Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

Saida
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 23 mar 2007, 00:36
Contacteer:

Bericht door Saida »

Hallo mensen,

hier nog een tip voor de befaamde kattenpislucht:

Stip je kledingoksels aan met Tea Tree olie voor of na het wassen.
Als je er dan in zweet, geeft dit een kruidig geurtje af. Ik vind het iig een stuk prettiger ruiken dan de oude KP-lucht!

Ander tipje: als je niet tegen anti-bacteriele zeep onder je oksels kunt, kun je ook betadine producten gebruiken, die zijn ook bacteriedodend.

Zelf heb ik gemerkt dat de kattenpislucht vooral voorkomt in zwarte en gekleurde kleding, en veel minder in witte. Heeft iemand dit ook?

groetjes, Saida
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Is de tee tree olie nog wel verkrijgbaar??
Dacht dat dat uit de handel genomen was??
Saida
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 23 mar 2007, 00:36
Contacteer:

Bericht door Saida »

Tea tree olie is nog wel verkrijgbaar bij "wierookwinkels" zoals Chi en
waarschijnlijk ook bij de Tuinen enzo.

Volgens mij zijn producten met een laag percentage Tea Tree wel uit de handel genomen omdat ze bacteriegroei juist bevorderden.

100% Tea tree olie werkt iig. het beste!
sjemmie79
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 12:28
Contacteer:

Re:

Bericht door sjemmie79 »

Saida schreef:
Ander tipje: als je niet tegen anti-bacteriele zeep onder je oksels kunt, kun je ook betadine producten gebruiken, die zijn ook bacteriedodend.
ik heb weleens betadinezalf onder mn oksels gesmeerd .... dat gaat STINKEN, naar puuur (thee)zweeet
frankdus
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 24 okt 2009, 23:45
Contacteer:

Re: Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Bericht door frankdus »

Dit zijn wel al oude berichten maar ik vond het ook nog dus ik reageer toch nog:

Dit probleem ken ik ook heel duidelijk en het heeft volgens mij weinig of niets met het zwetende lijf te maken maar puur met het wassen en het wasgoed. Af en toe heeft mijn was er last van maar altijd en alleen de bonte was die wij meestal op 40 graden wassen (of wasten). Witte was dat we op 60 graden wassen heeft het nooit en dat kan ik bij wijze van spreken dagen dragen zonder dat het stinken gaat. De bewuste bonte was gaat meteen stinken zodra het een beetje warm en vochtig wordt.

Ik zou je zelf zeker niet met allerlei bacterie dodende middeltjes gaan wassen maar zorgen dat je wasgoed altijd of misschien af en toe op 60 graden gewassen wordt. Ook is het heel belangrijk dat het goed en snel droogt. Buiten in het (UV) licht schijnt ook slecht voor de bacteriën en of schimmels te zijn.

ALs ik zo'n katenpis-shirtje uit doe zit de stank puur in het shirt en niet aan mijn lijf. Dat ruikt hooguit naar lekker vers en zoet zweet en niet ranzig, scherp en zuur. Het dragen van 100% (!!) katoenen, linnen, zijden of wollen kleding maakt ook veel uit. Wol kan je weliswaar beter niet op 60 graden wassen maar het zal eigenlijk nooit gaan stinken. Buiten luchten is vaak voldoende. De moderne kunststof zweethemden die in de buitensport populair zijn zijn tevens geduchte stinkshirts. Ik heb alle kunststof uit mijn klerenkast verwijdert en dat scheelt alles in de stank.

WEG MET DE STANK LANG LEVEN DE LIJFGEUREN!!!
martine13
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 17:58
Contacteer:

Re: Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Bericht door martine13 »

Ik heb een tip voor iedereen die werkt bij mij. Ik heb ook al van alles geprobeerd en wat ik nu doe is mijn kleding inspuiten voor het wassen in spuiten met glansspoelmiddel van de kruidvat. Dit even een paar uurtjes in laten trekken en uitspoelen. Daarna kun je je kleding wassen op de normale manier. En hoe meer je bacterie dodende middelen onder je oksel smeert hoe sterker de overgebleven bacteriën ruiken. Survival of the fittest!!! Dus daar ben ik zelf voorzichtig mee geworden. De sterke bacteriën worden imuum en gaan nog meer stinken.
Ik heb zo mijn kledingkast kunnen redden en heb echt dettol en weet ik wat niet allemaal geprobeerd.

Veel succes ermee,
linnie
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 12:47
Contacteer:

Re: Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Bericht door linnie »

De glansspoelmiddel helpt ook tegen deodorant plekken in je shirts, ik bedoel dan de witte shirts/blousen, ook ff inspuiten en in de wasmachine en die gele plekken verdwijnen bijna praktisch!
tweeling
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 mar 2010, 19:50
Contacteer:

Re: Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Bericht door tweeling »

Hallo!

Ik ben heel erg blij dat ik dit forum gevonden heb. Ga alle tips uitproberen. Ik heb alleen geen wasmachine ( student) en ben bang dat als ik mijn kleren in de azijn laat weken ik het daarna in de wasmachine moet doen. Ik was normaal bij mij ouders maar dit is dus 1 keer in de week.. (verzamel al mijn kleren, draag geen vieze kleding hoor).
Ik wordt echt helemaal gek van die geur en heb al zoveel weggegooid. ik heb het idee dat ik zelf niet heel erg stink maar mijn kleding wel! Ik heb ook veel zijde shirtjes en colbertjes. heeft iemand een idee hoe is de geur daaruit kan krijgen????

alvast bedankt!!
bartok
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 25 nov 2011, 15:10
Contacteer:

Re: Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Bericht door bartok »

Saida schreef:Zelf heb ik gemerkt dat de kattenpislucht vooral voorkomt in zwarte en gekleurde kleding, en veel minder in witte. Heeft iemand dit ook?
Hallo Saida,

Ik weet dat het een oud onderwerp is, maar toch even mijn reactie.
Sinds enige jaren (sinds ongeveer mijn 40ste, ben nu 43) bemerk ik ook een sterke ammoniak/kattenpis geur bij mijn oksels. De oksels ruiken op zich zelf niet vies, maar in combinatie met kleding wordt het wel echt vies.
De oksels van de kleding geuren dus en niet de oksels zelf.
De opmerking van Saida deed mij reageren omdat het me inderdaad opvalt dat het voornamelijk gebeurd als ik kleding draag die donker is (zwart/blauw etc).
Als ik witte T-shirts of blouses draag dan blijft de stank achterwege. Heel vreemd! Ik vraag mij dus af of al de voorgestelde middeltjes gaan werken en of het niet een directe link heeft met kleurstoffen in de kleding oid. Het verhaal van de uien ed intrigeerde me wel en dat ga ik ook proberen, al verklaard dat niet dat het geuren, bij het dragen van lichte kleding, niet gebeurd.
Ook bemerk ik dat het bij 'goedkope' kleding eerder gebeurd dan bij de duurdere variant. Zo kocht ik onlangs een lamswolle trui (80%) en die heb ik nu al een week aan en nog steeds geen geur te bekennen....

Ik sport en eet gezond, rook niet en drink geen koffie. Zweten doe ik dus genoeg tijdens het sporten, maar kennelijk neemt dat de oorzaak van de geur niet weg. Ik dacht eerder namelijk dat het opgehoopte afvalstoffen zouden kunnen zijn. Sterker nog, als ik sport heeft mijn sportkleding nergens last van (en ik dus ook niet). De geur lijkt zich dus niet in sportkleding te nestelen.....(bij mij dan...).

Ik heb inmiddels de gewoonte altijd extra T-shirts en truien mee te slepen. Mensen kijken wel eens raar op als je met weer een nieuw T-shirt aan komt zetten....

Ik ga ook de anti-bacteriële (dettol, alcohol, tea tree (hoewel dat van zich zelf ook behoorlijk meurt...)) voorstellen eens proberen en wanneer het resultaat bevalt zal ik dat nog eens melden.

Iedereen sterkte er mee!!

Bartok
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Bericht door Erje »

bartok schreef:
Saida schreef:Zelf heb ik gemerkt dat de kattenpislucht vooral voorkomt in zwarte en gekleurde kleding, en veel minder in witte. Heeft iemand dit ook?
Hallo Saida,

Ik weet dat het een oud onderwerp is, maar toch even mijn reactie.
Sinds enige jaren (sinds ongeveer mijn 40ste, ben nu 43) bemerk ik ook een sterke ammoniak/kattenpis geur bij mijn oksels. De oksels ruiken op zich zelf niet vies, maar in combinatie met kleding wordt het wel echt vies.
De oksels van de kleding geuren dus en niet de oksels zelf.
De opmerking van Saida deed mij reageren omdat het me inderdaad opvalt dat het voornamelijk gebeurd als ik kleding draag die donker is (zwart/blauw etc).
Als ik witte T-shirts of blouses draag dan blijft de stank achterwege. Heel vreemd! Ik vraag mij dus af of al de voorgestelde middeltjes gaan werken en of het niet een directe link heeft met kleurstoffen in de kleding oid. Het verhaal van de uien ed intrigeerde me wel en dat ga ik ook proberen, al verklaard dat niet dat het geuren, bij het dragen van lichte kleding, niet gebeurd.
Ook bemerk ik dat het bij 'goedkope' kleding eerder gebeurd dan bij de duurdere variant. Zo kocht ik onlangs een lamswolle trui (80%) en die heb ik nu al een week aan en nog steeds geen geur te bekennen....

Ik sport en eet gezond, rook niet en drink geen koffie. Zweten doe ik dus genoeg tijdens het sporten, maar kennelijk neemt dat de oorzaak van de geur niet weg. Ik dacht eerder namelijk dat het opgehoopte afvalstoffen zouden kunnen zijn. Sterker nog, als ik sport heeft mijn sportkleding nergens last van (en ik dus ook niet). De geur lijkt zich dus niet in sportkleding te nestelen.....(bij mij dan...).

Ik heb inmiddels de gewoonte altijd extra T-shirts en truien mee te slepen. Mensen kijken wel eens raar op als je met weer een nieuw T-shirt aan komt zetten....

Ik ga ook de anti-bacteriële (dettol, alcohol, tea tree (hoewel dat van zich zelf ook behoorlijk meurt...)) voorstellen eens proberen en wanneer het resultaat bevalt zal ik dat nog eens melden.

Iedereen sterkte er mee!!

Bartok

Hoi Bartok,

Ik merkte dat zelf ook altijd en draag daarom alleen nog witte t-shirts. Die stinken niet, maar ik dacht dat het kwam omdat ik die lekker op 60 graden kan wassen en bij donker spul mag je max. 40 graden wassen.

Erje
zweetsemam
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 16:50
Contacteer:

Re: Kattenpislucht, blijvend in mijn kleding............

Bericht door zweetsemam »

Misschien gewoon wat heter wassen? Voor je schoenen zal het niet werken natuurlijk :P
Rain
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 22 feb 2008, 13:16
Contacteer:

de was weken in water met flink wat azijn werkt!!!

Bericht door Rain »

Hoi forum,

Laatst heb ik nog eens op het internet opgezocht wat je met een huismiddeltje kunt doen tegen die zweetlucht in je kleding.
Ik kwam de tip tegen om het kledingstuk waar het om gaat een flinke tijd te weken in warm water met een flinke scheut azijn (die tip staat hier ook al vermeld...).
Ik ben er echt heel enthousiast over en daarom wil ik het hier nog eens benadrukken.
Ik week nu regelmatig mijn zwarte/donkere t-shirts, vestjes of truitjes een paar uren/nacht in water met bijvoorbeeld 1/4 liter azijn (maar meer kan dus ook) en draai daarna een donkere was (kan natuurlijk ook met een handwasje).
De was komt er dan echt fris uit.

Gewoon de goedkoopste 'natuur'azijn dus het kost ook nog eens bijna niks. Ik koop een fles van anderhalve liter voor zo'n 45 cent.

Wat een fijne bijkomstigheid is, is dat azijn helpt om wasgoed/textiel kleurvast te houden.
Vroeger was het een tip om je donkere was voor het eerste gebruik in zo'n oplossing te weken zodat het beter de kleur zou behouden. Omdat het inderdaad vaak juist gaat om de donkere shirts is dat dus extra ideaal!

Nou, het moge duidelijk zijn dat ik er i.i.g. erg blij mee ben.

Nog een tip:
Bij zweetlucht in schoenen kan het soms helpen om een paar sokken te vullen met soda (kost ook erg weinig) en die 's nachts in je schoenen te stoppen


groetjes, Rain
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht