Okselpads

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

luna2002
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 19 nov 2008, 17:59
Contacteer:

Re: Okselpads

Bericht door luna2002 »

Sinds kort werk ik in de zorg en heb ik steeds meer last van mijn probleem.
Die mooie witte pakjes en dan 2 van die grote gele plekken in je kleding (en de geur)
Ik gebruik nu 2 of 3 okselpads per oksel (1-2 dry large) en ik red het nu net tot de avond.
Ze zijn ook niet echt goedkoop, volgens mij z'n 3 euro.
Ik wordt er echt gek!!
Je bent eerst een kwatier bezig om die dingen goed in je kleding te stoppen.
En soms plakken ze niet goed en zitten ze ergens aan je zij geplakt of vindt je ze ergens op de grond.
Ik baal er zo van.
Ik heb een verwijsbrief van de dokter gehad voor een botoxbehandeling.
Dus ik ga morgen maar is bellen naar een dermotoloog.
Isidro2
Beekje
Beekje
Berichten: 22
Lid geworden op: za 14 jun 2008, 16:51
Locatie: Alphen
Contacteer:

Re: Okselpads

Bericht door Isidro2 »

Ik plak die dingen altijd in mn shirt dat is de juiste methode toch omdat soms lees ik hier dat mensen hem onder hun oksol plaatsen?
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Okselpads

Bericht door OkraMau »

ik heb dit eerst (toen ik ze nog gebruikte) in oudere shirts geprobeerd, op de shirts met de al bekende al erin zittende witte plekken
zo kan je "leren" waar je ze het beste kunt plakken
andries
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:49
Contacteer:

Re: Okselpads

Bericht door andries »

Nou ik moet ook zeggen ik was eerst ook erg te spreken ovver de okselpads die plakte goed en vielen er niet uit.
Maar heb nu de laatste 2x zijn ze echt hopeloos zijn van merk veranderd en plakken niet meer. de plakrand is gewoon niet sterk en dan moet je je shirt weer terug doen hup dan liggen ze er al weer uit :? :?
Kortom het is een gekloot er weer bij. En dan zijn ze in 1x weg uit me shirt.

Jammer die andere waren veel beter.
Ik denk ook niet meer dat ik ze ga bestellen ik moet steeds gewoon voelen als ze er nog wel inzitten.
Helaas dan maar opzoek naar wat anders.

Groeten ANdries
caroline
Beekje
Beekje
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 21:12
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Okselpads

Bericht door caroline »

Hallo zweters,

Als ik okselpads in mijn shirts doe, dan krijg ik meer de neiging om te gaan zweten. heel vervelend, dus ik gebruik de pads maar niet. nu ben ik toch aangewezen op donkere shirts :roll: en mijn iontoforese-apparaat, wat trouwens best goed werkt. het zweten is denk ik wel voor 40%gereduceerd!! :cheer

Groetjes, Caroline
Dame 21
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 16:40
Contacteer:

Re: Okselpads

Bericht door Dame 21 »

Beste allemaal,

Was aan het lezen over okselpads, omdat ik de producten niet optimaal vind. Nu las ik dat jullie okselpads ook niet altijd prettig vinden.
Mijn problemen ermee zijn dat ze te breed zijn, niet goed plakken en gaan pluizen. Bovendien zijn ze best prijzig voor elke dag gebruik.
Oplossing voor truien en t-shirts met lange mouwen: inlegkruisjes. Ja, het klinkt vreemd, maar Alldays (van Always) is van veel betere kwaliteit. Het enige nadeel is de lengte, ze zijn iets te lang. Als je een strakke trui draagt blijft het goed op de plek zitten.
Jullie spraken over erlangs zweten, dat heb ik alleen als mijn kleding verschuift of de okselpads half loslaten. De okselpads vind ik persoonlijk te breed, maar ben ook vrij dun. Inlegkruisjes bieden echt uitkomst. In ieder geval in de winter, waar kleding met lange mouwen gedragen kan worden. Die van Alldays absorberen zeer goed (tenzij je ze te smal vindt) en het is goedkoper.
Nog een nadeel van de okselpads vind ik dat ze kraken als je je armen beweegt, omdat ze vrij snel loslaten.

Het proberen waard als je ook vind dat de gangbare okselpads: te breed zijn, snel loslaten, pluizen, duur zijn.
Positief woord: ze hebben wel een goede lengte in tegenstelling tot inlegkruisjes.
De merken okselpads die ik gebruikt heb en mij teleurstelden zijn: 1-2 DRY en OXLpads.
caroline
Beekje
Beekje
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 21:12
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Okselpads

Bericht door caroline »

Hallo allemaal,

Ik heb ook verschillende soorten okselpads uitgeprobeerd. Helaas loop ik telkens tegen de volgende dingen aan:
- Ze plakken niet goed
- Ze zijn te lang en te smal
- Je ziet ze zitten omdat ze zo stug zijn

Ik ben dus van de okselpads maar afgestapt. Om toch iets tegen mijn zweetplekken te doen, gebruik ik tegenwoordig gewoon inlegkruisjes!! Het werkt echt perfect: plakt goed, perfect formaat en lekker soepel. Je moet natuurlijk niet te dikke inlegkruisjes kopen, want dan zie je het er weer doorheen... Ik heb nu gewoon de normal en die zitten 's avonds nog steeds goed. En het scheelt natuurlijk bakken met geld!

Dus: INLEGKRUISJES IN PLAATS VAN OKSELPADS!!

Groetjes, Caroline
haytje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 13:23
Contacteer:

Re: Okselpads

Bericht door haytje »

Hoi hoi,
Nou goede ervaring heb ik niet met okselpads,van welk merk dan ook.
Zweet er gewoon langs,ze gaan na een tijdje verschuiven.
Ik denk dat mijn okselzweet met een tena lady zelfs niet te verbloemen is.
met mazzel blijven ze een keer goed zitten,net zoals al die deo's.
Het werkt met geluk een of 2 keer en dan basta...helaas.
Hoop geklooi,veel gestress.

greetsssssssss
Kaarin
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 12:29
Contacteer:

Re: Okselpads

Bericht door Kaarin »

De berichten hier zijn allemaal redelijk oud dus ik weet niet of dit nog gelezen wordt maar ik wilde even inhaken op de okselpads en inlegkruisjes. Ik heb namelijk ook van alles geprobeerd en beide hielpen niet genoeg. Daarom ben ik over gegaan op maandverband en daarna op dat maandverband voor urine verlies, always envive. Niet overal meer verkrijgbaar maar in ieder geval wel op internet. Even doorknippen en in het onderste shirtje (tegen de oksel) plakken en het werkt perfect! Enige nadeel is dat je wel 2 lagen aan moet omdat je hem anders ziet zitten (tenminste dat dacht ik altijd). Ik heb nu zelf een voorraad liggen maar niet meer (!) nodig! Ik gebruik sinds januari Odaban en het werkt nog steeds! En hopelijk blijft dat zo!
Succes!
charlotte91
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 30 jul 2013, 14:17
Contacteer:

Re: Okselpads

Bericht door charlotte91 »

Nou ik had okselpads van Purax gekocht via amazon.uk. Plakken echt perfect maar heb nog littekens ervan, echt pijnlijk! Nu draag ik gewoon een t-shirtje van Deoest onder m'n truien en blousejes. Was even slikken toen 'k het bedrag zag, maar ze helpen ook tegen vieze geurtjes en de stof is heerlijk en gewoon wasbaar!

PS ik heb een zwart shirtje bij stopzweetlucht.nl gekocht. Kende de site nog niet maar ging de gok toch maar aan. Gelukkig was de levering snel!
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Okselpads

Bericht door nienke86 »

Als je last hebt van stinkende kleren, net als ik, heb ik waarschijnlijk een tip voor je. Was je kleren in azijn. Ik heb werkpolo's en als de week om is, laat ik mijn polo's en onder shirts een nachtje in een teiltje met lauwwarm water staan met azijn. De volgende ochtend goed uitwringen en wassen op 60 gr. Ipv wasverzachter doe ik er schuitje azijn bij. Zo was ik al een jaar mijn werkkleding. Voor mij werkt het perfect!
LeonPeeters-
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 04 mei 2018, 23:25
Contacteer:

Re: Okselpads

Bericht door LeonPeeters- »

Vind okselpads maar een gekloot om eerlijk te zijn, blijven vaak niet goed plakken en werken niet echt...

Je hebt dus blijkbaar ook t-shirts met ingenaaide okselpads, echt een aanrader!

( Heb mijne besteld op https://www.Fibershirts.nl )
Plaats reactie