Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOTO'S)

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

Vier dagen na de behandeling, zie hier mijn rechter oksel:

Afbeelding


En zie hier mijn linker oksel:

Afbeelding

Valt reuze mee vind ik zelf...

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

Het is nu precies een week geleden dat ik behandeld ben. Vandaag maar weer even foto's gemaakt. Ik moet er bij zeggen dat ik onder mijn rechter oksel wel een bult heb. Maar dat zal vanzelf wel weer wegtrekken denk ik.

Kijk hier voor mijn rechter oksel:

Afbeelding

Zie hier mijn linker oksel:

Afbeelding

Verder heb ik weinig last meer en kan ik mijn armen goed bewegen. Het is nog wel gevoelig onder mijn oksel maar al bij al valt het reuze mee.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

Zo ruim 2 weken verder nu en de blauwe plekken zijn zo goed als verdwenen. Ik kan mijn armen nu ook goed bewegen en boven mijn hoofd houden zonder pijn. De oksels zelf zijn nog gevoelig en mijn rechter oksel heeft nog steeds een klein bultje maar dat is al een stuk minder als voorheen. Het gaat de goede kant op. Of ik droog ben weet ik nog niet, ik heb in ieder geval nog niet gezweet. Maarja ik heb ook nog botox gehad in januari dus het is even afwachten een paar maanden.

tot zover mijn update....

groetjes Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Erje »

Ik ga hier ook over nadenken. 't Is dat ik voor volgende week maandag al Botox gepland heb staan en over 5 weken met vakantie ga, anders zou ik misschien proberen om nu nog een afspraak te maken......
Ik heb nog wel een paar vragen: hoelang moest je wachten vanaf het eerste gesprek totdat je terecht kon en als het gebeurd is, kan je dan meteen weer op je zij slapen?
Ik kan door rugklachten moeilijk op mijn rug slapen.....
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

bij mij ging er 6 weken overheen ongeveer vanaf intake gesprek tot behandeling. dus er is wel degelijk een wachttijd. Ik kon eigenlijk direct wel op mijn zij slapen, dat ging allemaal wel goed.... hou ons op de hoogte wat je van plan bent!!

groetjes Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Erje »

hm, zes weken. Dat is natuurlijk te overzien, maar ik wil toch graag voor de vakantie droog zijn, dus ik doe nog maar een keertje de botox. Dan kan ik ook even zien hoe het jou verder vergaat en of je tevreden bent met het resulaat. Maar ik ga er zeker mee aan de slag, denk in het najaar. Die botox houdt bij mij toch niet zolang.

Ik houd jullie zeker op de hoogte.

Ik wil ook nog eens even zeggen dat ik erg blij ben met dit forum. Eerst zat ik altijd op een Engelstalig forum, maar dit is toch fijner. Ik bedoel, wie had me daar getipt over Assen ;)
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Erje »

Thijs, hoe is het nou?

Is het nog pijnlijk en merk je al verschil?

Ik heb zelf gisteren de Botox weer gehad in Utrecht.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

Hoi Erje,

Met mij gaat het goed. Ik heb bijna helemaal geen last meer van mijn oksels. Zeg maar gerust geen last meer. Er zitten nog een paar hele kleine bultjes onder mijn rechter oksel maar die worden steeds kleiner. Ik zweet wel merkte ik gisteren, maar niet overmatig. Gewoon normaal zweten als ieder ander. Ik kan het nog niet helemaal zeggen wat het resultaat is omdat de botox nog niet helemaal is uitgewerkt maar ik heb er een goed gevoel bij. Ik zal ongetwijfeld meer zweten dan een ander maar zolang ik maar niet meer van die grote natte plekken heb!! Ik hou je op de hoogte!

groetjes Thijs
Saar--
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 mar 2010, 20:51
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Saar-- »

Hoi Thijs,

Ik volg al een tijdje uw verhaal over het wegschrapen van de zweetklieren.
Hoe gaat het nu, en heeft u misschien nog foto's van hoe de oksels er nu uitzien?

Groeten,
Saar
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

Hoi Saar,

Het gaat harstikke goed.... ik heb nergens last meer van, alles is netjes genezen. Ik gebruik nu normale deoderant en ik heb geen last meer van overmatig zweten. Ik zweet nog wel onder mijn oksels maar das gewoon normaal zoals ieder ander. Ik kan nog niet helemaal zeker zeggen dat de operatie goed is geslaagd omdat ik in Januari nog botox heb gehad en dat zal ongetwijfeld nog niet helemaal uitgewerkt zijn maar tot nu toe ben ik zeer tevreden. Ik wil best foto's van mijn oksels maken maar ze zien er nu gewoon uit zoals ieder ander. Dus of dat veel zin heeft? je ziet er niets aan.

Ik ben blij dat ik het heb laten doen, over een paar maanden kan ik met zekerheid zeggen of ik echt van het overmatige zweten af ben maar ik vermoed van wel.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

Zojuist bij mijn reguliere dermatoloog geweest. Ik had eigenlijk een botox afspraak maar dat hoefde dus niet meer. Wel heb ik een zweet test dmv jodium zetmeel laten doen en daarop was duidelijk te zien dat het gebied in mijn oksels zweetvrij is. Alleen een cirkel om het centrum van mijn oksel kleurde op. Dit betekend dat de operatie toch goed geslaagd is!!! Ik zweet niet meer overmatig maar gewoon als ieder ander mens. Ik ben heel blij dat ik dit heb laten doen. Ik heb van mijn dermatoloog zetmeel en jodium meegekregen zodat ik thuis zelf een zweettest kan doen en er dan foto's van kan maken. Ik zal dit zsm doen en ze hier dan plaatsen.

groetjes Thijs
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Mir »

Hallo Thijs,

Hoe gaat het nu met je?
Ik heb de zweetklieren onder mijn oksels gisteren weg laten halen, gewoon onder algehele narcose en het werd volledig vergoed. :D
Ik heb het in Leeuwarden laten doen en moet zeggen dat het me enorm is meegevallen, het is nu inderdaad blauw en wat gezwollen en dat verband irriteert ook een beetje, ik heb het daarom inmiddels ook al een paar keer vervangen maar verder gaat het heel goed, de pijn valt me ook enorm mee.
Ben wel benieuwd naar jou resultaat, zweet je nu al minder?

Groetjes
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Mir »

Ik had je laatste berichtje niet goed gelezen, daarmee heb je mijn vraag al beantwoord eigenlijk.
Ben nog wel benieuwd naar die foto's
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Thijs »

Hoi Mir,

Wat voor behandeling hebben ze precies gedaan in Leeuwarden ? het verbaasd me dat je onder algehele narcose moest..... hebben ze de zweetklieren weggeschraapt met een canule ? of hebben ze de oksels open gesneden en vervolgens alle zweetklieren weggeschraapt ? das namelijk de ouderwetse methode..... het verbaasd me dat dat nog gedaan wordt.

Ben erg benieuwd, hou me op de hoogte. Die foto's van mijn oksels komen na de vakantie periode.

groetjes Thijs
Eveline
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 11:34
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren Wilhelmina Ziekenhuis Assen(FOT

Bericht door Eveline »

Ook ik mag voor een zweetklieroperatie, aanstaande 13 augustus al. Bij mij wordt het compleet vergoed door het Ziekenfonds.
Ik ben voor de operatie al 2 jaar in behandeling geweest bij de Mauritskliniek in Den Haag. Hier werd ik ingespoten met botox en dat hielp wel. Na verloop van tijd werd ik daar een soort van immuun voor en werkte het niet meer. Nu mag ik in het Diakonesse ziekenhuis bij plastisch chirurg Van den Broecke terecht. Kent iemand die?

Thijs ik heb ik met grote ogen jouw foto's bekeken. Pfff toch wel heftig, als ik dat zo zie dan denk ik elke keer weer, tis voor een goed doel. Wel super van je dat je die foto's erop hebt gezet, toch echt een handige infobron.

Maar heb jij nu dat het ook droog is? Ik had eerder echt als ik stil zat al natte plekken enzo.De dokter zegt dat je 10 dagen qua werk uit de roulatie bent, klopt dat?

Hoor wel van je.

Groetjes
Eveline
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht