Ervaring met SP Dynamis Laser?

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
antwerpen2000
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 00:54
Contacteer:

Ervaring met SP Dynamis Laser?

Bericht door antwerpen2000 »

Beste lotgenoten,

Na ontelbare zesmaandelijkse botox injecties ben ik ook, zoals velen onder jullie, op zoek naar een definitieve behandeling om mijn hyperhidrosis te verhelpen. Toevallig ben ik op de volgende behandeling gebotst:

http://carpe.be/lichaam-behandelingen/L ... treatment/

Mijn vraag is of sommigen onder jullie al enige ervaring hebben met voormelde behandeling waarbij gebruik wordt gemaakt van een zogenaamde SP Dynamis Laser. Zo ja, zou het fijn zijn indien jullie hieromtrent meer informatie kunnen geven: wat is een realistisch verwachtingspatroon in termen van zweetreductie, hoe pijnlijk is de behandeling, …

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr,
Jan
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Ervaring met SP Dynamis Laser?

Bericht door Erje »

Hallo Jan,



Welkom hier.
Van deze behandeling had ik nog niet gehoord. Het lijkt wel een soort combi van de MiraDry en het wegschrapen van de zweetklieren.
Ik ben benieuwd hoe de resultaten hiervan zijn.

RJ
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ervaring met SP Dynamis Laser?

Bericht door Thijs »

Hoi Jan,

Welkom op dit forum. Over bovenstaande specifieke behandeling heb ik geen info. Ik kan je wel vertellen wat ik weet over laserbehandelingen.

In Engeland had je een arts een aantal jaar geleden die de LSA (laser sweat ablation) gebruikte mbv een yag laser. Deze had er behoorlijke resultaten mee. Uiteindelijk is hij gestopt met de behandeling door de komst van de miraDry. (effectiever en makkelijker)

In Nederland had je Dokter Don die ook gebruik maakte van een laser maar ook hij is er mee gestopt door tegenvallende resultaten.
De crux zit hem in de bedrevenheid en bekwaamheid van de behandelend arts. Het is een "truukje" (een bepaalde handeling) waar de arts zeer bekwaam in moet zijn wil je een goed resultaat krijgen.

Anno 2017 zou ik het zeker niet adviseren; je kunt veel beter voor een MiraDry behandeling gaan. Beiden worden denk ik niet vergoed in Belgie maar dat zul je na moeten vragen. Zover ik weet wordt de laserbehandeling in Nederland in zijn geheel niet meer gedaan. Succes met je afweging en hou ons op de hoogte.

gr Thijs
antwerpen2000
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 00:54
Contacteer:

Re: Ervaring met SP Dynamis Laser?

Bericht door antwerpen2000 »

Vooreerst bedankt voor jullie spoedige reacties. Een Miradry behandeling lijkt mij inderdaad een betere optie. Ik zal aan mijn zorgverzekeraar navragen of deze behandeling in aanmerking komt voor een financiële tussenkomst.

Ik hou jullie op de hoogte!

Gr,
Jan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht