ETS (handen) gelukt, heel blij!

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
LauraSonn
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 21:33
Contacteer:

ETS (handen) gelukt, heel blij!

Bericht door LauraSonn »

Hoi allemaal,

Aangezien mensen vaak alleen iets schrijven als er iets negatiefs gebeurd is, zal ik mijn verhaal ook even vertellen mocht je een operatie overwegen maar bang bent door alle 'enge' verhalen.
Ik heb mij oktober 2016 laten opereren in Belgie (ASZ in Aalst) door dr Hans Coveliers, die eerst werkzaam was bij het VUmc. Dit omdat de wachttijd in Belgie vele malen korter is en veeeel goedkoper. Ik was na 3 weken al aan de beurt en de operatie kostte uit mn hoofd rond de 2500 (hier 7500 ofzo, wat niet vergoed wordt!).
Vreselijk aardige vent, neemt alle tijd voor je en legt de operatie heel goed uit.
Toen ik wakker werd uit de narcose waren direct mn handen droog, zo vreemd! Kon wel janken van blijdschap.

Een aantal dagen (of weken, weet het niet meer zo goed) na de operatie had ik snachts natte handen en overdag als ik het een beetje warm had waren ze ook weer klam.. Ik in paniek natuurlijk, maar gelukkig duurde dat slechts 2 weken en daarna nooit meer gehad. Tot op de dag van vandaag kurkdroog :)

Qua compensatiezweet was het de eerste weken wel erg, mn benen en billen waren vaak continu klam en soms was mn bed zeiknat, dacht soms even dat ik in mn bed gepist had maar het waren mn benen hahaha. Dat was wel erg vervelend maar heb ik gelukkig nu ook niet meer last van. Mn benen zijn nu soms als ik het heet heb klam, maar ik stoor me er niet aan.

Al met al, beste keuze van mn leven. Ik kan eindelijk m'n beroep normaal uitvoeren zonder schaamte (fyiostherapeut) en mensen weer aanraken, zo vreselijk fijn. Ik zou iedereen dit aanraden.

Heb je vragen, stel ze gerust!
Sarah24
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 12:40
Contacteer:

Re: ETS (handen) gelukt, heel blij!

Bericht door Sarah24 »

Wauw wat goed om te lezen dit. Ik heb dat probleem nog steeds en ik vind het super vervelend patienten een hand te geven en soms moet ik ook snel handelen als assistente en doen we als eerst onze handschoenen aan, en dat gaat nog al vermoeiend. Dat lijkt mij ideaal om om zon behndeling onder te gaan, al vind ik het wel beetje eng. mijn vraag dus aan u is het te doen als 22 jarige en zijn de kosten kun je daar voor eerst verzekeren, en heeft u nog last van gevoelloosheid van u handen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht