Merinowol dé gouden tip!?

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Nolé
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 02:09
Contacteer:

Merinowol dé gouden tip!?

Bericht door Nolé »

Beste medezweters,

Om mezelf even kort voor te stellen. Ik ben een jongen, student van 20 jaar. Ook ik heb HH.
Ik heb me nu ook maar eens aangemeld op dit forum. Zeker nu ik een tip heb die ik met jullie wil en moet delen!

Kleding kopen is altijd een drama, maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet meer uit te leggen. Nu heb ik sinds kort kleding van Merinowol (ook wel Merinoswol) ontdekt en ik wist niet wat ik meemaakte! In deze stof is absoluut geen druppeltje zweet te zien. Ik typ dit nu terwijl ik een grijs truitje/shirt met lange mouwen aan heb. Voor het eerst in m'n leven dat ik weer grijs kan dragen, echt super.

Ik raad dit jullie dus allemaal aan. Zelf koop ik vaak online bij de WE m'n kleren: http://www.wefashion.nl/nl_NL/men/truie ... L&prefv1=N
Ik heb uiteraard meteen alle kleuren binnengehaald. Verder kun je bij de Esprit ook veel merinowol kopen: http://www.esprit.nl/herenkleding/truie ... -merinowol Alleen heb ik geen ervaring met merinowol van de Esprit, dus weet ik niet of je ook hierin geen zweet ziet...

Ik hoop zó dat dit ook bij jullie werkt!
Als er nog vragen oid zijn stel ze hieronder ik zal altijd snel reageren. Deel ook je eigen ervaring met merinowol hieronder :)

Succes! en ik hoop dat jullie ook dat moment van geluk mogen meemaken :D
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Merinowol dé gouden tip!?

Bericht door Erje »

Goh, goed nieuws.....ik ga eens even kijken of dit ook voor dameskleding verkrijgbaar is, vast wel.
Wat ik me wel afvraag: hoe mag die wol gewassen worden? Want als je het niet heet mag wassen, krijg je misschien de geur er niet uit. Staat er iets op het wasvoorschrift?
Nolé
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 02:09
Contacteer:

Re: Merinowol dé gouden tip!?

Bericht door Nolé »

Wassen op 30 graden staat erin. Ikzelf heb niet heel veel last van stinkend zweet, dus ik kan er misschien niet goed over oordelen...
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Merinowol dé gouden tip!?

Bericht door Erje »

Ok. Ik zit nu ff op Wehka mp, maar voor dames zijn ze er, zo op het eerste gezicht, alleen in een wol-polyester melange. Kwestie van nog wat beter zoeken denk ik. Dertig graden zou voor mij te weinig zijn, denk ik.
O, welkom op het forum :-)
Nolé
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 02:09
Contacteer:

Re: Merinowol dé gouden tip!?

Bericht door Nolé »

Oké! Ik denk dat je idd alleen 100% merinowol moet hebben. Succes met de zoektocht ;)
En bedankt!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Merinowol dé gouden tip!?

Bericht door Erje »

Vanavond op Tros Radar een programma over wrede praktijken bij het plukken van de schapen die de Merinowol leveren. Ik heb het zelf niet gezien, want ik kan absoluut niet tegen zulke beelden, maar ik zal het nu in ieder geval niet meer kopen.
Nolé
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 02:09
Contacteer:

Re: Merinowol dé gouden tip!?

Bericht door Nolé »

Ik heb die uitzending toen gezien idd. Ik heb begrip voor je standpunt. Toch houdt het mij niet tegen.

Dit topic is onderhand meer dan 1000x bekeken zie ik. Zou toch leuk zijn als mensen hun ervaringen hier zouden delen :)
user456
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 14:35
Contacteer:

Re: Merinowol dé gouden tip!?

Bericht door user456 »

ik denk niet dat dit de oplossing is tegen een zweetkont..de dokters moeten leren hoe je de kont zweetklieren moet knippen lol
ik lach erom omdat het raar klinkt maar het is wel zo
Nolé
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 02:09
Contacteer:

Re: Merinowol dé gouden tip!?

Bericht door Nolé »

Ook deze herfst/winter is merino wol (ook wel merinoswol) gelukkig weer een veelgebruikte stof!
Plaats reactie