Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOTO'S)

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Eveline
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 11:34
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Eveline »

Hoi Thijs,

Nou inmiddels ben ik wel wat wijzer. In die zin, dat de plastisch chirurg die het zou doen, die operaties helemaal niet doet en ik dus weer terug bij af ben en geen operatie heb staan voor 13 augustus. Net gehoord, nu behoorlijk pissed en over de zeik. Kliniek weer gebeld, arts is met vakantie, assistent was al weekend vieren. Maandag hoor ik meer. Ik las namelijk dat ene Rookie ook hier op het forum het bij de Mauritskliniek in Nijmegen heeft laten doen. Misschien hem eens mailen.

Zodra ik meer weet hoor je t wel.

Over de vergoeding. T wordt vergoed, mits de juiste DBC code er aan hangt. Dus ook daar ben ik nog geen steek verder mee. Schrapen wel vergoed, suctie niet, dat is het volgens mij.

Groetjes een teleurgestelde Eveline
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

Hoi Eveline,

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. lekker geregeld ook door de mauritsklinieken dan.... zij hadden toch geregeld dat je daar terecht kon ? Ik vind het heel bijzonder allemaal. Ik ben zelf verleden jaar bij de Mauritsklinieken in utrecht geweest en deze dermatoloog vertelde mij dat hij wel een liposuctie behandeling van de zweetklieren wilde doen, dit zou vergoed worden. Navraag bij het AMC leerde mij dat deze methode in Amerika sterk wordt afgeraden vanwege de slechte resultaten.

Tevens wist de dermatoloog van Mauritsklinieken in Utrecht mij te vertellen dat ze in het verleden bij de Mauritsklinieken in Den Haag wel het wegschrapen van zweetklieren deden. Ook dit zou vergoed worden. Wellicht dat ze het in Nijmegen ook doen maar de vragen die je je dan moet afstellen zijn het volgende: A. Hebben zij er veel ervaring mee en goede resultaten ? B. Welke methode gebruiken zij ? C. Wordt het vergoed ?

Nogmaals, ik ben een jaar bezig geweest om een ziekenhuis of kliniek te vinden waar ze veel ervaring hebben met het wegschrapen van zweetklieren. Ik heb verschrikkelijk veel gebeld, geinformeerd en bij artsen langs geweest. Naar mijn mening zijn er in Nederland (hoe raar dit mischien ook klinkt) maar 2 artsen die veel ervaring hebben, en goede resultaten hebben op de lange termijn. Bij beiden wordt de behandeling NIET vergoed.

Waarom de mauritsklinieken met een liposuctie behandeling wel een vergoeding voor elkaar krijgen is mij onbekend en heb ik ook in mijn brief ter sprake gebracht bij de geschillencommissie.

Probleem is dat er voor het wegschrapen van zweetklieren geen DBC code bestaat. Het is altijd machtigingswerk. Jij zegt schrapen wel vergoed, suctie niet, dat klopt niet. Schrapen wordt zo en zo niet vergoed, hoe ze de zweetklieren weghalen (de suctie) is niet relevant.

Volg mijn andere topic maar over de hidrosuctie, das ook wegschrapen van zweetklieren. Zodra hier een bindende uitspraak over is geld dit voor heel Nederland. Als ik win dan krijg jij het ook vergoed. Verlies ik dan hebben wij patienten een groot probleem.

Het is ingewikkelde materie, er zijn een hoop verschillende soorten behandelingen. Laat je goed voorlichten voor je wat doet, jij wilt toch ook een arts die deze behandeling vaak heeft uitgevoerd? Ik persoonlijk heb de behandeling bij het AMC stop gezet omdat die chirurg het maar 1 keer eerder had gedaan.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel....

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

Nou even een update van mijn kant.....

Ik ben nog steeds heerlijk droog onder mijn oksels. Ik zweet wel maar absoluut niet meer dan normaal en geen overmatige transpiratie meer. Het wegschrapen van de zweetklieren is dus zeker een effectief middel om hyperhidrosis tegen te gaan. Hulde voor Dr. Venema en het Wilhelmina ziekenhuis in Assen!!!! Ook heb ik geen enkele last van compensatie zweet!!

Als ik tijd heb zal ik een zetmeeltest doen bij mezelf en daar foto's van maken.

groetjes Thijs
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Mir »

Thijs schreef:Hoi Mir,

Wat voor behandeling hebben ze precies gedaan in Leeuwarden ? het verbaasd me dat je onder algehele narcose moest..... hebben ze de zweetklieren weggeschraapt met een canule ? of hebben ze de oksels open gesneden en vervolgens alle zweetklieren weggeschraapt ? das namelijk de ouderwetse methode..... het verbaasd me dat dat nog gedaan wordt.

Ben erg benieuwd, hou me op de hoogte. Die foto's van mijn oksels komen na de vakantie periode.

groetjes Thijs
Hoi Thijs,

Sorry voor mijn late reactie, ze hebben een soort liposuctie gedaan, waardoor ze vet en zweetklieren hebben weggehaald. Dit moest onder algehele narcose, plaatselijk zou te pijnlijk zijn. De hele operatie duurde wel 2 uren, maar het viel mij 100 procent mee, ze hebben dat met 2 hele kleine incisies gedaan, ik zie er nu amper nog wat van (kleine rode vlekjes).
Met mijn linker oksel gaat het perfect nu, maar mijn rechter oksel wat minder, ik vind dat daar nog teveel zweet uit komt, maar ik hoef niet meer meerdere truien, shirtjes per dag te dragen :D

Groeten Mir.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht