SUDOR DUIDELIJK

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

jeroen
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 jun 2006, 17:44
Contacteer:

SUDOR DUIDELIJK

Bericht door jeroen »

Hallo allemaal,

Al een tijd ben ik op zoek naar en oplossing tegen het overmatige transpireren. Wat een ontzettend vervelende aandoening! Ik transpireer vooral in mijn oksels, heel heftig zelfs. Ben er eigenlijk contstant, de hele dag door, mee bezig. Via mijn arts kreeg ik een middel. Het aluminiumzouten-middel werkt niet, speciale deodorants ook niet. Heb nu Syneo5 gekocht in de hoop dat dat werkt. Heb al wel begrepen dat je dit niet altijd kunt blijven gebruiken.
Ik wil verder vragen naar ervaringen van mensen die de tabletten Oxybutinine gebruiken. Werkt het? Of niet? Kun je ze altijd gebruiken, het hele jaar door, elke dag?

En de operatie bij SUDOR? Ik raak inmiddels een beetje verward door alle verschillende korte stukjes tekst. Vandaar dat ik een nieuw topic open waarop ik hoop dat mensen hun positieve en negatieve ervaringen posten.
Ik heb een aantal vragen:

Komt iedereen in aanmerking voor de operatie?
Wat zijn nu de werkelijke wachttijden?
Is de operatie ook een tijdelijke oplossing of een blijvende?
Wat zijn nu de werkelijke kosten?
Hoe zit het met littekens? Zijn die zichtbaar?
Is er een specifieke operatsie voor de oksels?
Is er iemand die de operatie jaren geleden heeft ondergaan, en nog steeds profijt heeft?

Hoop dat er een beetje duidelijkheid geschept kan worden. Wordt in ieder geval al wel gerustgesteld door positieve ervaringen.
Groeten, Jeroen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Jeroen,

Welkom op dit forum
En de operatie bij SUDOR? Ik raak inmiddels een beetje verward door alle verschillende korte stukjes tekst. Vandaar dat ik een nieuw topic open waarop ik hoop dat mensen hun positieve en negatieve ervaringen posten.
Per vanmorgen is het forum geheel inhoudelijk op de schop gegaan. De totale indeling is anders dan voorheen. Vandaar dat nog niet overal op de juiste plek alle juiste berichten staan. Voorheen werd alles over operaties en andere middelen in 1 topic gezet. Zodoende...

Ik vraag begrip en geduld want het zal even duren voordat alles is overgezet en er wat meer structuur is.

Ik heb geen ervaring met sudor maar anderen wel.... dus back on topic..

groetjes Thijs
corette
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 21:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door corette »

Goedemorgen,

Jeroen ik ben in april ge-opereerd bij Sudor. Heb er in december een gesprek gehad en was in april aan de beurt. volgens mij komt iedereen in aanmerking mits je geen hart en longen kwalen hebt. ze meten ook je long inhoud. Sinds de operatie ben ik van het zweten af. Ze zeggen dat je niet meer zweet vanaf je borstkast naar boven. Dat klopt in mijn geval wel. Zweet nu alleen iets op mijn buik maar alleen als het erg warm is. De littekens zitten onder je okels bij je ribben en zijn bijna niet meer te zien. Ik moest 4117 euro betalen en ben nog bezig dat het vergoed wordt door het ziekenfonds. heb er wel goede hoop op. De operatie is geen kleine ingreep en ik heb nog ongeveer 5 wken last gehad van de longen want die leggen ze even plat. maar het is het wel waard geweest. Heb nu gekleurde shirt aan die ik voorheen niet kon dragen. ik had het ook de hele dag onder de oksels maar nu geen drup meer. heerlijk.
hoop dat je nu een beetje wijzer bent geworden.

sucses ermee.

groetjes Corette
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

hoi,

Ik ben op 18 februari geopereerd en op meerder plekken op de site kun je lezen hoe het gegaan. is.

De littekens zijn ongeveer 2 cm en daar krijg je er vier van. ze zitten aan de zijkant van je torso terhoogte van je borst. Ik ben in december voor een gesprek geweest en was in februari dus al aan de beurt.

Dekosten zijn zoals Corette al vermelde in de 4000,00 euro
de littekens zijn bijna al niet meer zichtbaar
Je wordt door de arts gekeurd en er wordt bloed afgenomen, en urine onderzocht of het geen medische oorzaak heeft. Als dit niet blijkt komt iedereen in aanmerking voor de operatie.
Ze garanderen een defenitieve oplossing, bij geen suc6 vragen ze je contact op te nemen zodat ze kunnen zien wat ze voor je kunnen doen. (hier op het forum staat daarover ook een verhaal).
De operatie is idd voor okselzweten. van hoofd tot midden torso ben je droog.

Ik wil er zeker wel bij vermelden dat degenen die zeggen dat het een kleine ingreep het niet goed hebben begrepen. de ingreep mag dan klein zijn maar het herstel heeft zeker tijd nodig. je bent zo een week 4 to 6 onder de pannen. Maar daarna begint het heerlijke zweetvrije leven.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik vind het fijn voor jullie dat het bij juliie dus heeft geholpen maar vergis je niet door te zeggen dat er een zweetvrije periode aanbreekt!!
Dit is na het lezen van andere berichten helemaal niet het geval!!
Je zweet op andere plekken!!
En daarbij gaf je aan dat je niet onder je oksels zweette ik heb dus ook die operaties gehad voor MIJN OKSELS, en heeft bij mij GEEN effect gehad dus het werkt niet voor iedereen laat dat duidelijk zijn!!!
In 95 % van de gevallen zou het kunnen helpen!!!

Kim
corette
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 21:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door corette »

goedenavond,

Menzis heeft mijn operatie VERGOED!!!!!!! heb vandaag een brief gekregen en ook het geld.
Ik heb niets van te voren aan gevraagd schriftelijk. Heb gewoon de rekening ingediend. ze waren wel een maand later met betalen, maar dat was omdat ze de rekening kwijt waren. Ze hebben geen vragen verder gesteld.
geweldig hoor. Ik had er wel voor gespaard maar daar kan ik nu andere dingen mee doen.

ben er blijen droog!!!!!!!! :lol:

groetjes Corette
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Hoi Jeroen,

In aanvulling op wat Kimmy heeft geschreven wil ik je nog het volgende melden.

Zoals je gelezen hebt ben ik op 18 februari geholpen. En heb eerst een zweetvrije periode gehad. Heerlijk. Nu een aantal maanden later ben ik weer begonnen met zweten. NIET op de plekken die ik eerder had. Mijn handen, torso oksels zijn droog en mijn voeten zijn niet meer gezwollen en ook niet meer vreselijk nat.

Echter op dit moment zweet ik op mijn rug, buik en billen. Er zijn dagen dat het hinderlijk is maar verder vind ik het meevallen. Alleen als mijn billen erg beginnen te zweten vind ik het erg lastig.

Groetjes Mirela
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Ik had een vraag hierover:

Ik moet namelijk over 2 weken naar Sudor, voor zo'n onderzoek

Ik ben verzekerd bij IZZ, zijn er mensen die ook bij IZZ verzekerd zijn en die het vergoed hebben gekregen?

Nog een vraag: ik laat mij met botox inspuiten om het overmatig zweten een tijd te stoppen, nou vroeg ik me af of ik dan wel voor onderzoek naar Sudor kan. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik hoor het graag!
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Hoi,

Je kunt altijd bij Sudor terecht. Pas alleen heel goed op dat je zelf een goedkeuring krijgt van je verzekeringsmaatschappij.

Ff de financiele kant:
Ik heb begrepen dat de mensen die Bij Menzis verzekerd zijn. Het vergoed zouden krijgen. Helaas heeft Menzis geen contract getekend met Sudor dus iedereen die denkt het volledig vergoed te krijgen, loopt kans dat dit niet zo is. Alleen als je een schriftelijke bevestiging hebt van Menzis wordt er vergoed.

Suc6 bij Sudor
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

bedankt mirela


Heeft iemand nog ervaringen met izz hierbij?
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

grmblllll :S ik word gek van sudor, ik zou in juli al een afspraak met ze hebben maar het wordt telkens verzet :@

Ik heb iemand nodig die me steunt ha ha..die tegen me zegt : goh ja wat vervelend voor je...

dus kom op ha ha
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

zo duidelijk is sudor dus niet!!!!



Ik wil je wel steunen haha maar heb niet zo'n hoge pet op van sudor en zeker niet wat betreft de operatie helaas!!!
Wil wel je hand vasthouden als het zo ver is is dat ook goed???

Liefs Kim
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Dat is lief van je kimmy :D

thnx
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

geen dank !!
Doe het graag!!!!!!
Liefs Kim
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Echt waar??? Ik zou het wel fijn vinden!!
Plaats reactie