Nog een soulmate erbij / kledingadvies

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
soulmate
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 14:45
Locatie: Meppel
Contacteer:

Nog een soulmate erbij / kledingadvies

Bericht door soulmate »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Peter, ik ben 38 jaar en heb al zo'n 18 jaar last van hyper hidrosis. Bij mij is het in het gezicht begonnen en ik heb, net als velen van jullie, stad en land afgezocht naar een oplossing. Na veel omwegen
ben ik uiteindelijk in 1999 het Sophia ziekenhuis in Zwolle middels een
zenuwblokkade van mijn zweten in het gezicht afgekomen. Vanaf dat moment was mijn gezicht helemaal vrij van zweet, voelde ik geen benauwdheid meer en bleven mijn handen kurkdroog. De oksels zijn voor mij nooit een probleem geweest en bleven een normale zweetproduktie afscheiden. Ik kreeg hiervoor 'compensatiezweet' op mijn buik en rug terug maar dat was geen enkel probleem om te dragen. Vorig jaar juni is het zweten echter uitgebreid en nu zijn ook mijn benen en billen getroffen door een waterval. Zelfs zo ernstig dat ik een tijdje niet kon werken door de vele afdrukken welke ik achter liet (een aantal van jullie herkent de symptomen wel...) Botox gaf verlichting maar het gebied was veel te groot om alles te kunnen wegnemen. Ben dus, samen met m'n moeder, op zoek gegaan naar passende kleding. We hebben zo'n tien (!) produkten getest (mijn moeder is heel handig met een naaimachine) en uiteindelijk vonden we de oplossing in latex. Ze heeft voor mij een aantal broeken gemaakt (latex is in een hele dunne uitgave verkrijgbaar en laat geen druppel door!!) welke ik over een lange onderbroek draag (om te voorkomen dat het vocht wegstroomt) waardoor ik weer normaal op een stoel kan zitten. Je moet het echt weten om het te kunnen zien, het is heel licht te dragen en geeft mij m'n zekerheid terug. Ook voor het bovenlichaam heeft ze een soort hesje van latex gemaakt (met daaronder een hemd om het vocht op te vangen) waardoor ik alle kleding kan dragen zonder dat mijn bovenkleding nat wordt. Je kunt de latex ook in een t-shirt vastnaaien om zo het okselzweet op te vangen. Ik krijg iedere dag een waterval van zweet over mij heen (gelukkig ruik je het niet bij mij...) maar als dit eruit is (begint 's morgens vroeg al....) heb ik gelukkig nog een droge namiddag/avond en nacht. En de volgende dag begint de ellende opnieuw. Gebruik oxibutinine om het proces draagelijker te maken en aluminium chloride en blijf, net als jullie, zoeken naar een 'betere oplossing'. Ook ik heb een t-shirt besteld waarvan gezegd wordt dat 'het' geen water doorlaat.... Ben zeer benieuwd... Als het helpt mogen ze voor mij ook een lange onderboek op maat maken..... scheelt weer een kledingstuk. Oh ja, ik heb dus absoluut geen problemen met de hitte...
Hoe warmer hoe liever want dan ben ik mijn zweet eerder kwijt (positief effect van de zenuwblokkade) Maar ik leef intens met jullie mee want ik weet als geen ander hoe het voelt om te zweten in je gezicht en benauwdheid te moeten dragen...

Groeten,

Peter [/code][/list][/list]
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi peter,
En heb je de shirts al geprobeert??

Ik heb er nu een gehad en het helpt je zweet wel maar ziet het niet in het shirt.
Heb nu pads wat je in de kleding kunt doen (oksels) ben benieuwd of dat werkt.
Zal het hier ook vermelden.

Kim
soulmate
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 14:45
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door soulmate »

Hallo Kim,

Heb ook de shirts van VM-Care ontvangen en uitgebreid getest.

Heeft een paar weken geduurd voordat ik erop durfde te vertrouwen,
zeker gezien het aantal produkten welke ik al geprobeerd heb.

Ben er net als jij heel enthousiast over! Is uiteraard veel prettiger te
dragen dan de kleding welke ik nu gebruik, zeker met dit weer.

Kijk wel uit met het wassen. Staat al een opmerking over op deze site.
Bij mij is het al een keer misgegaan bij het drogen. Had een shirt met de hand gewassen (zonder zeep!!) en daarna in de wasmachine gedaan om het met een centrifugeer programma wat droger te krijgen en daarna nog een dag aan de lijn gehangen. Niet doen dus! Gaat de werking meteen verloren. Gewoon buiten hangen (droogt snel genoeg met dit weer).

Zijn helaas nog geen lange onderbroeken op de markt om het zweet
op de benen op te vangen. Maar het begin is er

Groeten,

Peter
mark
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 22:40
Contacteer:

Bericht door mark »

Hee Peter,

Ik las jou stukje over die onderkleding van latex. wat een goed idee!!
ik denk dat ik hier ook heel erg mee geholpen zou kunnen zijn, aangezien bij mij ook het grootste probleem mijn zitvlak is. Dus kan je mij hier eens wat meer over vertellen, zoals waar kun je het kopen en is het erg moeilijk om er vervolgens ondergoed van te maken. ik heb ook al geprobeerd om van de t-shirts van VM ondergoed te maken maar dit werkt dus niet omdat het er dan na een tijdje gewoon doorheen komt.
Alvast bedankt en ik hoop dat ik snel wat van je hoor.

Gr. Mark
petra
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: di 13 sep 2005, 22:01
Contacteer:

Bericht door petra »

even een vraag, zoals ik begrijp zie je dus niet dat je zweet, maar zweet je wel dan???? want natte kleding ook al zie je het niet is wel vreselijk om tedragen (vind ik )

grtz petra
soulmate
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 14:45
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door soulmate »

Hallo Mark,

De onder- en bovenkleding welke ik draag is gemaakt van een
soort latex. Heb eerst een korte latexbroek uitgeprobeerd (te
bestellen bij Neckermann) en ben vervolgens naar een stoffenzaak
gegaan. Latex is meer een verzamelnaam. Wordt ook wel verkocht
als skai of nappa kunstleer. Het heeft een gladde en een ruwe kant en
laat absoluut geen water door. Je zou ook een lange onderbroek kunnen
nemen en daar de stukken in vast kunnen (laten) zetten. Het is in een
hele dunne uitgave te verkrijgen. Ook ideaal om zweetplekken van de
oksels te verbergen

En Petra, ik zweet echt heel veel maar ik hoef me in ieder geval
niet druk te maken over het achterlaten van zweetplekken. Het
blijft op deze manier uitstekend verborgen voor anderen. En dat
geeft net weer genoeg zelfvertrouwen om het zweten te dragen.

Groeten,

Peter
mark
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 22:40
Contacteer:

Bericht door mark »

hoi Peter,

Dus als ik het goed begrijp heb je van dat "skai" je onderkleding laten maken? En dat laat echt niks door? En hoe zit dat nadat je er een tijdje in hebt gezweet? Ik vind het niet zo erg als het niet zo lekker zit als het maar niet enorm gaat broeien.
Ben benieuwd, zoals het klinkt lijkt het me echt een superoplossing!

Groeten Mark
soulmate
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 14:45
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door soulmate »

Skai of nappa kunstleer laat absoluut geen water door. Het zweet
kan wel in de ruwe kant trekken maar daarna niet meer naar buiten
afgevoerd worden. Wanneer je echter de gladde kant als binnenkant
gebruikt, kan het zweet niet in deze broek trekken en blijft het
zweet in je onderbroek zitten. Absoluut geen pretje maar je moet
zelf ondervinden of je dit acceptabel vinden.

Gewoon uitproberen Mark, dat is het beste recept!

Groeten,

Peter
BigSis
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 13:20
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

bedankt voor reactie

Bericht door BigSis »

Hoi Peter,
Blij verrast was ik met je reactie, voor het eerst iemand die weet wat je meemaakt.Ben zelf 2 weken geleden met oxybutiline gestart, gaat nog niet helemaal naar wens maar de dosis kan nog verhoogd worden.Ik dacht dat ik de enige was die een afdruk op een stoel achterlaat, maar dat is dus niet zo, het zweten in mijn gezicht is het ergste,veel dingen doe ik niet meer, uit schaamte.Ik vind het dus erg fijn om contact via de mail te hebben.Hopelijk 'spreek' ik je snel weer!
Groetjes van BigSis
Maaike
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 18 nov 2007, 17:25
Contacteer:

Bericht door Maaike »

Hallo,

Blij dat ik jullie site gevonden heb. Ik sukkel al sinds 2002 met overmatig zweten. Bij de minste beweging heb ik het al zitten. En niet zomaar zweten maar echt lekken en over gans het lichaam ( buik, rug, benen, gezicht, lies. Gevolg, natte broeken, natte onderbroeken, natte bloesjes... en een ongelooflijke schaamte, daarbij komt nog dat ik steeds witte kringen krijg op mijn kleding. Dus zoutafzetting. Fraai is dat als je eens een avondje uit gaat. Zwarte en gekleurde kleding dragen is dus een probleem. Hopelijk vind ik hier een oplossing.
Sofie
Plaats reactie