ook over. Ik douche 2 keer per dag en gebruik okselpads. Ik gebruik geen deo omdat dit het juist erger maakt.. wel gebruik ik parfum op mijn polsen om het soort van te verbloemen... De okselpads werken niet echt omdat ik niet heel veel zweet en het kleine beetje dat ik zweet juist in mijn oksel blijft zitten.. Ook doe ik mn oksels tussendoor wassen met zeep om de geur even weg te halen.

GELUKKIG! er is een uitweg! nu.. Ik word over 2 weken geopereerd. Thoracale sympathectomie. Ik weet dat de operatie in de afgelopen 5 jaar is aangepast. Er is wel 40% kans op compensatiezweet. Op dit moment kan ik bijna niet verder leven met deze geur. Als ik dan op een andere plek gaat zweten, so be it.. Ik zweet nu al als een otter onder mn oksels met een hele penetrante lucht. Ik zweet dan liever ergens anders zonder deze geur.. Als je begrijpt wat ik bedoel.. Mijn vraag: Heeft iemand deze operatie gehad?? Zo ja, VERTEL! Heeft het gewerkt? Had je complicaties?
Bianca1991
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 11:42
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door Bianca1991 »

Hoi annekiejj

Ik heb jaren lang het zelfde probleem als jou gehad, overmatig transpireren onder de oksels. Na alle middeltjes gebruikt te hebben zonder enig resultaat ben ik begonnen met botox. Helaas na 3 jaar gebruikt te hebben kreeg ik niet meer het gewenste resultaat. Ik heb toen besloten om mezelf te laten opereren.

Afgelopen 1 november was het zover. Na een super fijn ontvangst in het ziekenhuis werd ik aangemeld op de afdeling. Hier werden nog wat vragen gesteld en verteld als hoeveelste ik geopereerd zou worden. Ik was als 4e aan de beurt en de eerste 2 waren al weg. Na ongeveer een uurtje wachten mocht ik naar beneden om voorbereid te worden op de operatie. Ik kreeg een infuus en alle medewerkers kwamen kennismaken en vertellen wat er ging gebeuren. Het personeel is ontzettend vriendelijk en begripvol!! Hierna werd ik naar de ok gebracht en ging ik onder narcose. Voordat ik er erg in had was ik al weer wakker. Ik had nagenoeg geen pijn. Wel iets druk op me rug tussen me schouderbladen. Maar dit viel allemaal reuze mee. Na goed uitgeslapen te zijn mocht ik terug naar de afdeling. Eind van de middag moesten ik nog longfoto laten maken. Dat is standaard na zo'n operatie. Alles was prima en ik mocht eten. De verpleging geeft om de zoveel uur medicatie tegen eventuele pijn. Mocht het nodig zijn kon ik om meer vragen. De volgende ochtend om 09:00 mocht iedereen het ziekenhuis weer verlaten.

Het resultaat is echt geweldig. Direct na de operatie waren mijn oksels kurkdroog. Af en toe had ik nog wel het idee dat ik aan het zweten was maar dat was totaal niet het geval.

Gelukkig heb ik geen last van compensatie zweten. Als ik me inspan (fietsen bijvoorbeeld) zweet ik wel wat sneller.

Belangrijk is het de eerste week echt rustig aan te doen en goed je medicatie slikken. Je lichaam heeft echt tijd nodig om weer te herstellen.

Het is voor mij nu bijna 2 weken geleden dat ik geopereerd ben en ik voel me prima. Ontzettend blij met het resultaat.

Succes met je operatie!

Gr. Bianca
annekiejj
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 09:56
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door annekiejj »

Hoi Bianca,

Dankjewel voor je reactie! Over 3 dagen is het voor mij zover:-) Ik begin al een beetje zenuwachtig te worden maar ik moet wel zeggen dat ik er echt 'zin' in heb! Het idee dat ik er over een paar dagen van af ben, geweldig.

Ik lees dat je je na 2 weken al weer prima voelt, echt fantastisch! fijn dat je er nu al geen last meer van heb.

zijn er nog andere mensen die willen reageren??

Gr, Annekiejj.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door Erje »

Annekiejj, veel succes en sterkte met de operatie! Ik hoop dat het resultaat zal zijn wat je ervan hoopt en eindelijk verlost zal zijn van het vervelende probleem.
Hou ons op de hoogte hé!
annekiejj
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 09:56
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door annekiejj »

Hoi Erje,

Dankjewel voor je reactie! Morgen is het zover.. Om half 9 moet ik in Haarlem zijn. Ikzelf woon in Rotterdam dus dat wordt nog wel eventjes rijden aangezien het ook spits is dan. Ben echt super zenuwachtig maar wel echt heel erg blij dat het morgen zover is. Hopelijk valt de operatie mee en ben ik Eindelijk!! verlost van dit probleem:) Ik hou jullie op de hoogte!

Gr, Annekiejj
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door Erje »

Hoi Annekiejj,

Hoe is het gegaan? Ben wel benieuwd hoor.
annekiejj
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 09:56
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door annekiejj »

Hoi Erje,

Nou... Ik ben langer in het ziekenhuis geweest dan gepland en het is allemaal heel anders gelopen.. Ik heb complicaties gekregen die ik hier nog niet eerder heb gezien.. Ik heb de operatie gehad, was allemaal goed gegaan. Ik was in de verkoeverkamer uit de narcose gekomen en uiteindelijk lag ik in een kamer. toen ik vervolgens ontzettende pijn kreeg aan de rechterkant van mijn borst. Echt ontzettende schreeuwende pijn en ik kon haast niet meer inademen. Ik kreeg vervolgens een morfine pompje waarop ik kon drukken als ik pijn had. Nadat ik in 1 uur tijd 20 keer op dat morfine popje had gedrukt en het pompje ophol sloeg vroegen ze aan me waarom ik er zo vaak op drukte... Vervolgens 'vertelde' (kon niet echt praten aangezien ik amper kon inademen) dat ik fucking PIJN had! en dat ik een dokter wilde. Nou de dokter kwam, die heeft me vervolgens als een speer weer terug gebracht naar de verkoeverkamer en ik heb me daar een hoop pijnstillers gehad. Allemachtig. Ik heb 2 verschillende morfine's gehad en 2 andere zware pijnstillers en nog steeds stierf ik van de pijn. Uiteindelijk, na een nacht trippen en helemaal stoned te zijn kwamen ze erachter dat mijn rechter long was ingeklapt.... Hoeveel morfine je ook krijgt, je zal altijd moeten ademen hea! De drain bleef er dus nog inzitten voor een aantal dagen. Nou ik kan je vertellen, dat is geen pretje! Aangezien je van morfine ontzettende misselijk wordt en ik dus de hele godganse tijd aan het kotsen was wat de pijn op je borst ook niet ten goede komt. Kortom ik voelde mij echt heel ellendig. Kon ook niet zelf plassen of uberhaupt iets doen. Ik voelde me echt complete sukkel. Ik kon mij niet bewegen en niet eens mijn arm optillen ofzo. Ontzettende pijn in mijn nek en pijn met inademen en pijn op mijn borst. daarnaast komt er nog eens bij dat ik nu van boven mijn borst tot halverwege mijn buik compleet gevoelloos ben.. Ze zeggen dat dat terug moet komen dus laten we alsjeblieft hopen dat dat gebeurt. Heeft iemand dit gehad???? Nu mocht ik zaterdag naar huis. Op de foto's bleek dat de bovenkant van allebei mijn longen nogsteeds gedeeltelijk ingeklapt zijn en dat er nog vocht achter mijn longen zit. Ik hoest me werkelijk kapot en je kan je misschien wel voorstellen dat dat niet prettig aanvoelt.

Ik was niet te prikken (dat wist ik al) dus er zijn een aantal infuusnaaltjes ingeduwd en nu heb ik vervolgens een hele nare vervelende ontsteking aan mijn linkerarm..

Maar nu, het resultaat van de operatie! Mijn handen zweten totaal niet (had ik geen last van, zweette eerst normaal) maar mijn oksels produceren nog wel zweet:S:S HELP! FUCKING HELP! Wat nu? Kan dit nog stoppen? 8 december een afspraak met mijn chirurg voor nacontrole. Alsjeblieft zeg, laat het zweten ophouden:(

Kortom, rechts een klaplong en links een gedeeltelijke klaplong gehad. Nu beiden aan de bovenkant nog een beetje ingeklapt maar de tijd moet dit helen. Nog vocht achter mijn longen. Ik zweet nog steeds onder mijn oksels.... Mijn linkerarm heeft een infectie nou daar wordt je niet vrolijk van... Kortom ik baal als een stekker!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door Erje »

Wow jeetje zeg, wat een verhaal. Ik maakte me al zorgen, omdat je hier nog steeds niet kwam.
In de eerste plaats wens ik je veel beterschap. Je zal het nog wel een tijdje rustig aan moeten doen. En het resultaat, balen zeg!!
Is het zweten helemaal niet minder als eerst?
Er zijn mensen die worden meermalen geopereerd, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet meer op zit te wachten na deze ervaring...
Maar jouw probleem was toch vooral de geur? Hoe is het daar mee dan? Ook nog hetzelfde?
Sterkte nog hoor!
RJ
annekiejj
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 09:56
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door annekiejj »

Ik zweet nog onder mijn oksels (en dit ruikt dus ook nog steeds hetzelfde). Ik weet niet zeker of het minder is geworden. Ik ben behoorlijk aan 't stressen dus dat zorgt vaak ook wel voor meer zweten natuurlijk.. dus misschien is het wel minder, dat weet ik (nog) niet.. DUIMEN!
Wat doen ze bij zo'n tweede operatie dan? ze hebben nu die zenuw weggehaald, weg is toch weg? of halen ze een andere zenuw weg ofzo??
Ik ben maandag in het ziekenhuis geweest, mijn klaplong is weg:) wel nog aardig wat pijn en een druk op de borst maar dat is normaal. Ook aardig wat spierpijn in mijn rug gekregen een paar dagen terug! Ik mag weer helemaal opnieuw gaan beginnen met een conditie opbouwen... als ik een stukje heb gelopen ligt m'n tong al op de grond en gaat m'n hart als en tierelier tekeer...

Gr, Annekiejj
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door Erje »

Echt balen dat je nog steeds niet droog bent. Toch hoor je dat vaker. Wat ze bij een tweede operatie doen weet ik niet, ik ben daar niet zo in thuis. Voor mij is deze operatie nooit een optie geweest. Maar volgens mij halen ze die zenuw niet weg, maar snijden hem door, waarbij de hoogte waarop dat gebeurt het verschil maakt. Er is hier op het forum iemand die drie keer geopereerd is, dus het kan wel vaker.
Sterkte nog.
annekiejj
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 09:56
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door annekiejj »

Vandaag ben ik bij de chirurg geweest voor controle. Nu merk ik toch wel dat ik echt een heel stuk minder zweet. Op het forum had ik al een paar keer over odorex dry gelezen en deze heb ik dan ook geprobeerd. Dit werk echt fantastisch! Kortom, ik zweet nog wel iets, maar met de odorex dry is het echt te doen. Die gekke geur heb ik nu ook niet meer. Ik dacht hem eerst nog wel te ruiken, maar iedereen om mij heen zegt dat dat niet zo is. Het zat dus waarschijnlijk een beetje tussen m'n oren. Was ook wel heel bang dat ik het zou ruiken dat ik het waarschijnlijk ook ging ruiken XD. Nou, al met al ben ik best blij dat ik de operatie heb gedaan. Als ik dit van tevoren had geweten was ik waarschijnlijk te bang geweest om de operatie te ondergaan maar nu ben ik toch wel echt heel blij. Ik kan (hopelijk) weer aan het werk gaan als ik helemaal ben hersteld. Dit is voor mij een (permanente) oplossing geworden. De gevoelloosheid heb ik nog steeds. De chirurg vertelde dat er waarschijnlijk tijdens de operatie een zenuw bekneld is geweest. Het kan wel 3 tot 6 maanden duren voordat ik m'n gevoel weer terug heb. maar, ik krijg hem wel terug (als het goed is!).

Voor iedereen die deze operatie moet ondergaan. Mijn complicatie is niet echt gebruikelijk hoor! Komt bijna niet voor. Ik ben gewoon apart...
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door Erje »

Goed nieuws joh! En gelukkig maar....
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door nienke86 »

Jeetje wat een verhaal, echt balen en eng! Ik ben benieuwd hoe hetnu met je gaat, een paar maanden later?
Maury
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 01:50
Contacteer:

Re: Operatie Thoracale sympathectomie

Bericht door Maury »

Ik heb nu precies een week geleden de sympathectomie uit laten voeren Door klemmen op mijn zenuwen te laten zetten. Ik was 2 dagen de geur kwijt en het zweten. Daarna merkte ik dat de geur terug kwam en nu na een week het zweten ook. Ben ik nu net de gene die hier geen baat bij heeft gehad? Ik lees zo veel goede verhalen en uitgerekend bij mij is dit weer anders. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit komt, of gerust stellen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht