Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOTO'S)

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

cjg
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 26 sep 2006, 16:56
Contacteer:

Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOTO'S)

Bericht door cjg »

Hoi allemaal.

Er bestaat een methode die goed helpt. Ik heb al jaren last van klotsende oksels en niets hielp. Door mijn huisarts werd ik doorverwezen naar het wilhelmina ziekenhuis in Assen. Dr Venema (dermatoloog) haalt de zweetklieren weg en heb het nu zelf ondergaan en ben zeer tevreden. Het word jammer genoeg niet vergoed. (400 euro), maar het is wel blijvens. Botox is duurder en niet blijvend. Hij schraapt de zweetklieren weg, eerst een verdoving wat 100% meevalt. Je moet twee weken rustig aan doen en ik had eerst het gevoel alsof ik twee armen in het gips had, maar dat is echt te doen. 50% is van de klachten af, 25% is tevreden en 25 % mag de behandeling bij geen goed resultaat weer overnieuw doen.
Ik wou dit even melden omdat het misschien bij de rest niet bekend is en voor de zweters onder ons toch echt ideaal is. Ik ben in ieder geval zeer tevreden. Het duurt al met al drie kwartier of een half uur en na een week moet je terugkomen om de hechtigen er uit te laten halen. Na 3 dagen mga je het verband er af halen (wat wel even pijn doet) en na 5 dagen mag je weer douchen. Ik hoop dat ik hier mensen blij mee maak.
En het is ook nog eens een toffe vent, die dokter..erg aardig en een hele aardige assistente..Je bent een verwijsbrief van de huisarts nodig.
Met vriendelijke groet, Carla
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Bedankt voor de tip. :) Ik heb hier al eens eerder wat gelezen over het afschrapen van zweetklieren naar het komt mij nogal bruut over (om me zo maar eens uit te drukken. :) ) Ik heb er niet echt een veilig gevoel bij. Misschien heb ik het volledig verkeerd hoor! :)

Maar het is dus 400 euro voor beide oksels? En is het blijvend?
cjg
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 26 sep 2006, 16:56
Contacteer:

Bericht door cjg »

Het is helemaal veilig..dr venema heeft veel onderzoek gedaan en het is blijvend en idd 400 euro voor beide oksels..
lautje
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 17:37
Contacteer:

Bericht door lautje »

Hoe gaat die operatie precies?
Hou je er geen littekens aan over?
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Bericht door John »

Ja hier wil ik ook wel wat meer over weten..
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ik heb hier ook over gesproken met mijn arts maar die raad het ten strengste af omdat het v=best een linke operatie is die ze hier alleen uitvoeren als er geen keus is!!
Ze schrapen idd de klieren kapot en als ze iets teveel schrapen hou je er blijvend "letsel"aan over!!!
IS ONHERSTELBAAR

voor degene die hier wel toe overgaan DENK GOED NA en beslis niet te overhaast.
Ga je over tot opereren dan succes en hoop ik dat het helpt voor je!!!
Aan elke operatie hou je littekens over laat dat ook duidelijk zijn!!!!

Kim
nissiey
Rivier
Rivier
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:14
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door nissiey »

ja dat vraag ik me nou ook af!
of je wel liktekens over hebt.
en trouwens ik zal het nooit doen voor zoveel poen!!! :oops:
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

elke operatie geeft littekens.
Ik heb ze ook van de TS en het zijn maar kleine maar toch.
Bij de operatie waarbij ze de zweetklieren wegschrapen heb je een groot onderhuids wondoppervlak.Mijn arts zei dat dat ook slecht geneest (langdurig) omdat de huid daar op elkaar zit en dus altijd warm en vochtig is.
Maar goed zoals al eerder gezegt VRAAG BIJ DE DESBETREFFENDE ARTS ALLES WAT JE WETEN WIL
iedereen heeft een andere pijngrens en zal anders op een operatie en medicatie reageren.
En aan elke operatie zijn mensen die er alleen maar goede dingen over kunnen vertellen en mensen die alleen slechte ervaringen hebben.
ZELF bepalen en OVERDENKEN of het voor jou zoveel betekent dat je ervoor gaat of niet!!!
Laat je niks opdringen !!!!!!!

Kim
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: goeie methode zweten oksels

Bericht door Thijs »

Even een mega schop :)

Ik kwam via via ook bij deze dermatoloog Dr. Venema terecht. Hij doet nog steeds het wegschrapen van zweetklieren. De behandeling kost tegenwoordig 750 euro en wordt volgens hem niet vergoed. Ik heb gebeld met het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen en Dr. Venema zelf gesproken. Hij heeft veel ervaring en goede resultaten geboekt.

Hij gebruikt een speciale canule die uit Duitsland komt. De canule bestaat uit een schraper en een vijl. Zo sla je 2 vliegen in 1 klap en ben je beter in staat om veel zweetklieren weg te schrapen. Ik heb eerdaags een afspraak en ga er eindelijk aan geloven. Ik betaal die 750 zelf wel en begin daarna weer met de strijd om het vergoed te krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis te Assen

Bericht door Thijs »

Nou vandaag was mijn grote dag.... ik ben behandeld bij het WZA. Alles is goed gegaan en na een uur was ik al klaar. Ik ben nu nog verdoofd en het doet een klein beetje pijn maar verder gaat alles goed. Er zijn ook foto's gemaakt en zodra ik die heb komen die online. Morgen tik ik een langer en uitgebreider verslag, de verdoving trekt nu door in mijn onderarm dus tikken gaat lastig. Tot morgen.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis te Assen

Bericht door Thijs »

Ok hier ben ik weer. Even een update. De verdoving was gisteren begin van de avond uitgewerkt en mijn beide oksels zijn pijnlijk maar het is zeer zeker te doen. Ik heb zelfs geen paracetamol genomen. Van mijn linker oksel heb ik meer last dan mijn rechter oksel en ook mijn rechter arm kan ik vrijer bewegen dan mijn linker arm. Vaag.
Verband moet er de komende dagen nog op blijven, ben benieuwd hoe het er uit ziet. Hieronder de foto's welke genomen zijn door de assistente en met toestemming van Dr. Venema hier zijn geplaatst. Let op: vooral de laatste foto's kunnen voor sommige mensen als shockerend worden ervaren. Veel bloed enzo. :)

Afbeelding

Hier een foto van wat medische instrumenten die werden gebruikt.

Afbeelding

Hier mijn linkeroksel waar ik net verdovingsprikjes in heb gekregen.

Afbeelding

Hier een wat meer close up van mijn linker oksel.

Afbeelding

Hier werd het sneetje gemaakt...

Afbeelding

Idem

Afbeelding

Hier werd de huid los gemaakt van het vlees

Afbeelding

Idem

Afbeelding

Idem

Afbeelding

Volgens mij werd er hier al geschraapt.....

Afbeelding

Dit is de liposuctie apparaat die werd gebruikt na het schrapen.

Afbeelding

Hier de speciale canule die gebruikt word.

Afbeelding

Hier werd de liposuctie gedaan, je ziet ik bloedde best wel.

Afbeelding

Idem


Hierna werd mijn rechter oksel behandeld. Ik hoop dat deze foto's wat verduidelijking geven over deze behandeling. Het viel mij allemaal erg mee, ik was best wel zenuwachtig maar ik heb geen pijn gevoeld niets. Dr. Venema is een erg aardige man en de assistente was ook zeer vriendelijk. Kortom een geslaagde dag voor mij al moest ik er wel 2 uur voor rijden! Nu begint het grote verzekeringsverhaal natuurlijk want ik ga de 750 euro wat deze behandeling kost uiteraard wel indienen bij mijn zorgverzekeraar. Hoe dat af gaat lopen vertel ik jullie hier zodra ik meer weet. In ieder geval alle medewerkers van de poli Dermatologie van het Wilhelmina Ziekenhuis bedankt en in het bijzonder Dr. Venema!

Groetjes Thijs
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis te Assen

Bericht door TomH »

Bedankt voor de info Thijs! Hopelijk is het dé oplossing voor je. :)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

Hoi Tom, ik hoop ook dat dit de oplossing is.... we gaan het zien. Ik ben bijna 2 jaar op zoek geweest naar een goede behandeling dus ik hoop dat het de moeite en het geld waard is. Ik ben in januari 2010 nog geinjecteerd met botox dus voordat dat helemaal is uitgewerkt ben ik zo een jaar verder en kan ik dan pas zien of deze behandeling het gewenste resultaat heeft gehad. Ik heb er in ieder geval geen spijt van en ik moet zeggen, het is nu dag 2 na de behandeling, dat ik er echt bijna geen last van heb. Ik kan mijn armen nu goed bewegen en het doet geen pijn meer, het is hooguit gevoelig. Wel zijn mijn oksels bont en blauw, maarja das normaal. Autorijden gaat ook gewoon en gisteren heb ik zelfs gewerkt!! Ik kan niet wachten tot morgen het verband er af mag want het jeukt wel soms en het voelt gewoon irritant. Zodra het verband er af is zal ik een foto nemen van mijn oksels.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

Nou zojuist het verband onder mijn oksels vandaan gehaald. Een dag te vroeg eigenlijk maar ik vond het echt niet lekker zitten meer. Het jeukt er onder en het voelt gewoon echt niet prettig. Het was een heel gedoe en ook zeer pijnlijk om die rot pleisters los te trekken maar het is gelukt. Alles ziet er goed uit al ben ik wel echt pimpelpaars en bont en blauw onder mijn oksels. Ik zal een dezer dagen een foto maken en hier neerzetten. Verder gaat het erg goed, ik heb bijna helemaal geen pijn en ik kan mijn armen al behoorlijk goed bewegen. Tot nu toe ben ik bijzonder tevreden........

tot zover mijn update...

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

Het is nu 4 dagen na de behandeling. Ik heb zo goed als geen pijn meer. Wel zijn mijn beide oksels gevoelig en soms steekt en jeukt het. Als ik rek of strek met mijn armen doet het wel pijn. Verder is het allemaal heel goed te doen. Vanavond of morgen zal ik wat foto's plaatsen.

groetjes Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht