absoberende kleding

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Schul
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 22:05
Locatie: Berkel
Contacteer:

absoberende kleding

Bericht door Schul »

Hallo lotgenoten,

Via de Google ben ik op deze site gekomen, ondanks mijn leeftijd boven de gemiddelde deelnemer ligt ik hetzelfde probleem als iedereen hier.
Als ik de berichten hier lees valt mijn overmatig zweten wel mee, toch blijft het erg irritant. Bij de minste en geringste inspanning met werken of sport (wat ik graag doe) stroomt te zweet van mijn voorhoofd en binnen korte tijd heb ik een natte borst en rug. Mijn enige remedie is dat ik mij vaker verschoon op de dag met extra meegenomen T-shirts, zelf op de sportschool waar zweten normaal is.
Mijn zoektocht richt zich hoofdzakelijk op absoberende kleding en met interesse heb ik de items gelezen de leverancier die zulke T-shirts levert.
Daarbij kwam de gedachte bij mij op om bijv. T-shirts te behandelen met een waterafstotend middel bijv. "Harmisol"
Is er al iemand geweest die zoiets al heeft uitgeprobeerd en wat zijn je ervaringen?

Groetjes Jan
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik heb er nog nooit van gehoord.. Kan je wat meer over dat middel vertellen, waar je dat kan kopen etc etc ?

groetjes Thijs
Schul
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 22:05
Locatie: Berkel
Contacteer:

Bericht door Schul »

Ik kwam op de gedachte van HARMISOL, omdat ik las dat er diverse paardemiddelen worden gebruikt.
Harmisol, of een ander middel, wordt gebruikt om jassen en andere overkleding waterdicht te maken. ipv jassen kan dit dan ook met ondergoed het is het proberen waard.
Vloeibare HARMISOL is bij elke drogist, semidrogist, zoals Trekpleister te krijgen tot en met sportzaken.
Ik moet wil nog eens uitproberen met een T-shirt om zo het zweet niet naar buiten te laten komen.

Jan
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Schul schreef:omdat ik las dat er diverse paardemiddelen worden gebruikt.
:?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Schul schreef:Ik moet wil nog eens uitproberen met een T-shirt om zo het zweet niet naar buiten te laten komen.

Jan
Het is op zich wel een idee... ik zou zeggen probeer het eens... Is dat middel duur?
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Klinkt inderdaad als een mogelijkheid. Bij de t-shirts van VMcare staat ook vermeld dat ze waterdicht zijn. Waterdicht is zweetplekvrij.
Schul
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 22:05
Locatie: Berkel
Contacteer:

Bericht door Schul »

Ik heb HARMISOL vanmiddag bij het kruitvat gekocht voor € 3,50 en gaat het van de week uitproberen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ben beniewd... laat het ons weten...

Moet gelijk denken aan mijn motorjas... die is van goretex.. is ook waterdicht.. althans... behoorlijk ;)

Goretex tshirts bestaan die ? ;)

Thijs
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

wel gore-tex schoenen!!!!!!
Kim
Schul
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 22:05
Locatie: Berkel
Contacteer:

Bericht door Schul »

Thijs schreef:Ben beniewd... laat het ons weten...

Moet gelijk denken aan mijn motorjas... die is van goretex.. is ook waterdicht.. althans... behoorlijk ;)

Goretex tshirts bestaan die ? ;)

Thijs
Goretex kleding wordt veel gebruikt voor outdoor sporten en staat bekent om zijn weervaste kleding Er zal vast een website van hun zijn. Het is wel dure kleding.
Ik heb een flacon van Harmisol gekocht. Zou gauw ik even tijd heb zal ik een van mijn t-shirt met Harmisol behandelen en dan hoor je de uitslag.

Jan
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Schul schreef:Zou gauw ik even tijd heb zal ik een van mijn t-shirt met Harmisol behandelen en dan hoor je de uitslag.
Nou, ik hoop niet dat je er uitslag van krijgt! ;)
Schul
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 22:05
Locatie: Berkel
Contacteer:

Bericht door Schul »

TomH schreef:
Schul schreef:Zou gauw ik even tijd heb zal ik een van mijn t-shirt met Harmisol behandelen en dan hoor je de uitslag.
Nou, ik hoop niet dat je er uitslag van krijgt! ;)
Hoor je ook van mij!
Schul
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 22:05
Locatie: Berkel
Contacteer:

Bericht door Schul »

Ik heb mijn T-shirtsmet HAMISOL behandeld om ze waterdicht te maken. Vandaag heb ik de T-shirts aan gehad. Het help wel iets maar voor mij onvoldoende om er mee door te gaan. De t-shirts waren toch weer nat en ik heb mij in de loop van de dag een droge aangedaan.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Schul schreef:Ik heb mijn T-shirtsmet HAMISOL behandeld om ze waterdicht te maken. Vandaag heb ik de T-shirts aan gehad. Het help wel iets maar voor mij onvoldoende om er mee door te gaan. De t-shirts waren toch weer nat en ik heb mij in de loop van de dag een droge aangedaan.
Dat heb ik ook met de vm care shirts. Misschien dat harmisol dan goedkoper is dan de vm shirts.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht