zweetgeur in schoenen

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

TomL
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 05 apr 2007, 21:30
Contacteer:

zweetgeur in schoenen

Bericht door TomL »

Al surfend kwam ik op de website van pro texx terecht. Heb die pads onmiddellijk besteld, echt een SUPERuitvinding. Mijn bezwete schoenen zijn 's morgens droog en ruiken niet meer!!!!
Kijk maar op http://www.pro-texx.be
Lola
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 17:14
Contacteer:

Bericht door Lola »

wauw,, vet voor je! :D
caroline
Beekje
Beekje
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 21:12
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

;p

Bericht door caroline »

al mijn schoenen staan tegenwoordig buiten :?
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

hmm, wist niet dat ze die ook al voor je voeten hadden,
ik draag iig altijd in de zomer converse allstars, omdat hier van die gaten in zitten die lucht binnen en buiten laten (en ik ben helemaal weg van die schoenen),
voelt ook lekker als je in een auto met "voet-airco" zit ^^
lila89
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 18:28
Contacteer:

Re: zweetgeur in schoenen

Bericht door lila89 »

En hoe zit het bij jullie, kunnen jullie wanneer het wat warmer weer is open schoenen/slippers dragen?
Ik nauwelijks.. het lijkt wel of ik nog erger zweet in open schoenen als in dichte. En dat terwijl ik ook zo graag eens mooie open pumps of een leuk slippertje zou willen dragen.
caroline
Beekje
Beekje
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 21:12
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: zweetgeur in schoenen

Bericht door caroline »

Hej lila98,

ik heb idd hetzelfde.als ik in open schoenen loop lijkt het wel een glijbaan. dan zijn mijn voeten nog natter dan in mijn dichte schoenen. ik heb bij de marskramer voetzooltjes gekocht (euroknallers) die ik in mijn ballerina's stop. dan glijd ik daar ook niet zo in. elke week doe ik er schone in, want ze zijn wit (na een week ziet het er nogal ranzig uit ;p).
Misschien een idee?

Groetjes, Caroline
lila89
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 18:28
Contacteer:

Re: zweetgeur in schoenen

Bericht door lila89 »

Hoi Caroline,

Ik draag altijd van die ballarina sokjes. die zien er na een tijdje dragen ook echt niet meer uit. en zijn ook meestal erg vochtig aan het einde van de dag.
Het scheelt dat ik 's ochtends en 's avonds laat niet zo erg zweet als 's middags, dus dan zijn die sokjes een goede uitkomst.
Verder heb ik slippers geprobeerd met een leren zool, en slippers met zo'n zool als die van Birkenstock. Ik zweet natuurlijk ''iets minder snel'' op een leren zool als op een plastic zool, maarja als ik nou eenmaal zweet, blijft dat de hele dag aanhouden. Plus wordt die leren zool dan erg nat en droogt dus niet meer op. Ik heb ook echt zo'n verschrikkelijke zwarte voetafdruk op m'n slippers staan.
Ik ben ook best jaloers als ik mensen op slippers zie lopen met echt van die droge voeten, niet dat dat er mooi en verzorgd uitziet, maar die rode opgezwollen natte tenen van mij zou ik daar best voor in willen ruilen :O

Groetjes
Dolf
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 10:41
Contacteer:

Re: zweetgeur in schoenen

Bericht door Dolf »

Beste lotgenoten

Ook ik herken het probleem. Mijn voeten worden in de meeste schoenen erg vochtig, wat er bij de schoenen al snel toe leidt dat ze gaan stinken. En dan gaat het echt om de schoenen, want als ik die uit doe, dan ruiken mijn voeten/sokken zelf niet, al zijn ze vochtig. Okee, nat, dan.
Ik heb dus de Geox-schoenen geprobeerd. Je weet wel, die schoenen waar volgens de reclameplaatjes een ongeloofelijke hoeveelheid lucht uit de gaatjes in de zool wordt geperst, waardoor er schijnbaar een enorme frisse wind met een kracht van 11 op de schaal van Beaufort door je schoenen waait.

Wel - je voelt 'm al aankomen: Het effect was bij mij 0. Nul, dus. en dat vond ik ook niet zo vreemd, bij nader inzien. Immers, er zit een membraam tussen, die water (van natte straten) tegenhoudt, maar (vochtige) lucht zou doorlaten.
Dit gebeurt vast ook wel in zekere mate, maar veruit onvoldoende om de boel echt te ventileren en droge voeten te houden.
Dus in de loop van de dag begint de ellende weer, en minstens zo erg als in andere leren schoenen, zo niet erger. Na drieeën beginnen alle planten in mijn buurt al slap te hangen.
Jammer. Idee leek zo veelbelovend.

Toch heb ik wel schoenen waarbij het probleem minder is. Voor mij zijn dat
*(Indoor-)Sportschoenen (met grote delen mesh-nylon in het bovenwerk - hoe dunner hoe beter)
*Dunne sportieve schoenen, vooral als ze van suede-leer zijn. Ik snap 't ook niet, maar het lijkt zo te zijn.

En verder gebruik ik de truck met de badstoffen inlegzooltjes (bv. Van Haren, EUR 3,50 of zoiets). Dat absorbeert en houdt de boel wat langer droog. Wel weer goed laten drogen, en geregeld in de wasmachine ermee.

En verder is het bij het kopen van schoenen elke keer weer afwachten.

Een tip van mijn schoenen winkel was nog: Neem échte leren schoenen met echte leren zolen.
Moet ik ook nog es doen, maar dan kom je wel in de prijscategorie waar 1 paar schoenen ongeveer de prijs van 10 'gewone' paar schoenen bedraagt. . . .
Even een paar jaar sparen, en dan moet dat ook maar es gebeuren.

Dolf
lila89
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 18:28
Contacteer:

Re: zweetgeur in schoenen

Bericht door lila89 »

Met het koop echt leren schoenen met leren zolen ben ik het niet helemaal eens.
Ikzelf zweet het ergste in open schoenen (sandalen en slippers)
Heb dus een paar leren slippers, een paar suede slippers en sandalen met een kunststof zool.
Leer is net een spons en blijft dus als het nou eenmaal nat is, ook echt UREN nat! je glijd er ook vanaf.
Het suede is ook net een spons, alleen heb ik daar niet zo'n last van als dat nat wordt. En droogt ook weer wat sneller op.
De kunststof sandalen, daar glijd ik bijna vanaf, maar het droogt super snel op. Als het nou eenmaal weer droog is, zijn mijn voeten automatisch ook weer droog.
zweetsemam
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 16:50
Contacteer:

Re: zweetgeur in schoenen

Bericht door zweetsemam »

Bij ruiken mijn schoenen ook. Echter, dat mijn schoenen gaan stinken, vind ik opzich niet zo´n probleem. Het is echt niet zo, dat mensen dit ruiken als je langs ze loopt of naast ze staat. Je moet ze gewoon niet uittrekken.

Wat ik echter wel een probleem vind, is het constant rondlopen met zweetvoeten in m´n schoenen. Dat is echt vervelend. Hierdoor loop ik eigenlijk altijd rond op hardloop schoenen. Bij deze schoenen heb ik er namelijk het minste last van, omdat ze lekker ademen. Het nadeel is dan weer, dat ze er eigenlijk niet uit zien. Ik zoek dus altijd een compromis, tussen iets waarin ik weinig zweet en iets dat er nog acceptabel uitziet.

Laatst heb ik deze Nikes op het internet gekocht bij Zalando: http://www.zalando.nl/nike/
Zoals je ziet, niet de allermooiste schoenen, maar ook niet spuuglelijk. En mijn voeten blijven er redelijk droog in. :)
gingerbread
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 jun 2013, 12:58
Contacteer:

Re: zweetgeur in schoenen

Bericht door gingerbread »

ik hou juist van goedkope flipflops slipper te dragen. 3 euro dingen en ik zweet amper. en als ik zweet dan stinkt het nooit. maar zodra ik schoenen ballerinas of halfopen schoene draag dan stinkt en zweet k wel veel. van die wegwerp inlegzolen zijn wel handig maar het liefst draag ik het hele jaar door slippers!
Mimmi
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 12:54
Contacteer:

Re: zweetgeur in schoenen

Bericht door Mimmi »

Ooh, herkenbaar. bij mij thuis is het niet zo'n probleem, maar bij anderen thuis vind ik het zo vervelend. En met dit warme weer wordt het ook allemaal wat erger.
Zelf probeer ik ademende schoenen te kopen, zoals leren schoenen. Die kosten wel wat meer, maar het helpt bij mij wel echt. Hoewel ik ook wel een aardige collectie goedkopere schoenen heb, die ik ook wel regelmatig draag. Maar als ik weet dat ik een lange dag heb en bijvoorbeeld bij vrienden ben, zorg ik dat ik zeker mijn ademende schoenen draag. Sokken, nog zoiets. Ik probeer alleen wollen en katoenen sokken te dragen.

@Gingerbread: ik heb dat ook als ik ballerina's draag en bij flipflops juist helemaal niet.
charlotte91
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 30 jul 2013, 14:17
Contacteer:

Re: zweetgeur in schoenen

Bericht door charlotte91 »

Hi,
Ik had ook problemen met mijn schoenen uittrekken bij andere mensen en ik had het geld er niet voor over om zo veel paar dure schoenen te kopen :$ Ik kocht ze liever op de markt omdat die ook mooi zijn (tja.. gierig?)
Via google kwam ik bij een nieuwe site terecht stopzweetlucht.nl, echt fijne producten staan daarop! K heb die zwarte sokken gekocht van Deoest (ooit iemand van gehoord?) en m'n voeten / schoenen stonken niet meer. Dus toch maar eenmalig een wat duurder product dan elke keer weer nieuwe schoenen halen.

Lees graag jullie ervaringen! x Char
Studentje93
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 18 jun 2014, 13:56
Contacteer:

Re: zweetgeur in schoenen

Bericht door Studentje93 »

Waarschijnlijk hebben veel meer mensen last van dit probleem, tenminste die ik ken, van jong tot oud en zowel mannen als vrouwen. In verband met onze vloer mogen van mijn ouders de schoenen in de garage worden uitgetrokken. Alleen monteurs, werkmensen, vertegenwoordigers etc. mogen ermee doorlopen, omdat die toch voor even langskomen, maar bij de rest gaan ze toch écht wel gewoon uit. Mijn zus en ik gebruiken daar automatisch deo en vrienden moeten het zelf weten. Mijn zus is op kamers, dus die komt meestal alleen in het weekend even langs. Toen ze eens iets moest droppen bleef een van haar vriendinnen serieus liever in de auto wachten dan dat ze meekwam naar binnen! :hammer Sokken mogen trouwens best aanblijven hier zolang ze niet vies zijn. Hetzelfde geldt thuis voor schoenen; stinken ze dan gaan ze ook op de buitenmat van de tuin in het rek onder ons afdak.
Studentje93
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 18 jun 2014, 13:56
Contacteer:

Re: zweetgeur in schoenen

Bericht door Studentje93 »

Wat helpt als je niet een hoop geld wil uitgeven is sneakersokken en daaroverheen je gewone kousen!!
Het klinkt dubbel, maar de sneakers vangen het vocht op en hierdoor ruiken je gewone sokken minder, dus ook je schoenen ruiken in dat geval niet. :banaan
Tip kreeg ik van een vriendin die dit doet als ze nylons draagt in de zomer (wat wel een beetje raar uitziet). :hammer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht