Bijna zover: ETS!!!

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
dimar
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 jun 2015, 23:58
Contacteer:

Bijna zover: ETS!!!

Bericht door dimar »

Hallo allemaal,

ik lees al een tijdje mee. Ik ben 32 jaar en heb ook HH bij mijn handen, voeten en oksels (oksels in mindere mate), sinds ik mij kan herinneren.

Iedere dag ben hier mee bezig. Ik werk in de zorg en daar is het nog een grotere nachtmerrie! Mensen handen geven, afspraken op schrijven voor patiënten, handschoenen aan moeten om iemand te prikken, computermuis gebruiken....echt met bijna iedere handeling ben ik bezig met mijn HH. Thuis idem: die leuke niet-katoenenbroeken liggen al jaren in de kast, want als ik ze aantrek, waar kan ik mijn handen nog droogwrijven? :oops: Altijd sokken aan moeten omdat ik zweetsporen achter laat op de vloertegels. Altijd dichte schoenen of anders slippers met stoffenzool.
De stuurwiel en schakkeling die onder de druppels blijven....allemaal denk ik bekende verhalen voor jullie.

Vorig jaar ben ik naar de Maasstad geweest waar mijn een zalf werd voorgeschreven. Die heb ik gebruik zonder succes...eenmaal terug bij de dermatoloog daar werd mij verteld dat ik misschien naar een hypnotiseur kon gaan want HH heeft veel mentaal te maken...excuse me??!!

Ik heb van alles geprobeerd en was de maat vol toen een vriendin een foto van mij maakte op een verjaardagfeestje. Toen ik de foto bekeek zag ik dat door de flits van de camara, de zweetdruppels op mijn handen de hoofdrol waren op de foto. Daar werd ik heel verdrietig van.
Vrijdag ben ik naar de ASZ geweest en ik kon al heel snel geholpen worden. Er werd verteld over de mogelijkheid op compensatie zweten. De beperkingen die ik nu ervaar zijn zo erg dat ik bereid ben die risico te nemen. Gelukkig worden hier de zenuwen niet doorgebrand maar dichtgeklemt. Desnoods kan de operatie dus teruggedraaid worden. Helaas is het alleen voor mijn handen en oksels...niet voor de voeten.

Afgelopen vrijdag werd ik gelijk gebeld dat ik al morgen (maandag dus) bij de Anesthesist kon voor een gesprek en dinsdag!!! geopereerd kon worden!!! Dit vanwege het uitvallen van andere werkzaamheden van de arts. Wooow....ik vindt dit super spannend...en krijg door de spanning meer tintelingen bij mijn handen en voeten en dus meer last van mijn HH.

ik heb heel veel gehad aan dit forum en vind het belangrijk om ook mijn verhaal en ervaring met andere HH lotgenoten te delen.

Ik hou jullie op de hoogte!!!

Bye bye
dimar
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 jun 2015, 23:58
Contacteer:

Re: Bijna zover: ETS!!!

Bericht door dimar »

De operatie is achter de rug, maar helaas heb ik maar 1 droge hand. Mijn linkerlong was verkleefd dat het moeilijk was bij de zenuw te komen. De arts wilde niet een grote operatie uitvoeren zonder mij op de hoogte te brengen en heeft dus besloten dit uit te stellen. Ben welntevreden met zijn besluit. Over 2 weken spreek ik hem weer over hoe en wat. Het is wel bizar hoe droog mijn rechterhand is! Pijn valt mee met de pijnstilling. Wel druk op de borst en misselijkheid gisteren, maar vandaag valt het gelukkig mee.
onlymeisje
Vijver
Vijver
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 dec 2011, 14:53
Contacteer:

Re: Bijna zover: ETS!!!

Bericht door onlymeisje »

En, hoe is het nu met je?
Wat rot dat je ene hand niet goed ging, maar nu kan je het wel goed vergelijken. ;)

Is er wel iets tegen voeten te doen?

Ik zit er ook aan te denken om straks na mijn studie (22 jaar), mijn handen te doen en het liefst ook iets voor mijn voeten.
ik zou zo graag een keer op straat op slippers willen lopen zonder dat het een zwembad wordt.
Plaats reactie