Zweet laat gekleurde plekken achter in kleding

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Zweet laat gekleurde plekken achter in kleding

Bericht door John »

Misschien beetje vreemd onderwerp, maar ik draag sinds enige jaren altijd een wit t-shirt met korte mouwen onder mijn 'gewone' t-shirt, trui of vest. Dit is als het ware mijn hemd. Dit doe ik omdat ik dan in ieder geval een extra laagje heb dat het zweet kan opvangen.

Maar vaak als het bijvoorbeeld warm is, zeggen mensen: 'joh doe je t-shirt uit! Je hebt er twee over elkaar!' Omdat ze soms kunnen zien dat ik er nog een wit t-shirt onder heb. Maar dit zal ik meestal niet kunnen doen, omdat in de loop der tijd het vele zweet gele plekken achterlaat in de witte t-shirts. Ik wil natuurlijk niet dat men dat ziet. Door te wassen en zelfs met middelen als Vanish Oxi spul is het er niet meer uit te krijgen. Nu is het niet zo heel erg omdat ik er toch altijd mn gewone shirts e.d. overheen draag, maar het kan soms vervelend zijn.

Ook in de sportschool draag ik alleen een strak wit t-shirtje en daar ga je ook al een klein beetje gele plekjes in zien bij de oksels, terwijl ik toch over mn hele lijf zweet als ik sport. Heb ik nou een soort hardnekkig zweet of is dit normaal bij witte kleding? Of komt het door de combinatie met een deo dat het geel wordt? En hoe kun je die vlekken eruit krijgen zodat ik niet steeds nieuwe witte shirts als hemd moet kopen?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi John,
Die plekken krijg je er alleen uit als je ze eruit knipt!
Dus ja je zal nieuwe shirts moeten halen
De plekken onstaan doordat het zweet vermengt met de bacterien en de deo plekken achterlaat!

Helaas maar waar.
Ik heb het zelfs dwars door mijn leren winterjas heen!!

Balen is dat!
Succes, Kim
fraz
Plas
Plas
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 10 feb 2006, 23:31
Contacteer:

Bericht door fraz »

tipje als je nieuwe kleding hebt. Voor het wassen insmeren met groene zeep zou moeten helpen.....
Steff
Plas
Plas
Berichten: 42
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 21:25
Contacteer:

Bericht door Steff »

Als ik een willekeurige vlekje in een wit shirt heb dat er niet meer uit wil, stip ik het aan met een wattenstaafje dat ik daarvoor even in bleekmiddel heb gedoopt. En reken maar dat het dan weer wit wordt, al is het voor de stof niet zo geweldig goed... Een wit shirt in z'n geheel in verdund bleekmiddel dompelen moet dan (verwacht ik) ook kunnen werken. Test het eens met eentje zou ik zeggen.

Herhaling: VERDUND bleekmiddel. Anders blijft er geen stof over, denk ik. Al ben ik ook maar een man en weet ik er verder ook niet echt wat van hoor.. ;)
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

bleekmiddel zou dan alleen voor witte kleding werken niet voor mijn leren jas!!!!
En voor mijn andere kleding!!!
staat wel raar een groen truitje met witte oksles!!!
hahahaha

Gr Kim
Steff
Plas
Plas
Berichten: 42
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 21:25
Contacteer:

Bericht door Steff »

kimmy schreef:bleekmiddel zou dan alleen voor witte kleding werken niet voor mijn leren jas!!!!
En voor mijn andere kleding!!!
staat wel raar een groen truitje met witte oksles!!!
hahahaha

Gr Kim
Lijkt me dan ook dat ik mijn berichtje vooral aan John had gericht met zijn vraag over witte shirts... Maar misschien kun je gekleurde kleding een keertje verven? Al eens geprobeerd? Al zal dat met je jas niet wat worden natuurlijk, maar een groen truitje opnieuw groen verven, zou dat niet lukken?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ha Steff
Ja dat wist ik ook wel dat het aan John gericht was.
Nee kleuren is geen optie omdat ik shirts met applicaties draag.
Vond het verder wel een goede tip hoor!
Ik gebruik nu oxybutinine tabletten en dat werkt prima en nu kan ik langer met mijn shirts zonder dat ze verpest zijn door zweetplekken dat is een genot om mee te maken!!!


Succes
Kim
xMonique
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 24 mar 2010, 16:37
Contacteer:

Re: Zweet laat gekleurde plekken achter in kleding

Bericht door xMonique »

Hee!
Ik heb die plekken ook gehad in mijn shirtjes.
Maar nu ik andere deo gebruik (maximum protection van rexona) heb ik daar geen last meer van.
Misschien dat dat een tip is?
Groetjes Monique
lieke
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 14:47
Contacteer:

Re: Zweet laat gekleurde plekken achter in kleding

Bericht door lieke »

Je kunt ook van die okselpads kopen, die plak je gewoon aan de binnenkant van je t-shirt. ideaal!
als je een wit t-shirt onder je trui of overhemd draagt, dan moet je er gewoon 1 kiezen die veel vocht op kan nemen. Die iets dikker is dan normaal. Bijvoorbeeld http://www.accessoirewinkel.nl/witte_ts ... l_fintch_1" onclick="window.open(this.href);return false; gr Lieke
khushfehmi045
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 09:23
Contacteer:

Re: Zweet laat gekleurde plekken achter in kleding

Bericht door khushfehmi045 »

En reken maar dat het dan weer wit wordt, al is het voor de stof niet zo geweldig goed... Een wit shirt in z'n geheel in verdund bleekmiddel dompelen moet dan (verwacht ik) ook kunnen werken. Test het eens met eentje zou ik zeggen. ??
Alex.123
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 22:56
Contacteer:

Re: Zweet laat gekleurde plekken achter in kleding

Bericht door Alex.123 »

Kijk eens naar shirts van Fibershirts.nl, waren voor mij echt de redding.

Geen gele zweetplekken meer in mijn kleding (ook niet na het dragen) en zitten heerlijk.
Laura1990
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 22 feb 2018, 15:19
Contacteer:

Re: Zweet laat gekleurde plekken achter in kleding

Bericht door Laura1990 »

Deze shirts waren voor mij echt een redding, door het extra laagje word de binnenkant wel wat geliger maar is dat vanuit de buitenkant niet te zien. https://www.rjbodywear.com/anti-zweet-shirt-rjbodywear
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht