Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

saskia
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 02 apr 2006, 12:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Bericht door saskia »

Hallo, ik ben dus Saskia en ik heb al jaren een zweetprobleem. Ik zweet niet echt overmatig of zo, maar zodra ik begin te zweten dan gaat mijn truitje naar, zoals ik het omschrijf, kattenpis ruiken. Ik weet gewoon niet meer wat ik er mee aanmoet Toen ik zwanger was had ik nergens last van, maar nu is het weer helemaal terug. Word er echt gek van. Herkent iemand dit, en wat doen jullie ertegen?

Ik heb al van alles geprobeerd.

Saskia
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Saskia,
wat vervelend voor je zeg! Ik heb zelf gelukkig niet zo heel erg last van geurtjes, nou ja, niet altijd als ik zweet, wel regelmatig. Ik weet niet zo goed wat je er tegen zou kunnen doen. Heb je wel eens die kledinggeurtjes gebruikt? Bijvoorbeeld van Robijn? Die spuit je op je kleren en dan absorbeert het geurtjes. Het verhelpt niet alles maar het scheelt vaak wel. Succes ermee!
Groetjes, Angela
kimmie
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 13:52
Contacteer:

Bericht door kimmie »

Die geur wordt niet veroorzaakt door het zweet, maar door bacteriën die daar gaan broeien. Ik heb nu iets heel simpels ontdekt, en het helpt echt (bij mij dan). Als je je 's ochtend wast met bacterie dodende zeep voorkomt dit al te erge geurtjes. Ik raad dit niet aan om over je hele lichaam te doen, aangezien er ook veel goede bacteriën zijn. Ik doe dit dus alleen onder mijn oksels.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!!!

Groetjes Kim
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, dat klopt wat je zegt maar bij bijvoorbeeld angstzweet zitten er bepaalde stoffen in zweet die ook een geur afgeven. Wat voor zeep gebruik je? Die groene zeep? Unicura ofzo?
Groetjes!
Laatst gewijzigd door Angela op di 04 apr 2006, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
kimmie
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 13:52
Contacteer:

Bericht door kimmie »

Ik weet zo niet welke ik gebruik... Ik ben nu bij mijn ouders, en die zeep ligt bij mij thuis. Maar elke anti-bacteriële/bacteriedodende zeep helpt hier tegen. Ik zelf zweet de hele dag door, dus met angstzweet heb ik nooit echt te maken. Maar dat dat een bepaalde geur afgeeft geloof ik zo...
Succes ermee in ieder geval!!

groetjes!
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Nee, ik zweet ook de hele dag door. Maar merk wel dat als ik bijvoorbeeld erg zenuwachtig ben het viezer ruikt dan normaal. Normaal heeft het niet echt een geur. Maar dat is wel een goede tip ja, zal me ook eens in gaan zepen! :)

Groetjes!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

kimmie schreef:Die geur wordt niet veroorzaakt door het zweet, maar door bacteriën die daar gaan broeien. Ik heb nu iets heel simpels ontdekt, en het helpt echt (bij mij dan). Als je je 's ochtend wast met bacterie dodende zeep voorkomt dit al te erge geurtjes. Ik raad dit niet aan om over je hele lichaam te doen, aangezien er ook veel goede bacteriën zijn. Ik doe dit dus alleen onder mijn oksels.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!!!

Groetjes Kim
Dat doe ik al jaren en ik gebruik Unicura. Dat is er in 3 sterkten en ik gebruik de sterkste.
fraz
Plas
Plas
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 10 feb 2006, 23:31
Contacteer:

Bericht door fraz »

wat ook zou helpen is na het wassen insmeren met bodylotion en daarna pas deo. Ik doe het nu een tijdje en het rare is dat ik het idee heb ook minder te gaan zweten naast dat het helpt tegen de geur. Misschien haal je door het wassen ook beschermlaagje weg en ga je daardoor meer zweten ???? Net als dat als je je haren te vaak of agressief wast je juist weer meer talgafscheiding krijgt dus sneller vette haren.
Blackboard
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 02 mei 2006, 17:58
Contacteer:

Bericht door Blackboard »

kimmie schreef:Die geur wordt niet veroorzaakt door het zweet, maar door bacteriën die daar gaan broeien. Ik heb nu iets heel simpels ontdekt, en het helpt echt (bij mij dan). Als je je 's ochtend wast met bacterie dodende zeep voorkomt dit al te erge geurtjes. Ik raad dit niet aan om over je hele lichaam te doen, aangezien er ook veel goede bacteriën zijn. Ik doe dit dus alleen onder mijn oksels.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!!!

Groetjes Kim
Krijg je met deze zeep ook de geurtjes uit je kleren? Ik heb namelijk een aantal truien die wanneer ik ze 5-10 minuten aanheb al naar zweet beginnen te ruiken. Ook stinkt mijn jas een beetje naar zweet waardoor ik hem zo min mogelijk probeer aan te doen of juist aan te houden om de geur te verbergen.
Van die geurvreet sprays heb ik ook al geprobeerd, maar die willen niet echt werken...
Flower
Vijver
Vijver
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 10 apr 2006, 20:23
Contacteer:

Bericht door Flower »

Ik heb hetzelfde vervelende probleem met die 'kattenpis'geur. Heb ik een shirt 3x achter elkaar gewassen (!) en mezelf helemaal gedoucht en alles. En idd zo'n kwartier later, stink ik mezelf alweer tegemoet. Vreselijk. Wat ik hier aan tips heb gevonden, helpt voor een groot deel wel. Sommige t-shirts zijn echter 'niet meer te redden'. Ik was ze met blauwe Biotex (voor de voorwas). Ik was mezelf (zoals Kimmy zei) met Unicurazeep (de oranje zeep) 'sochtends en 's avonds. Ook gebruik ik Odorex Extra Dry 'twee avonden voor ik naar bed ga. Ik scheer me ook regelmatig, zodat er geen haartjes meer zitten waar bacterieen makkelijk in blijven zitten. De Odorex irriteert idd wel erg en ik heb het idee dat het minder werkzaam is na een tijdje. Ik heb nu Odaban besteld (ook een tip hier op het forum). Die ga ik vanavond proberen. Als deodorant heb ik Sanex (roze spuitstuk) en die vind ik ook goed werken (is erg fris). Ik heb het door al deze tips tot nu toe beter onder controle dan ooit ervoor. Veel succes ook.
Jac
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 apr 2006, 12:21
Contacteer:

Bericht door Jac »

Alles op 60 graden wassen (behalve 100% wol), dat helpt bij mij...
Redelijk funest voor je kleding, dus bij het kopen al rekening houden met krimpgevaar!
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Veel drinken

Bericht door mirela »

Bepaalde soorten voedsel zorgen voor een groter geur effect. Met name kruidenen specerijen zoals knoflook, koffie zorgt ook voor een andere zweetgeur. Ook als je te weinig drinkt kan je zweet sterker gaan ruiken.
Die kattenpislucht die je ruikt is de afvalstof amonia die je lichaam afscheid bij angst en te weinig vocht.

Mijn Tip is dan ook: Veel water drinken zodat je afvalstoffen via de urine je lichaam kunnen verlaten en het zweet zeker minder sterk van geur zal zijn.
meij
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 06 mei 2006, 18:41
Contacteer:

Bericht door meij »

Hoi Saskia,

Ik heb al sinds mijn puberteit last van overmatig zweten, vooral bij de oksels. Ik doe al jaren pogingen om de juiste kleding te vinden, waarbij je en de natte plekken niet ziet en waar het zweet geen vervelende geur bij afgeeft. Bepaalde stoffen werken een zweetgeur in de hand, bijvoorbeeld wol (als dit nat wordt gaat het sterk ruiken) en ook synthetisch spul (maar dit heeft weer als voordeel dat je bij zwart geen natte plekken ziet). Helaas gaat ook katoen op een gegeven moment 'ruiken' . Blijkbaar gaat zweet in de kleren zitten en is wassen niet altijd voldoende om dit weg te krijgen. Bij sommige kleren krijg je dan die ' kattenpislucht'. Wat bij mij wel werkt is mijn kleren in de droogmachine drogen (en alles maar 1 keer dragen). Sinds ik dat doe, heb ik die sterke lucht niet meer gehad!

groetjes marieke
Hettie
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 28 apr 2006, 22:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Bericht door Hettie »

Hoi Saskia, Hier een super goede tip en het werkt echt!!!
Koop een stoomeend bij blokker en stoom de omgeving van je oksel in je kleding voor dat je ze wast, zo dood je de bacterie en ben je van de geur af.
Het werkt echt ik doe het ook al een tijdje het is super!!!!!!!!!!!!!!!!
Groet Hettie
Ruud
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 13:33
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Ruud »

Je kan evt proberen om een aluminiumchloride oplossing 15% te gebruiken voor je oksels ipv deo. Dit dood vrijwel direct alle bacterien.Vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Bij mij versterkt deo juist de transpiratiegeur. Dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt natuurlijk....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht