tips voor minder zweet onder de oksels..?

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

zwetertje
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 12:51
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht door zwetertje »

Thijs schreef:hoi,

heb je syneo 5 al geprobeerd? kost 20 euro maar werkt bij veel mensen wel. (kun je kopen bij de DA drogist)

Groetjes Thijs
Hallo Thijs,

Ook ik ben nieuw hier en probeer zoveel mogelijk te lezen maar wil toch alvast wat vragen, voordat ik straks kwijt ben waar jullie tips allemaal stonden.
Die Syneo 5, wat is dat voor een produkt? Is dat een deo, zijn het tabletten of wat mag ik me er bij voorstellen?

En de volgende vraag is wat jullie ervaring met stoffen is? want ik lees hier veel over kleuren maar ben nog niet veel tegen gekomen over materialen. Want ik hoef maar naar synthetisch te kijken en het gutst me al onder m'n oksels. Ik ben dus aangewezen op katoen. Zijn er meerdern die dit ervaren?

Alvast bedankt voor je reactie.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Zwetertje,

Syneo5 is een deoderant. Niet goed geld terug garanderen ze. Dus het is de moeite waard. Te koop bij de DA drogisterijen. Tis wel prijzig, zo rond de 20 euro.

groetjes Thijs
Meisje88
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 23 feb 2007, 09:50
Contacteer:

Bericht door Meisje88 »

niet goed geld terug ja..maar je moest volgens mij zelf de verzendkosten betalen enzo.. da kost ook nog wel wat volgens mij.. ik heb m iig niet terug gestuurd. misschien dat ik het nog ooit n keer probeer. de 1e keer had het geen enkel nut.. op vuurrode jeukende oksels na.
maja het werkt natuurlijk bij iedereen anders. qua stoffen gebruik ik ook wel eens ( in de winter) wol achtige truien of vestjes.. dan kan ik af en toe nog eens een kleurtje aan. daar zie je zweetplekken minder snel in
joyce4
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 mar 2007, 10:39
Contacteer:

Bericht door joyce4 »

Hallo,

Ben hier ook nieuw, en heb ook last van zweten voornamelijk onder mn oksels. Ik denk dat t bij mij door mn medicatie komt voor mn chronische ziekte, dus aan de oorzaak is niet veel te doen.

Maar ik zou zo graag een oplossing willen zodat ik weer gewoon alles aankan wat ik wil. Ik kan bijna geen enkel truitje aan, moet er altijd op letten dat je t zweten niet ziet, en bij de meeste zie je t wel....

Werken die pads?
Duplo
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 apr 2007, 20:17
Contacteer:

Bericht door Duplo »

Ik herken mezelf wel in jouw verhaal, girl power. Ik denk ook geen HH heb (ik produceer niet de benodigde 100g per 5 minuten), maar ik stoor me wel erg aan het zweten onder mijn oksel. Het voelt naar en je bent bang dat mensen je aanstaren. Ik word er zelf heel erg paranoide van. Als mensen achter me lachen heb ik altijd de nijging om naar achteren te kijken om te zien of ze om mij lachen. Niet dat ik er iets aan zou kunnen doen als het inderdaad om mij was... :(

Ik heb me vandaag voorgenomen om er iets aan te doen. Problemen zijn er immers om opgelost te worden. Ik heb het nu eindelijk als een probleem erkend en ga er nu dus ook werk van maken. Dat houdt in: zoveel mogelijk research doen en zoveel mogelijk proberen. Ik zal mijn ervaringen zoveel mogelijk met jullie delen :)
Lola
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 17:14
Contacteer:

Bericht door Lola »

nou,ik ben benieuwd Duplo :)
Kees
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: di 23 sep 2008, 02:10
Contacteer:

Bericht door Kees »

Hoi, dit is mijn eerste bericht op dit forum, ik heb zelf al 10 jaar last van overmatig zweten onder mijn oksels, ik heb zo'n 5 jaar aan de botox gehangen, deze werd vergoed door het azm, ik gebruik nu zweetdoorlatende shirts om het enigzinst te verbergen.
Ik denk eraan om een operatie te laten doen en ben zodoende via google op dit forum gekomen.

Mijn tips voor kleding (tenminste wat ik gebruik) zijn sportshirts van nike en adidas, deze zijn van een soort trainingspakstof, hier zie je geen zweetvlekken op, voor truien draag ik wollen truien, deze verkleuren ook niet, op het werk hebben we werkkleding van A-code active wear cooldry tshirt, we hadden meer keuze maar ik heb alleen maar deze shirts gekozen. deze werken ook goed, je ziet er geen vochtvlekken op. hier zijn ook topjes voor vrouwen van te krijgen.
wel zie je na een lange dag witte strepen rondom de vlek, maar dat is pas na een uur of 8.

na het eten van chocolade, koffie of een sigaret gaat er bij mij een kraantje open...
Na genoeg bier transireer ik niet meer, zal wel door het vele pissen komen.
Ik heb er vooral last van als ik uit huis ben, thuis heb ik er niet zoveel last van, wat ik persoonlijk zeer raar vind.

Wat mij is opgevallen is dat het zweten minder is als ik mijn okselhaar epileer, scheren heeft geen zin, als ik mijn haar laat groeien komt er na verloop van tijd iets op te zitten, wat een zoete geur heeft, het ziekenhuis heeft het onderzocht en het is geen infectie en ook geen schimmel, het is niet te identificeren door het lab, mijn huisarts heeft me aanbevolen om het okselhaar weg te laten laseren, maar ik houd het voor nu bij epileren.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, ik ga eens goed onderzoeken of opereren een oplossing is, in het ene ziekenhuis hebben ze over de mogelijkheid gesproken, in het andere ziekenhuis waar ik de botox kreeg werd het sterk afgeraden, maar dat was een paar jaar geleden.

Owja, ik transpireer zwaar, soms plekken van 30 cm terwijl ik in de winter in mijn tshirt sta te niksen.
Rienepien
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 okt 2008, 19:00
Contacteer:

inlegkruisjes

Bericht door Rienepien »

Vergeleken met sommige verhalen hier op het forum heb ik niet extreem veel last van zweet onder m'n oksels, maar ik stoor me wel enorm aan zweetplekken die aan het begin van de dag al ontstaan en een vieze lucht die daarmee gepaard gaat. Sinds een jaar ofzo ben ik inlegkruisjes gaan gebruiken in m'n vestjes en truitjes. Ik moet zeggen dat het op zich prima helpt. Het is een stuk goedkoper dan de pads en je plakt ze niet op je huid, maar in je truitje (waar de plek komt). Je moet wel een beetje experimenteren met de verschillende merken die er zijn. Het ene merk heeft een plakkerigere plakstreep dan de andere waardoor bij een te sterke plakstreep het kan voorkomen dat er wat stof van je truitje wordt meegenomen. Is een kwestie van uitproberen. Ik gebruik zelf de inlegkruisjes van Kruidvat eigen merk en die laten je kleding aardig heel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht