hyperhydrosis

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
miss picture
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:09
Contacteer:

hyperhydrosis

Bericht door miss picture »

:lol: hallo iedereen ik ben anita[miss picture}en ik wilde graag even melden dat ik het ook heb gehad..overmatig zweten maar door een operatie ben ik er bijna helemaal vanaf.ik ben in 2001 geopereerd waarbij ze mijn zweetklieren onder mijn oksels hebben verwijderd.ik zweet nu normaal zoals het hoort.ze hebben mijn zweetklieren voor ongeveer 80%verwijderd want anders loop je het risico dat je ergens anders overmatig gaat zweten.ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds zeer gelukkig met die ingreep want ik heb mijn leven terug en kan ook eindelijk alle kleding en alle kleuren aan van de regenboog.de operatie is een dagopname.duurt ongeveer een kleine anderhalf uur en ik heb er geen last of pijn van gehad.alleen je hebt wel een paar maanden nodig om te genezen want het zijn open wonden die let wel zeer moeilijk tot niet te verbinden zijn..en als je graag een strakke huid wil houden moet je het niet doen want ik heb er een paar lelijke littekens aan overgehouden,waar ik overigens prima mee kan leven in vergelijking met dat gezweet...maar ik wilde dit ook vooral even aan jou thijs doorgeven want ik las je verhaal in de mijn geheim en ik weet hoe het is,maar er is dus echt iets aan te doen zonder die botox.ik ben nu bijna 6 jaar verder en word zo 30 jaar.maar dit is de beste periode in mijn levn.want je kunt weer gewoon leven..groetjes aan iedereen van anita alias miss picture
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ben erg benieuwd welke operatie je hebt gehad????
Die waar ze je zweetklieren schrapen??
Of de thoracale sympathectomie??
Die eerste doen ze niet zomaar omdat de genezing en de risico's te groot zijn ivm schrapen en zenuwen.
En waar ben je geholpen???
Daarbij nog een opmerking;

Alle behandelingen geldt dat het per persoon weer anders uitkomt!!!
Het is nooit voor iedereen gelijk!!!!

Kim
Plaats reactie