Kledingtip

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Visje1991
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 11:15
Contacteer:

Kledingtip

Bericht door Visje1991 »

Hoi allemaal, ik ben een meisje van 15 (ben nieuw hier) en heb ook al ongeveer 5 jaar last van overmatig zweten. Nou heb ik een hele goede kledingtip. Zwarte truitjes van 100% viscose. Kijk eens bij de Only of bij Vero Moda ( ook niet zo duur trouwens), of zoek gewoon in winkels naar truitjes van 100% viscose. In deze truitjes zie je de zweetplekken niet of nauwlijks. Ik heb alleen de kleur zwart nog geprobeert, en daar zie je het dus niet in. Ik hoop dat ik jullie een beetje geholpen heb
Groetjes
~Pelusa~
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 10 jun 2006, 10:54
Contacteer:

Bericht door ~Pelusa~ »

hoi, nog iemand van 15 zie ik. ik koop sowieso best wel vaak shirtjes bij only, omdat ik daar niet zo erg in zweet. maar ik heb er nog nooit shirtjes van viscose ofzo gezien, vaak zijn shirtjes van katoen of acryl ofzoiets. maar ik kan wel even kijken, ga binnenkort toch weer naar de stad. maar ik weet niet cker of het aan de stof ligt hoor, vaak zie je zweetplekken in zwart sowieso niet echt. dus ik zou eerst even een ander kleurtje proberen.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik heb gekeken naar zijden kleding voor mijn pak voor de bruiloft van mijn zus. Maar daar is moeilijk aan te komen en zijden kleding is enorm duur. Ik hoorde ook over viscose en dat dit een prima alternatief was voor zijde. Maar ik heb niets gevonden van viscose omdat ik vrij snel een ander pak had. Maar ik ben er wel benieuwd naar.
HotHead
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 10 aug 2006, 23:57
Contacteer:

Bericht door HotHead »

Viscose is een stroperige organische vloeistof die wordt gebruikt bij de productie van rayongarens en cellofaan. Ook wordt de naam viscose wel als synoniem gebruikt voor rayon.

Het productieproces gaat als volgt: cellulose uit hout of katoen wordt behandeld met natriumhydroxide, en dan vermengd met koolstofdisulfide. Hierbij wordt cellulose xanthaat gevormd dat wordt opgelost in meer natriumhydroxide. Dit vormt de viscose-oplossing.

Deze oplossing kan heet door een smalle spleet worden geperst (met behulp van een extruder) om cellofaan te maken, of door een spinneret om rayongaren te spinnen. Hierbij wordt door middel van een zuur de cellulosestructuur weer hersteld.

Het productieproces voor het maken van viscose is al in 1891 ontdekt door drie Britse chemici: Charles Cross, Edward Bevan en Clayton Beadle. Het wordt nu minder gebruikt dan in het verleden omdat koolstofdisulfide en bijproducten van het proces milieuvervuilend zijn.
Vroeger, toen ik ook ongeveer 15 was droeg ik vaak synthtische kleding omdat het daar inderdaad niet zichtbaar in is en omdat de stof snel droogt. Later ben ik daar toch weer vanaf gestapt, het werd me te benauwd, het voelde alsof mijn shirts niet "ademden."

Wat ik later ook wel eens deed is gewoon een vochtig shirt onder mijn witte of zwarte synthetische t-shirt. Het viel niet op, en ik hoefde ook niet te zweten, je hersenen krijgen namelijk die prikkel niet door omdat het al constant vochtig en koel is.

Voor lange dagen is dit echter niet ideaal, je gewone shirts drogen tenslotte ook en dan moet je ze waarschijnlijk weer bevochtigen in een WC. Tegenwoordig doe ik dit dus ook niet meer.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

zijde is voor mij ook geenoplossing!!
Daar zweet ik ook in en nog een bijkomstigheid het kreukt als een idioot!!!
Nou moet zijde wel kreuken anders is het geen goed zijde!!
Heb in een kledingzaak gewerkt dus alle stoffen ook uitgeprobeerd!!
Helaas zweet ik overal in en ja het is bekend dat in zwart het minst snel de vlekken zichtbaar zijn mits ik geen deo op deed omdat dat witte vlekken achterlaat!!!!
Sorry!!!!

Kim
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

HotHead schreef:
Viscose is een stroperige organische vloeistof die wordt gebruikt bij de productie van rayongarens en cellofaan. Ook wordt de naam viscose wel als synoniem gebruikt voor rayon.

Het productieproces gaat als volgt: cellulose uit hout of katoen wordt behandeld met natriumhydroxide, en dan vermengd met koolstofdisulfide. Hierbij wordt cellulose xanthaat gevormd dat wordt opgelost in meer natriumhydroxide. Dit vormt de viscose-oplossing.

Deze oplossing kan heet door een smalle spleet worden geperst (met behulp van een extruder) om cellofaan te maken, of door een spinneret om rayongaren te spinnen. Hierbij wordt door middel van een zuur de cellulosestructuur weer hersteld.

Het productieproces voor het maken van viscose is al in 1891 ontdekt door drie Britse chemici: Charles Cross, Edward Bevan en Clayton Beadle. Het wordt nu minder gebruikt dan in het verleden omdat koolstofdisulfide en bijproducten van het proces milieuvervuilend zijn.


Wat ik later ook wel eens deed is gewoon een vochtig shirt onder mijn witte of zwarte synthetische t-shirt. Het viel niet op, en ik hoefde ook niet te zweten, je hersenen krijgen namelijk die prikkel niet door omdat het al constant vochtig en koel is.

Voor lange dagen is dit echter niet ideaal, je gewone shirts drogen tenslotte ook en dan moet je ze waarschijnlijk weer bevochtigen in een WC. Tegenwoordig doe ik dit dus ook niet meer.
Wacht ff.......gaat het hier niet juist om, dat de shirts DROOG blijven?

En dan ga jij ze weer bevochtigen?

Ik snap wel dat je dat doet om die prikkel van je hersenen te voorkomen, maar als het shirt dan droog blijft is er toch geen probleem meer?
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

HotHead schreef:Wat ik later ook wel eens deed is gewoon een vochtig shirt onder mijn witte of zwarte synthetische t-shirt. Het viel niet op, en ik hoefde ook niet te zweten, je hersenen krijgen namelijk die prikkel niet door omdat het al constant vochtig en koel is.

Voor lange dagen is dit echter niet ideaal, je gewone shirts drogen tenslotte ook en dan moet je ze waarschijnlijk weer bevochtigen in een WC. Tegenwoordig doe ik dit dus ook niet meer.
Werd je daar niet ziek van? Ik heb het altijd zo koud van dat gezweet. Hoe hield je dat vol?

AnneMerle
B.
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 05 nov 2006, 21:03
Contacteer:

Bericht door B. »

Jaa viscose! :o
Dat zit echt zooo lekker
En je ziet niet zo heel erg zweetplekken indd
Lola
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 17:14
Contacteer:

Bericht door Lola »

ik ga er eens naar kijken,, of ik het kan vinden ;)
Plaats reactie