Ets operatie voor oksels

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door Hissederim »

Thijs weet je wat goed aan miradry is,je hele zenuw wordt in rust gelaten dus als iets verkeerds gaat is je zenuwen heel,bij miradry is je zweetklieren vernietigd..
Naja eve en mamavan moet zelf beslissen als het verkeerd gaat hebben ze lastige CS en niet alleen dat, je hele sociale leven gooi ´je weg,als laats hou je ontzettend veel stres over..
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door Thijs »

Ik ben nooit voorstander geweest van ETS operaties tegen okselzweten ivm compensatoir zweten en alle risico's. Met de komst van de MiraDry is een ETS operatie nu ook echt overbodig. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat mensen de ETS vergoed krijgen en de miraDry niet. Das het kromme en oneerlijke. Ik zou absoluut voor de MiraDry gaan.
Eevee
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 03 mei 2016, 19:53
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door Eevee »

Hallo.
Ik heb mezelf goed laten informeren en ik de overweging gemaakt om de operatie te doen.
Zo afgelopen vrijdag 1 juli 2016 heb ik de operatie laten doen.
Ik ben nu herstellende. Hebben jullie de operatie ook gedaan?
ik heb veel gepraat en na gedacht over compusatie zweet. En je moet zelf af strepen waar je t dan erger vind.
ik heb de operatie gedaan onder me oksels. Omdat ik daar veel last van had.
Nu zijn we 4 dagen verder en ik zweet nog erg veel onder me oksels.
Hadden jullie dit ook in de eerste dagen en vertrekt het dan nog?
Ik ben contact opgenomen met mijn behandelde chirurg en die belt mij morgen terug.
Hoor graag van jullie.
Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door Pebbles »

Hoi Eevee,

Wat moedig dat je de stap voor een operatie genomen hebt. Heb je de chirurg inmiddels gesproken en heeft hij je gerust kunnen stellen? Hoe gaat het nu, is het zweten al minder?
Eevee
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 03 mei 2016, 19:53
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door Eevee »

Hallo.
Ik heb de chirurg gesproken. Die gaf aan dat het echter nog te vroeg is om te zeggen of de operatie gewerkt heeft of niet. In augustus terug op controle. En daar moet ik op wachten.
Helaas is het zweten het zelfde gebleven tot nu toe.
En we zijn 1 week en 2 dgn verder als de operatie.
Ik ben benieuwd.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door Thijs »

Bij welk ziekenhuis heb je de operatie laten doen?
Eevee
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 03 mei 2016, 19:53
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door Eevee »

Albert zweisher in Dordrecht
mamavan4
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 14:38
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door mamavan4 »

Hey eeve

Mag ik vragen hoe je de operatie heb ervaren? Veel pijn gehad?
Ik stond ook in her Albert schweitzer op de wachtlijst voor de operatie aan zweten onder me oksel maar heb me toch van de lijst af laten halen. Dit omdat ik als de doods ben voor compensatie zweet. Onder me oksels vind ik al heel erg maar op me rug zal ik nog erger vinden.

Toch nog steeds twijfel ik.... maar mij motto blijft bij twijfel niet doen... maar blijf lezen naar ervaring verhalen dit omdat ik natuurlijk twijfel haha ...

Merk je al verbetering of nog steeds niet?
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door Erje »

mamavan4 schreef:Hey eeve

Mag ik vragen hoe je de operatie heb ervaren? Veel pijn gehad?
Ik stond ook in her Albert schweitzer op de wachtlijst voor de operatie aan zweten onder me oksel maar heb me toch van de lijst af laten halen. Dit omdat ik als de doods ben voor compensatie zweet. Onder me oksels vind ik al heel erg maar op me rug zal ik nog erger vinden.

Toch nog steeds twijfel ik.... maar mij motto blijft bij twijfel niet doen... maar blijf lezen naar ervaring verhalen dit omdat ik natuurlijk twijfel haha ...

Merk je al verbetering of nog steeds niet?
Hallo mamavan4,

Is de MiraDry geen optie voor je dan? Heb je geen last van compensatiezweet.
Hier op het forum staat er ook genoeg over te lezen.
Okee, het wordt niet vergoed, dus het is even een uitgave, maar daar staat tegenover dat je er voor de rest van je leven wat aan hebt.

RJ
mamavan4
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 14:38
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door mamavan4 »

De mira dry staat zeker hoog op me lijstje. Maar doordat het niet vergoed word is dat momenteel onmogelijk voor ons om te betalen.

Hoop dat het ooit vergoed gaat worden.
Eevee
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 03 mei 2016, 19:53
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door Eevee »

Hallo. Toevallig moet ik morgen terug voor de afspraak met de chirurg. Deze wordt altijd gepland na de operatie.
Ik heb de eerste 2 dgn erg veel pijn gehad van de klaplongen. Van me oksels nauwelijks pijn. Ja later in de week dan voel je de hegtingen trekken maar daar blijft het ook bij. Heb 1week inc operatie thuis gezeten. En werk in de zorg dus ook veel lichamelijk werk gedaan
Helaas is er echter nog geen resultaat. Ik blijf zweten onder me oksels. En er is bij gekomen t zweten onder me billen. Rug en onder borsten. Dit is bij extreem warmte of als ik blote benen heb en op stoel zit en de zon schijnt op je. bijv. Snapje?
Ik wist dat er compusatie zweet zou komen. Maar je mort zelf afstrepen wat vind je erger.....
Ik vind het erg vervelend onder me oksrl omdat je dat altijd ziet en voelt omdat je armen vaak naar beneden zit. En het dan broeit.

Ben benieuwd morgen wat de chirurg zegt.
Overigens heb ik nu totaal geen pijn of last van plekjes van de operatie
Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door Pebbles »

Wat vind ik dat erg voor je, Eevee, dat het zweten onder je oksels niet afgenomen is.. En dan nog last van compensatiezweet ook :(
Wat heeft de arts ervan gezegd?
mamavan4
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 14:38
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door mamavan4 »

Hey eevee,

Mag ik vragen hoe het nu met je gaat?
Is het compensatie zweet al minder of niet?
En zweet onder je okstel afgenomen?

Ook misschien een gekke vraag kon jij gelijk dezelfde dag naar huis of moest je een nachtje blijven.
Myra
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 13:19
Contacteer:

Re: Ets operatie voor oksels

Bericht door Myra »

Martijn2016 schreef: vr 13 mei 2016, 12:56 Hey Eev,

Ik ken persoonlijk zelf 2 mensen die ets operatie bij hyperhidrosis kliniek in groningen hebben gedaan, deze zijn er erg tevreden over.
Comensatie zweet is natuurlijk het enigste boeinde van de operatie, aangezien het toch allemaal onder narcose gebeurd.
Ja ze hebben last van CZ, klein beetje extra op hun rug en boven benen.. Maar ze zijn er erg positief over en hebben geen spijt van de operatie.
Ook is alles vergoed door de zorg verzekeraar.

Dag Martijn!
Kijk jij nog wel eens na dit bericht? Het is al lang geleden dat je dit heb gestuurd, maar ik ben erg nieuwsgierig naar de mensen die het hebben laten doen! Hebben ze er nog steeds geen last meer van? En heb je het zelf ook laten doen bij je oksels of begrijp ik dat verkeerd?
Gr myra
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht