Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

Lonny
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:00
Contacteer:

Re: Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Bericht door Lonny »

saskia schreef:Toen ik zwanger was had ik nergens last van, maar nu is het weer helemaal terug. Word er echt gek van.

Saskia
Hi, ik had ook tijdens allebei mij zwangerschappen minder last, kwam daarna ook weer terug... Heb net Therme spray geprobeerd, was op zich niet echt effectief, maar hij ruikt best lekker, dus dat scheelt. Verder helpt het ook om naast zwart of witte truitjes, iets te dragen met een drukke print. Dan verdoezel je de plekken ook, valt veel minder op!

Groetjes Lonny
Beertje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 08 okt 2006, 07:58
Contacteer:

Bericht door Beertje »

Hi Saskia, ik heb geen hyperhidrosis maar ook ik had last van "kattenpislucht" in de kleding, ondanks dat ook ik mezelf met unicura was en andere foefjes gebruik die ik hier op de forum ben tegengekomen. Het zal wel komen omdat ik echt heel weinig drink en altijd knoflook door het eten doe.

Sommige katoenen shirts hingen al halverwege boven de prullenbak voordat ik de forum doorlas. Alles op 60 graden wassen had ik ook al gedaan, zelfs 90 graden maar dat hielp niet. Ze komen al stinkend weer uit de wasmachine.

En toen las ik:
Kimmie schreef:
Die geur wordt niet veroorzaakt door het zweet, maar door bacteriën die daar gaan broeien.

Dus ik bedacht, ik ga al mijn stink-shirts met Dettol behandelen. Gister meteen gedaan en volgens mijn man ruiken ze nu naar groene zeep.
Altijd beter dan kattenpis nietwaar? Hopelijk is onze probleem hierbij opgelost.

Groetjes,
Beertje
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hey Beertje,
Dat is inderdaad een goede tip om te proberen!!!

Zal het ook proberen.

Kim
Catharina
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 07 dec 2005, 03:01
Contacteer:

Bericht door Catharina »

Je zou ook eens kunnen proberen om wat groene zeep in het bakje van de wasverzachter te doen. Ik doe dit tegen vlekken, dit werkt super en de kleding ruikt erna heerlijk fris!
(niet te veel, want het schuimt heel erg) ;)
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Ik heb al veel kleding weggegooid. Op een bepaald moment kreeg ik die lucht er echt niet meer uit. En vooral bij shirts van een bepaalde winkel. (Maar zal ik hier wel niet mogen noemen) Ik vond dat er jammer. Soms leek het goed te zijn gegaan. Maar altijd als ik ze dan even aan had kwam die geur me weer tegemoed.

Als t werkt kim vertel je t dan even? T zou echt een oplossing zijn.

Groetjes

AnneMerle
Blackboard
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 02 mei 2006, 17:58
Contacteer:

Bericht door Blackboard »

TIP
Werkt bij mij héél erg goed.
Wij hebben hier thuis in de kast een flesje bijna puur alcohol staan van de drogisterij. Omdat ik hier op het forum had gelezen dat de geur ontstaat door de bacteriën dacht ik dat alcohol misschien wel zou helpen, want alcohol dood bacteriën. Ik heb het nu al met een aantal truien geprobeerd die anders altijd al na +- 30min. naar zweet begonnen te stinken.

Wat moet je doen? Doe een paar druppels op de kleding onder de oksels of doe de alcohol op een watje en dep het op de kleding onder de oksels. Dit werkt bij mij echt goed, ik had bijna de kleren bij het grof vuil gedaan maar kan ze nu weer gewoon dragen.
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Ik kan niet zo goed tegen alcohol. Komt die alcohol dan ook tegen je huid?
Blackboard
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 02 mei 2006, 17:58
Contacteer:

Bericht door Blackboard »

Ik kan niet zo goed tegen alcohol. Komt die alcohol dan ook tegen je huid?
Je kan het natuurlijk ook op de keding doen en even laten drogen voordat je ze aantrekt.
B.
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 05 nov 2006, 21:03
Contacteer:

Bericht door B. »

Ik had dat ook bij bepaalde shirts!
Het is echt vet hinderlijk.

Ik ga die bacterie dodende zeep ook eens proberen. :o
draakje14
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 okt 2006, 11:38
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

tegen stinkende plekken

Bericht door draakje14 »

Ik heb zelf ook last van stinkende t-shirts; vooral als ze al wat ouder zijn en intensief bezweet zijn door bijvoorbeeld het sporten.
Wat goed helpt is deze t-shirts voordat je gaat wassen in een emmer met een flinke hoeveelheid schoonmaakazijn met water te zetten gedurende 2 uur. Dan in de wasmachine op 60 graden wassen en i.p.v. wasverzachter doe je er schoonmaakazijn bij.

Wordt het weer lekker fris!

Groetjes,
Draakje14.
glow020
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 dec 2006, 19:38
Contacteer:

Bericht door glow020 »

ik ben een man en heb tot voor twee jaar geleden nooit last gehad, nu stinken m'n oksels (en verder nergens!) naar kattenpis/ ammoniaklucht.
Zelfs al snel na een frisse douche en met deo op.
De lucht is niet uit tshirts te krijgen en het is hinderlijk op feestjes of in winkels, soms hoor ik iemand roepen, loopt er hier een kat of het ruikt hier naar kattenpis, verschrikkelijk.

ik heb een week-lang met "Hibiscrub" gewassen, even na het douchen mn oksels ontsmetten, zacht voor de huid en zo klaar, dat hielp heel goed.
Ook regelmatig nieuwe shirtjes kopen werkt goed heb ik gemerkt, oudere t-shirts daar krijg ik de lucht niet uit, ook niet met schoonmaakazijn :-(
Aan Dettol heb ik ook zitten denken of wassen in alcohol.

Maar voeding is denk ik het grote probleem, water drink ik heel veel, ik heb gemerkt dat het zit in uien, het probleem is dat uien overal in zitten.
Ik heb de hele week geen last gehad van kattenpislucht, totdat ik twee avonden dit weekeinde heb gegeten bij vrienden, overal zaten uien in, rauw, gebakken, gekookt. Normaal eet ik nooit meer uien aangezien ik vermoedde dat dat de boosdoender zou zijn (en alle ui gerelateerden knoflook-prei)

Vandaag (na 2 avonden uit eten) is het dus weer raak, een hele zware penetrante kattenpislucht, nu ga ik even kijken hoeveel dagen deze blijft als ik ui-loos eet. Het kan een enorm probleem zijn met werken en publieke functies en op feestjes. Een deo helpt niet.

Ik sport de laatste tijd heel weinig, wellicht zou dat ook een reden kunnen zijn van deze lucht of het gebruik van zware medicijnen in combinatie met niet sporten/ weinig beweging.
Ik heb een vermoeden dat het gaat om louter ui en uiensoorten en toch een allergische reactie daarop, of iniedergeval ongewenst .
Probleem is het zit bijna overal in, en vaak niet zichtbaar.

Heel benieuwd ben ik als jullie dat zouden willen proberen en wat de resultaten zijn, goed water drinken, geen ui in dieet, geen prei, geen knoflook, en oksels wassen met "Hibiscrub".
na een week moet je vrij zijn van geuren, daarna zou je kunnen kijken of je knoflook wel mag hebben en zo uitkomen op de juiste stof.

Ik ga zelf nu ook aan de slag en laat het jullie weten
glow020
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 dec 2006, 19:38
Contacteer:

testuitslag

Bericht door glow020 »

ik hou me aan een uienvrij en knoflookvrij dieet dus geen sauzen met knoflook /uienpoeder, marinades en boullion en zo.

oksels wassen met hibiscrub en kleding af en toe wassen met wasmiddel en een klein scheutje vloeibare groene zeep

resultaat: alle luchtjes uit de kleding en oksel fris 24 h, geen zorgen meer.

heerlijk

ik blijf dus nu wel opletten, het is dus een uien"allergie" of tolerantie.

dus bij etentjes melden uienallergie en ook in restaurants
er blijft genoeg over om te eten :-)


groetjes
dryshield
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 13 feb 2007, 19:32
Contacteer:

Re: Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Bericht door dryshield »

saskia schreef:Hallo, ik ben dus Saskia en ik heb al jaren een zweetprobleem. Ik zweet niet echt overmatig of zo, maar zodra ik begin te zweten dan gaat mijn truitje naar, zoals ik het omschrijf, kattenpis ruiken. Ik weet gewoon niet meer wat ik er mee aanmoet Toen ik zwanger was had ik nergens last van, maar nu is het weer helemaal terug. Word er echt gek van. Herkent iemand dit, en wat doen jullie ertegen?

Ik heb al van alles geprobeerd.

Saskia
Sas lieverd, probeer dryshield. kijk snel op dryshield.nl
zwetertje
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 12:51
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht door zwetertje »

Ook ik heb al jaaaaren last van stinkende kleding en vandaag was de druppel. Ik ben het zat en wil er van af!!!!! Heb al regelmatig m'n garderobe moeten vernieuwen maar helaas wordt dat een steeds duurdere aangelegenheid. Tijdens mijn zoektocht op internet naar hulpmiddelen en oplossingen kwam ik op dit forum terecht. Ik heb nog lang niet alles gelezen maar wel al een paar dingen die ik wil gaan proberen, zoals de okselpads die dan misschien bedoeld zijn om natte plekken in kleding tegen te gaan maar naar mijn idee dan ook de vieze geur in kleding enigzins tegen zou kunnen houden omdat het nieuwe zweet niet met het oude in contact komt.
Ik kreeg vandaag wel de tip bij onze plaatselijke drogisterij om te wassen met ouderwetse Sunlight zeep. Dit hadden ze daar al van verschillende bedrijven (lees deo-merken) onafhankelijk van elkaar te horen gekregen.
Dat ga ik nu eerst maar eens proberen en ook ga ik een paar tips proberen om mijn kleding stankvrij te krijgen.
In de loop van de volgende dagen hoop ik het meeste van dit forum gelezen te kunnen hebben. Of het lukt is de vraag want tja, er moet ook gewerkt worden hè :O
PATTY
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 19 apr 2007, 13:35
Contacteer:

Bericht door PATTY »

hallo, ik heb ook dat probleem dat al mijn kleren stinken naar zweet.
maar ik heb een jaar geleden een deodorant gevonden waardoor ik niet meer zo zweet onder mijn oksels en de geur is ook niet meer vies.
die deo heet [b]syneo5[/b] en die werkt 5 dagen lang.
in verloop van het gebruiken van de deo word de werking wel wat korter. je kunt het gewoon halen bij de da drogist.
kost wel ongeveer 20 euro per flesje, maar dat is het dubbel en dik waard.[quote="Flower"]Ik heb hetzelfde vervelende probleem met die 'kattenpis'geur. Heb ik een shirt 3x achter elkaar gewassen (!) en mezelf helemaal gedoucht en alles. En idd zo'n kwartier later, stink ik mezelf alweer tegemoet. Vreselijk. Wat ik hier aan tips heb gevonden, helpt voor een groot deel wel. Sommige t-shirts zijn echter 'niet meer te redden'. Ik was ze met blauwe Biotex (voor de voorwas). Ik was mezelf (zoals Kimmy zei) met Unicurazeep (de oranje zeep) 'sochtends en 's avonds. Ook gebruik ik Odorex Extra Dry 'twee avonden voor ik naar bed ga. Ik scheer me ook regelmatig, zodat er geen haartjes meer zitten waar bacterieen makkelijk in blijven zitten. De Odorex irriteert idd wel erg en ik heb het idee dat het minder werkzaam is na een tijdje. Ik heb nu Odaban besteld (ook een tip hier op het forum). Die ga ik vanavond proberen. Als deodorant heb ik Sanex (roze spuitstuk) en die vind ik ook goed werken (is erg fris). Ik heb het door al deze tips tot nu toe beter onder controle dan ooit ervoor. Veel succes ook.[/quote]
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht