Tips voor je kleding

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

dennis_
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 31 jul 2010, 12:37
Contacteer:

Tips voor je kleding

Bericht door dennis_ »

Misschien hebben jullie mijn voorstelpost gelezen, maar ik ben nog vrij nieuw hier en had nog nooit echt van hyperhidrosis gehoord.
Wel heb ik er al jaren last van en dus heb ik wat tips voor jullie kleding, met name shirts, polo's en overhemden.

Zo kunnen je shirts e.d. op den duur sneller gaan geuren, doordat de bacterieën in je shirts blijven, ook na het wassen. De trend van wassen op 30 graden en minder is aan ons niet besteed!! Bacterieën gaan namelijk niet dood bij deze temperaturen. Ook de bekende gele plekken bij de oksels zijn een doorn in het oog voor shirts waar je niks overheen draagt.

Voor alle kleding die op den duur gaan ruiken. Leg de kleding in een bad van witte azijn vermengd met lauw water en laat dit een nachtje liggen voordat je het de was in gooit.

Voor wat betreft de vlekken in je shirts
Witte T-Shirts: gewoon bleek verdunnen met water en dit een nachtje in een emmer laten staan.
Gekleurde shirts en shirts met prints: bleek verdunnen met water kan verkleuren van je shirts veroorzaken.
maar wat bij mij wel heeft geholpen is glansspoelmiddel voor de vaatwasser op de gele plekken insmeren en dit laten intrekken. Ook ossegalzeep helpt, maar dit alleen op katoenenshirts voor zover ik gezien heb.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht