Shirts tegen natte plekken

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
eureka
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 13:35
Contacteer:

Shirts tegen natte plekken

Bericht door eureka »

Na het afspeuren van het forum heb ik een aantal opties voor t-shirts onder een blouse om zichtbare natte oksels tegen te gaan. Meningen over de werking zijn sterk uiteenlopend... helaas. Is er nu echt nergens een shirtje te krijgen voor onder je blouse waarvan je zeker kan zijn dat het niet het zweet doorlaat?? Zou er toch moeten zijn..

Misschien een middel wat shirts waterdicht maakt? Bijv. waar je je skiekleding mee kan wassen??
Bigmans
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:08
Contacteer:

Re: Shirts tegen natte plekken

Bericht door Bigmans »

Dag Eureka. Ik heb jarenlang naar tevredenheid de shirts van 1-2Dry gebruikt (http://www.okselpads.nl/site/nl/2/produ ... ouwen.html). De kraagjes zijn niet heel ruim, dus onder een bloesje zie het shirt wel zitten. Ander nadeel vond ik dat je het kraagje en de pads zelf wel moet strijken na het wassen, want die kreuken nogal. Ze houden transpiratievocht echter goed tegen (ik had een echt heel ernstige vorm van hh) en de shirts sluiten mooi aan. Ik heb nu met groot succes gebotoxed, dus mijn shirts kunnen ritueel verbrand worden!
fientjeappelsientje
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 15:57
Contacteer:

Re: Shirts tegen natte plekken

Bericht door fientjeappelsientje »

Jawel hoor, ik heb zo'n tshirts van Scabeau, zij zijn zweetvrij :) draag ze ook onder mijn bloesjes
Kristien
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 07 mar 2017, 10:55
Contacteer:

Re: Shirts tegen natte plekken

Bericht door Kristien »

Scabeau gebruik ik ook al even. Voor mij werkt het heel goed. Alleen gaat het tegenwoordig onder de naam RJ Bodywear (die zijn samengegaan of hebben Scabeau overgenomen of zo) Linkje voor de liefhebbers: https://www.rjbodywear.com/sweatproof-rjbodywear
toby
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: do 16 jun 2016, 00:52
Contacteer:

Re: Shirts tegen natte plekken

Bericht door toby »

Ik ben blij dat ik dit bericht voorbij zie komen. Ik zoek namelijk shirts die ook natte ruggen en borst verbergen. schaam me heel erg hiervoor. mijn shirts zijn na 2 tellen al drijf nat.
toby
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: do 16 jun 2016, 00:52
Contacteer:

Re: Shirts tegen natte plekken

Bericht door toby »

Dank je wel dianne1990 ga het proberen. wel mega duur helaas.
toby
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: do 16 jun 2016, 00:52
Contacteer:

Re: Shirts tegen natte plekken

Bericht door toby »

Heb ik geprobeerd is helemaal niets. werkt niet voor mij en slecht bedrijf die niets wil terug geven aan geld omdat ze overtuigd zijn dat hun product perfect is. nou niet dus!!!!
Christiaan30
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 12:42
Contacteer:

Re: Shirts tegen natte plekken

Bericht door Christiaan30 »

toby schreef: di 12 dec 2017, 23:08 Heb ik geprobeerd is helemaal niets. werkt niet voor mij en slecht bedrijf die niets wil terug geven aan geld omdat ze overtuigd zijn dat hun product perfect is. nou niet dus!!!!
Hoor ik ook vaker, zoals meerder op dit forum hebben aangegeven zou ik eens kijken naar fibershirts, draag ze vooral in de zomer, erg handig!

https://www.fibershirts.nl/
toby
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: do 16 jun 2016, 00:52
Contacteer:

Re: Shirts tegen natte plekken

Bericht door toby »

hoi Christiaan30 bedankt voor je reactie. het probleem bij dit shirt is eigenlijk dat ze zich voornamelijk richten op de oksels en bij mij is het meer de rug en borst.
Dus ben bang dat ik er niet veel aan heb daarom durf ik hem ook niet te bestellen.
rikkert
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 jul 2018, 16:47
Contacteer:

Re: Shirts tegen natte plekken

Bericht door rikkert »

Gelukkig zijn er nieuwe textielsoorten die behoorlijk effectief zijn om zweetproblemen te bestrijden. Dit zijn bijvoorbeeld bamboe en modal.
Google maar wat op bamboo wikipedia en dan kan je er veel over lezen waarom deze nieuwe en vaak nog onbekende textielsoorten effectief zijn.
Let wel op de mix waaruit textiel van een kledingstuk bestaat. Vaak wordt het gemixt met katoen waardoor de effectiviteit verminderd.
Ik gebruik bijvoorbeeld 3V Underwear https://www.3vneck.com/nl/ met ondershirts van 95% bamboe. Het helpt niet alleen tegen zweetvijvers onder je oksels en op je rug, maar ook tegen de luchtjes ervan.
Succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht