zweten bij meiden (kleding problemen enzo)

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

TRIES
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 13 okt 2006, 10:44
Contacteer:

Bericht door TRIES »

Lani schreef:Ik heb het vreemd genoeg, het ergst als ik het koud heb. Dat vind ik heel raar. Hebben anderen dat ook???
Ik heb het ook. Iedereen zit dan te bibberen van de kou en ik zit met zweetplekken. zo schaamtelijk he.

Riian
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 16 okt 2006, 16:24
Contacteer:

Re: zweten bij meiden (kleding problemen enzo)

Bericht door Riian »

Hoihoi! Ik ga sinds een jaar of 2 naar de fysiotherapeut, en krijg daar iontoforese onder mn oksels. Dit werkt steeds beterr. Hoewel je wel moet blijven gaan, ook al kun je het langzaam afbouwen. Ik ben nu een dikke twee maanden niet geweest, en het blijft stukken minder. Hoewel de zwarte t-shirts nog steeds een pre zijn. Ik raad dit zeker aan! Het wordt door vele verzekeringen vergoed, en is pijnloos. Hoewel je oksels wel even gevoelig zijn na de behandeling. Maar zelfs ik vond 't niet akelig, en dat wilt wat zeggen!!
jasmijn

Bericht door jasmijn »

ik gebruik meer katoenen kleding.met andere stoffen is d etranspiratie geur erger.IK laat m'n truitjes dan in een beetje water zitten,nadat ik ze bij de oksels extra heb ingewreven met Sunlight zeep.
Vraagt meer tijd, maar anders zit ik weer met die geur nadat ik 'm gewoon in de wasmachine heb gedaan.
IK gebruik nu geurloze deodorant van Qlinique.Heeft me alleen de eerste week geholpen(geen zweet en zweetluchtjes), maar daarna alles weer.Dus loop ik met die Zwitsal baby wipes(van olie) en verschoon m'n oksels dan tussendoor, als ik van huis ben.
heb vroeger ook lemmetjes gebruikt hor, een soortkleine citroen.Smeer de sap ervan 's morgens op je oksels en na een half uur of zo uitwassen.De geur word namelijk dor die bacterien op je okselharen gemaakt ( heb ik ergens gelezen).Hoewel bij mij is de geur er nou als ik geschoren of niet ben.Helpt bij sommigen.


Soms word ik er heel moe van.Als we nog in de oertijd leefden, kon ik lekker bloot lopen, met de lucht door m'n oksels!!!
--Bianca--
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 04 dec 2006, 18:29
Contacteer:

Bericht door --Bianca-- »

Nou ik had ook altijd wijde vesten aan, wat natuurlijk niet altijd een gezicht is! Toen wilde ik zo graag een keer een longsleave aan, een lichtgroene, nou ik had echte zweetvlekken op school! de rest van de dag op school met een jas aangelopen,schaamde me echt dood! Maar ik heb nu met stappen (nadat ik Odorex Extra Dry had opgesmeerd) een longsleave aan (wel een beetje een donkeren kleur) en ik elk half uur naar de wc lopen,maar ik had gewoon GEEN zweetvlekken, en dat voelde zon overwinning,zooo heerlijk na al die jaren een keer geen dik vest aan te hoeven in de kroeg!!Merk dat ik nu gewoon veel zekerder ben over mezelf, en dat ik gewoon het idee heb dat ik nu echt NIET stink, normaal wel.!!
ivory beach
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 16:00
Contacteer:

Re: zweten bij meiden (kleding problemen enzo)

Bericht door ivory beach »

hey, ik ben ook 14 :P
eneeh, kheb een vraagje... ik gebruikte een paar maanden odorex extra dry, maar nu werkt t dus niet meer :( , hebben meer mensen hier last van of benk de enige, zo niet, heeft er iemand tips ???:roll:

X
ikke201
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 dec 2009, 19:00
Contacteer:

Re:

Bericht door ikke201 »

Zetta schreef:Hoi hoi

Ja, meer meiden hebben er last van..lees maar es op dit forum;)

Ik ben erg gelukkig en misschien kan jij dat ook worden door Odorex extra dry. Je leest hier verschillende dingen, maar ik ervaar het als fantastisch! Ik heb het een paar weken geleden gekocht en om de drie dagen op mn oksels gedept met een wattenschijfje. Nu zweet ik eigenlijk nooit meer (wel met sport). Ik kan alles gewoon aan en ik denk er ook al bijna niet meer aan! Normaal gesproken zweette ik ook gewoon heel snel en je zag het in mijn kleding (oksel gebied).

Nu niet meer! Ik gebruik het u bijna niet, omdat ik het steeds vergeet. Het blijft gewoon weken werken!! :o

Het kost ongeveer 2.20 bij de Etos (of kruidvat heeft het vast ook).

Probeer het maar es...ik denk dat je er erg blij mee zult zijn.

Ik begrijp zelf niet dat ik dit product niet kende!

Groetjes, Zetta


klein vraagje: was dat odorex extra dry crème of spray ofso? want ik heb crème geprobeerd maar dat werkt niet :( misschien spray wel??
Bells
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 17:04
Contacteer:

Re: zweten bij meiden (kleding problemen enzo)

Bericht door Bells »

Hee,
Ik ben ook nieuw hier.
Ik heb bijna hetzelfde als jij:
Ik zweet ook overmatig sinds een jaar of twee (toen ik 13/14 was). Ik zweet juist alleen als ik ergens "anders" ben. Als ik thuis zit (en het is niet te warm en ik ben niet gestressed) zweet ik helemaal niet onder mijn oksels, en als ik bij een vriendin of op school ofzo heb ik binnen een paar minuten enorme zweetplekken onde rmijn oksels. Ik draag daarom nu alleen nog maar "gebreide" vestjes enzo, jeweetwel, van de H&M. Daar zie je de zweetplekken minder in.
Ik vind mode echt helemaal geweldig, maar als ik dan foto's bekijk, ben ik echt heel erg gefrustreerd omdat ik weet dat ik dat niet aankan omdat je zweetplekke er zo goed in ziet.

Het probleem is dat ik mijn ouders niet durf te vragen of ik naar de huisarts mag enzo omdat ik me er echt voor schaam.

Ik heb al een keertje van die okselpads van de HEMA gekocht, maar die hoor je heel erg kraken en je ziet ze een beetje door je shirtje heen. Bovendien werken ze dus niet bij hemdjes enzo.

Ik heb al superveel deo's geprobeerd, maar ze werken allemaal even slecht (anti-transpirant van Therme, Nivea en zelfs mannendeo van Axe). Alleen die Odorex extra Dry nog niet. Maar ik lees allemaal berichtjes over dat die verschrikkelijk irriteert...

Ik heb zelf het vermoeden dat mijn hyperhidrose komt door stress van school enzo. Hebben jullie miss enige ideeën voor anti-stress tips?

xxxx
Watervrouw
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 15:35
Contacteer:

Re:

Bericht door Watervrouw »

Lani schreef:Hier nog een meid die er erg veel last van heeft. Ik heb het artikel in Mijn Geheim gelezen en jemig....wat een herkenning zeg! Ik heb het al zo lang ik mij kan herinneren. Leuke blousjes, strakke shirtjes etc zijn aan mij helaas niet besteed. Ja, het eerste uur ziet het er leuk uit en dan schaam ik me diep. Ik loop dan anders, doe bepaalde handelingen niet omdat mijn armen dan omhoog moeten. Ik moet zeggen dat het iets verminderd lijkt te zijn nadat ik twee kinderen heb gekregen. Dus een tip voor de rest.....word voor mannen alleen een beetje moeilijk ;)
Maar nog steeds zweet ik erg. Ik heb het vreemd genoeg, het ergst als ik het koud heb. Dat vind ik heel raar. Hebben anderen dat ook???
Ik heb ook odorex extra dry geprobeerd, maar ik heb echt het idee dat mijn oksels na een paar dagen wegbranden. Ja, het zweten is gestopt inderdaad, maar ik loop wel heel de dag met mijn armen half wijd omdat ze voor mijn gevoel in de brand staan. Ook geen optie dus. Voor mijn werk moest ik altijd colbertjes aan met een blousje eronder. Nou, als ik dan zo van huis ging dan kon dat colbertje ook niet meer uit de rest van de dag, al vielen de mussen dood van het dak, want mijn blouse was gewoon helemaal doorweekt. Is nog steeds zo. Ik baal er ontzetten van en zoek naar oplossingen. Die injecties zie ik niet zo zitten, omdat ik zo ontzettend bang voor naalden ben. Maar ja, als het echt werkt!!! Wie weet kan ik me er toe zetten. Maar ik weet zo goed wat de rest hier meemaakt.

Lani
Ik herken dit heel erg! Ik draag alleen nog maar zwarte, witte of lichtroze shirts. Als het maar even kan met een jasje erover wat inderdaad ook echt niet meer uitgaat omdat het daaronder ruikt en nat is. Verder vermijd ik het omhelzen van mensen, dingen van ergens omhoog pakken etc. Ik ben stikjaloers op alle meisjes die gewoon superleuke shirtjes aankunnen maar ik durf het gewoon echt niet aan :(. Ik ga toch maar eens die odorex extra dry proberen want heb besloten de zoektocht naar een werkend middel maar eens te starten ;)
Jippilo
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 08:56
Contacteer:

Re: zweten bij meiden (kleding problemen enzo)

Bericht door Jippilo »

Hallo,

Ik heb ook last van dit probleem, en heb ook al van alles geprobeerd. Ik ga nu toch maar voor de botoxbehandeling omdat ik er gewoon echt niet
meer tegen kan. Zelf draag ik nu eigenlijk alleen nog maar zwarte kleding omdat zweet hier het minst in opvalt. En met gym een wit wijd shirt
zodat de "zweetvlek" zich niet zo snel verspreid. Orodex extra dry helpt ook een beetje met vermindering alleen laat het zweten niet helemaal weg ;)
Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips

Groetjes,
Marjolein.
gingerbread
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 jun 2013, 12:58
Contacteer:

Re: zweten bij meiden (kleding problemen enzo)

Bericht door gingerbread »

heb ik ook zelfs in de winter zweet ik me kapot.
vroeger droeg ik alleen maar viscose kleding omdat je daar geen zweet in ziet.
maar uiteindelijk kwam ik erachter dat viscose je juist meeer doet zweten en het meer laat stinken ook.

dus alleen katoen dragen is het beste en het liefst katoen met prints!!
prints, ruitjes en bleometjes en vakjes of printjes rond de oksels.
als ik kelding zoek dan is het eerste wat ik denk

zal mn zweet hierin te zien zijn?
en is het geen zweetstof?
wat voor stof is het?
ademende stof is het beste en
gewoon goedkope kleding kopen dan is het niet zo erg om ze weg te gooien zodra die verkleuring rond de oksels echt niet meer kan
en vestjes en blazers jeansjsckjes enzo erover
gingerbread
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 jun 2013, 12:58
Contacteer:

Re: zweten bij meiden (kleding problemen enzo)

Bericht door gingerbread »

Bells schreef:Hee,
Ik ben ook nieuw hier.
Ik heb bijna hetzelfde als jij:
Ik zweet ook overmatig sinds een jaar of twee (toen ik 13/14 was). Ik zweet juist alleen als ik ergens "anders" ben. Als ik thuis zit (en het is niet te warm en ik ben niet gestressed) zweet ik helemaal niet onder mijn oksels, en als ik bij een vriendin of op school ofzo heb ik binnen een paar minuten enorme zweetplekken onde rmijn oksels. Ik draag daarom nu alleen nog maar "gebreide" vestjes enzo, jeweetwel, van de H&M. Daar zie je de zweetplekken minder in.
Ik vind mode echt helemaal geweldig, maar als ik dan foto's bekijk, ben ik echt heel erg gefrustreerd omdat ik weet dat ik dat niet aankan omdat je zweetplekke er zo goed in ziet.

Het probleem is dat ik mijn ouders niet durf te vragen of ik naar de huisarts mag enzo omdat ik me er echt voor schaam.

Ik heb al een keertje van die okselpads van de HEMA gekocht, maar die hoor je heel erg kraken en je ziet ze een beetje door je shirtje heen. Bovendien werken ze dus niet bij hemdjes enzo.

Ik heb al superveel deo's geprobeerd, maar ze werken allemaal even slecht (anti-transpirant van Therme, Nivea en zelfs mannendeo van Axe). Alleen die Odorex extra Dry nog niet. Maar ik lees allemaal berichtjes over dat die verschrikkelijk irriteert...



had ik ook vroeger dat emotioneel stress zweten. thuis niks maar zodra ik niet thuis was zweete ik me kapot hoe meer vreemde mensen hoe erger ik me zweete; Angstzweet is dat en angstzweet stinkt het ergste en het is ene vicieuse cirkel want je bent bang of je heb veel stress dus zweet je maar doordat ej zovele zweet ga je automatisch zorgen makenen stressen zo vabn hopelijk zweet k nie zoveel en die extra stress doet je meeer zweten. ik heb sociale angststoornis dus extreme extreme verlegen en sinds paar jaar slik ik meds ervoor en merk nu egt dat ik minder zweet nog steeds veel maar wel minder. en het stinkt ook veeeel minder doordat mn angst weg is. vroeger voelde I egt drupels langsme armen heen gaan maar sinds meds heb ik dat niet meer. dus misschien moet je wat doen aan je angst of je verlegenheid als je je zelfverzekerder voelt net als thuis word het ook iets minder.

Ik heb zelf het vermoeden dat mijn hyperhidrose komt door stress van school enzo. Hebben jullie miss enige ideeën voor anti-stress tips?

xxxx
Mimmi
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 12:54
Contacteer:

Re: zweten bij meiden (kleding problemen enzo)

Bericht door Mimmi »

Ik vind het zelf ook altijd lastig, maar ik heb inmiddels ook wel mijn vaste adresjes. Maar ik kan altijd nieuwe gebruiken :) Laatst had ik ook wat shirtjes in een boetiekje in de stad gekocht en die lijken ook wel te helpen. Nog een tip trouwens voor de mannen. Mijn vriend zweet ook wel een beetje, niet extreem veel, maar hij vind het wel vervelend. Hij had laatst wat herenmode gekocht bij Babista en is daar best tevreden over.
Proets
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 16:56
Contacteer:

Re: zweten bij meiden (kleding problemen enzo)

Bericht door Proets »

Waar ik heel erg mee zit is dat ik gewoon geen strakke shirtjes meer aan trek. In de zomer is dat allemaal prima enzo, maar nu wordt het winter en ik loop dus in hempjes op school. Dit krijgt echt de nodige reacties van mensen. Elke dag wordt er wel gevraagd waarom ik in godsnaam een hemdje aan heb, ''heb ik het niet verschrikkelijk koud?'' ''Nee hoor, ik heb het altijd warm''
Dit is natuurlijk onzin, natuurlijk heb ik het koud, maar loop liever te koukleumen dan dat ik met zweetvlekken op mijn shirt loop... :(
Leon9291
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 17 okt 2018, 20:42
Contacteer:

Re: zweten bij meiden (kleding problemen enzo)

Bericht door Leon9291 »

Proets schreef: vr 29 nov 2013, 13:09 Waar ik heel erg mee zit is dat ik gewoon geen strakke shirtjes meer aan trek. In de zomer is dat allemaal prima enzo, maar nu wordt het winter en ik loop dus in hempjes op school. Dit krijgt echt de nodige reacties van mensen. Elke dag wordt er wel gevraagd waarom ik in godsnaam een hemdje aan heb, ''heb ik het niet verschrikkelijk koud?'' ''Nee hoor, ik heb het altijd warm''
Dit is natuurlijk onzin, natuurlijk heb ik het koud, maar loop liever te koukleumen dan dat ik met zweetvlekken op mijn shirt loop... :(
Mijn vriendin heeft dus precies hetzelfde, zij gebruikt een soort anti zweet shirt voor dames, en daarover gewoon een normale blouse of kleding, misschien ook wat voor jou...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht