thoracale sympthatectomie

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
rickkie1991
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 04 sep 2016, 00:16
Contacteer:

thoracale sympthatectomie

Bericht door rickkie1991 »

Hallo

ik leef vanaf mijn 16 de levensjaar met snelwerkende zweetklieren. dit is helaas zomaar opgekomen.
ik heb alle zalfjes, tabletten, botox injecties en der gelijke gehad.
ik heb nu inmiddels 4 keer de zelfde operatie gehad.
( 2 keer aan beide oksels, thoracale sympthatectomie ). dit zou volgens de artsen in het ziekenhuis het beste resultaat geven bij deze operatie.
helaas zijn er uitzonderingen waarbij deze operatie nauwelijks effect heeft gehad.
de eerste 3 zijn zonder complicaties gebleven. echter de laatste heb ik wat last gekregen van een drukkend gevoel tussen de schouderbladen.
ik kan helaas niet zeggen dat ik van mijn zwetende oksels af ben helaas :). de arts heeft altijd nog goede hoop en blijft adviezen inwinnen bij andere doktoren en professors om te kijken wat ze voor nu voor mij kunnen betekenen nog.

ik heb zeker geen spijt gehad van deze operaties , want de littekens zijn zeer klein. en als je het niet probeerd weet je het zeker dat je er niet van af komt.
maar helaas staat momenteel mijn hele leven op de kop door het vele zweten.

heeft iemand hier ook ervaringen mee dat het zo erg is.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: thoracale sympthatectomie

Bericht door Erje »

Hallo Rickkie

Welkom op dit forum
Wat jammer dat je operaties niet het beoogde resultaat gegeven hebben. Over de operatie zelf is hier heel veel geschreven ( zie operaties )

Is de MiraDry niet een oplossing voor je? Helaas wordt dit, in tegenstelling tot de operatie niet vergoed, maar veel mensen, waaronder ikzelf, hebben er prima resultaten mee behaald.
Ook over de MiraDry is hier al veel geschreven, mocht je er meer over willen weten.
En als je nog vragen hebt horen we het graag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht