Zwarte T-shirt

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Zwarte T-shirt

Bericht door Hanneleen »

Dit is eigenlijk een vraagje voor jou, Thijs.
Ik las in het topic van Annelies dat jij vroeger altijd zwarte T-shirts droeg. Dat was, neem ik aan, omdat je de natte vlekken daar minder op ziet?
Hoe ik er uitzie in een beige T-shirt dat heb al kunnen zien in mijn topic: "Ik zweet me te pletter".
Ik draag dus ook zoveel mogelijk zwart, maar vorige week had ik ook met zwart een probleem: Een groot deel van mijn bloes was nat geworden door het zweet. Maar na een tijdje, toen ik het wat rustiger had en wat minder begon te zweten, droogden die vlekken op en lieten witte randen na! Te vergelijken met de witte randen als je met lederen schoenen in de sneeuw gelopen hebt. Géén zicht, dat kan je je wel voorstellen!
Heb jij dat ook ooit aan de hand gehad?

Groetjes,
Hanneleen
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Hanneleen,

Jazeker heb ik dat ook wel gehad.... dat zijn de zoutresten van je zweet die achterblijven en die vervelende witte kringen geven. Wat doe je er tegen ??? ik kon niets verzinnen. Andere tshirt aan of in de wc het wit nat maken en proberen weg te vegen. Er valt weinig tegen te doen ben ik bang... het is en blijft gewoon een heel groot probleem.

Succes!

Thijs
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Bedankt voor de reactie, Thijs.
Ik ben al blij dat er nog iemand is die weet wat het is. Je tips vind ik trouwens bruikbaar. Een reserve T-shirt meenemen is haalbaar en even op de WC proberen de vlekken uit te doen ook. Ik moet dan wel een doekje bij de hand hebben.

Groetjes,
Hanneleen
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Hanneleen,

Ik haalde die vlekken er gewoon met wc papier uit hoor als ik geen doek of iets anders bij me had. Extra tshirt valt minder op als je 2 dezelfde bij je hebt :) Ik had alleen maar effen zwarte tshirts dus voor mij was dat geen probleem!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi hanneleen,
Gebruik jij deo??
Daarvan is het ook bekend dat het witte kringen achterlaat in zwarte shirts.
Ik nam ook altijd extra shirts mee.
op een gegeven moment nam ik een klein handdoekje en een washandje mee en daar kon ik dan af en toe mijn oksels mee wassen .
Maar het is telkens zo'n gesleep.

Succes!
Kim
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hoi Kim,

Ik gebruik wel deodorant, maar dat is het probleem niet. De natte vlekken heb ik niet ter hoogte van mijn oksels. Daar heb ik dan ook geen witte randen.
Zoals je kan zien op de foto in mijn topic "ik zweet me te pletter", wordt mijn bloes vooral bovenaan, aan de halsopening nat.
Ik zweet heel erg in mijn gezicht en hals en nek. En mijn haar is onderaan zó nat dat de druppels er af vallen.

Wat mijn werk betreft heb ik nog een klein beetje hoop: we zijn deze winter verhuisd naar een nieuw gebouw. Op dit moment is het binnen drukkend warm. Maar in de zomer zou er een koelsysteem zijn. Geen airco, maar een nieuwer systeem. Het haalt wel het vocht niet uit de lucht, als ik het goed begrijp en dat doet airco wel.
Maar hoe dan ook: even afwachten tot het systeem in werking treedt, misschien heb ik dan wel minder last. Ik leef op hoop!

Groetjes,
Hanneleen
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik neem ook altijd verschoning mee, als ik naar huis ga van mijn werk, dan trek ik eerst droge spullen aan, want met die natte kleding vat je nog extra snel kou ook.
Als ik ergens anders naar toe ga, bv een honden show, dan heb ik ook altijd extra kleding zeep en deo bij me, zodat ik me kan verschonen af en toe. Ik draag altijd katoen, kan iets synthetisch niet verdragen. Gek word ik daarvan.
Ik heb wel geleerd, dat je er voor jezelf zo positief mogelijk over moet denken, want anders loop je nog het risico dat je depri wordt ook.
Ik trek me er dan gelukkig niks meer van aan, als mensen me vragen of ik het warm heb. Oh, dat heb ik altijd, zeg ik dan. :wink:
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Zo doe ik dat ook, Ina... niets van aantrekken en doen of het de normaalste zaak van de wereld is. Ik heb daar nog nooit vervelende reacties op gehad.

Waar ik me echt wel voor schaam zijn de natte plekken op stoelen en zetels waar ik gezeten heb.
Aan mijn bureau heb ik een mooie, splinternieuwe bureaustoel met stoffen zitting. Ik kan niet anders dan daar een handdoek op leggen om het stof te beschermen. Wij hebben één heel grote ruimte, waarin allemaal hoekjes met enkele bureau's. Als er mensen binnenkomen zien ze dus tig groene stoelen waarvan één met een witte handdoek op. Leuk hoor! :( En het is niet eens altijd dezelfde stoel want wij hebben geen eigen bureau, wij moeten binnen onze "bench" aanschuiven waar er plaats is.
Een handdoek in de juiste kleur groen heb ik nog niet kunnen vinden.

Sommige mensen hebben me aangeraden om een kussen te gebruiken, daar worden minder vragen bij gesteld dan bij een handdoek. Maar ten eerste is dat nog warmer en ten tweede, zie ik me al van het ene lokaal naar het andere lopen, door de lange gangen, en altijd met mijn kussen onder mijn arm. Nee, dan heb ik binnen de kortste keren een bijnaam. Liever niet.

Voorlopig zal ik nog maar verder zoeken naar een handdoek in dezelfde kleur als de stoelen.

Zucht.

Hanneleen
Bram
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 26 jun 2005, 10:42
Contacteer:

Bericht door Bram »

Als ik kleren koop, moet ik altijd rekening houden met mijn zweetprobleem. Ik koop nooit iets wat grijs is, lichtblauw, groen enz. Meestal draag ik zwart, of koop ik een dun zwart hemd om over een gekleurd T-shirt te dragen. Zo zie ik er niet altijd uit als een gothic iemand, snap je? ;) Ik heb echt geen zin om altijd in het zwart te lopen!
Een andere oplossing voor mij is sportkledij. Tennisshirts van Adidas bestaan vaak uit een stof die climalite is, wat betekent dat de synthetische stof je zweet absorbeert en toch bijna geen vlekken nalaat. Ook is het vaak zoeken naar T-shirts met zwarte mouwtjes. Dan kun je de zweetvlekken niet zien en heb je toch een normaal shirt aan :)
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Een paar weken geleden verkochten ze in de Aldi rennerskledij, die shirts waren in dezelfde stof als jouw tennisshirt, denk ik Bram.
Ik heb me er toen een paar aangeschaft en ik ben er laaiend enthousiast over!
Ze absorberen het vocht en je ziet of voelt er nauwelijks iets van.
Spijtig genoeg kan ik ze alleen thuis dragen want met een rennersshirt naar mijn werk hahahaha, géén gezicht!
Maar voor thuis dus inderdaad een echte aanrader.

Hanneleen
Jane Doe
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 21:54
Contacteer:

Bericht door Jane Doe »

Als ik kleren koop, moet ik altijd rekening houden met mijn zweetprobleem.
Dat is iets waar ik zo van baal. Ik zou ook zo graag gewoon de kleren willen kopen die ik leuk vind! Maar zoals je zegt, meestal is het zwart waar ik weer mee thuis kom.
Bram
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 26 jun 2005, 10:42
Contacteer:

Bericht door Bram »

Jane Doe schreef:Dat is iets waar ik zo van baal. Ik zou ook zo graag gewoon de kleren willen kopen die ik leuk vind! Maar zoals je zegt, meestal is het zwart waar ik weer mee thuis kom.
Ja, ik zie ook graag iets van H&M met meer kleur of patronen ofzo, maar ik koop die hemden of T-shirts dan toch meestal niet...
cat
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 04 sep 2005, 18:18
Locatie: bilzen belgie
Contacteer:

Bericht door cat »

als ik een winkel binnenkom ga ik rechtstreeks naar het zwart
en die enkele keer dat ik toch niet aan iets gekleurd kan weerstaan komt het niet eens men kast uit
nu ja bijna al mijn kleren zijn zwart maar zo heel erg vind ik dat nu ook weer niet ik heb een hele eigen kleding stijl die nogal punkachtig is dus.....
de meeste van mijn vrienden lopen ook altijd int zwart rond natuurlijk wel om een heel andere reden als ik ;)
voor hen die er niet als een goth uitwillen zien je kan een gekleurde riem, oorbellen, een sjaaltje of een halsketting of zo aandoen, de vrouwen dan toch ;)
ik vind het wel erg dat je soms zelfs op mijn zwarte t-shirts de vlekken ziet
en oja de witte zweetranden kan je verminderen door meer water te drinken en minder zout te eten

groetjes katrien
zwetertje
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 12:51
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht door zwetertje »

Ina van Ringen schreef:Als ik ergens anders naar toe ga, bv een honden show
Hoi Ina,

VOLLEDIG off topic, excuses daarvoor, maar mag ik vragen wat voor'n honden je hebt? Wie weet komen we elkaar regelmatig op hondenshows tegen zonder dat van elkaar te weten...... :o
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht