Vergoeding Hidrex door zorgverzekeraar

Gezamenlijk op zoek naar vergoeding.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
s948594
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 29 mar 2007, 12:40
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Vergoeding Hidrex door zorgverzekeraar

Bericht door s948594 »

Goedemiddag allemaal,

Omdat ik al meer dan een jaar twee keer per week naar de fysiotherapeut ga voor iontoforese (werkt perfect bij mij) en dit vrij moeilijk te combineren is met het werkende leven wil ik binnenkort het Hidrex-apparaat aanschaffen via Van der Bend. Ik heb hiervoor geïnformeerd bij mijn zorgverzekeraar (ONVZ) en die meldden mij dat ik een schriftelijke aanvraag moet doen, met een medische indicatie van een arts. Dat ga ik binnenkort dus doen, maar ik vroeg me af wie van jullie zo'n aanvraag ooit heeft gedaan bij zijn/haar verzekeraar, wat het resultaat hiervan was (positief of negatief) en om welke verzekeraar het ging. Alvast bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groet.
Aniel Ramcharan
jongeman
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 08 jan 2007, 00:18
Contacteer:

Bericht door jongeman »

Heyhey,

Ook ik ben een tevreden gebruiker van de Hidrex. Vooraf aan de aanschaf heb ik telefonisch geïnformeerd bij mijn zorgverzekeraar (IZA VGZ) of er een vergoeding voor een iontoforese apparaat bestond. Hiervoor was het inderdaad nodig een schriftelijk verzoek in te dienen met een medische indicatie van mijn dermatoloog. Na vele weken wachten was mijn geduld op. Weer telefonisch contact opgenomen, nu een telefonist die het kennelijk wel wist. Ik kreeg een nee.

Vervolgens een klacht ingediend bij de geschillencommissie van de verzekeraar (sinds invoering nieuwe zorgverzekeringswet is de IZA geen rijksorgaan meer dus bezwaar en beroep o.g.v. AWB niet meer mogelijk). Ook hier weer nul op request.

Dus heb ik de Hidrex zelf maar aangeschaft, voor een kleine 600 euri ben ik nu zweethandenvrij. Dat is mij het zeker waard.

Echter is het per zorgverzekeraar verschillend wat men vergoed. Er zijn er ook die een dergelijke aanschaf wel vergoeden. Wie weet ONVZ ook.

Succes ermee, als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Overigens kan je een dergelijke aanschaf wel verwerken in je IB aangifte. De kosten zijn aftrekbaar. Ook zou je eens kunnen kijken naar de extra aftrek chronische zieken....
Simone
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 29 jul 2005, 23:34
Contacteer:

Re: Vergoeding Hidrex door zorgverzekeraar

Bericht door Simone »

[quote="s948594"]Goedemiddag allemaal,

Omdat ik al meer dan een jaar twee keer per week naar de fysiotherapeut ga voor iontoforese (werkt perfect bij mij) en dit vrij moeilijk te combineren is met het werkende leven wil ik binnenkort het Hidrex-apparaat aanschaffen via Van der Bend. Ik heb hiervoor geïnformeerd bij mijn zorgverzekeraar (ONVZ) en die meldden mij dat ik een schriftelijke aanvraag moet doen, met een medische indicatie van een arts. Dat ga ik binnenkort dus doen, maar ik vroeg me af wie van jullie zo'n aanvraag ooit heeft gedaan bij zijn/haar verzekeraar, wat het resultaat hiervan was (positief of negatief) en om welke verzekeraar het ging. Alvast bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groet.
Aniel Ramcharan

Hallo Aniel,

Ik ben verzekerd bij Trias en sinds 1 jan vergoeden zij het iontoforese-apparaat! Ik ben speciaal overgestapt omdat ik erachter kwam dat zij dit vergoeden. Naar mijn weten zijn zij de enige verzekeringsmaatschappij die in hun vergoedingenlijst ook daadwerkelijk spreken over vergoedingen van dit apparaat. Ik heb zojuist het aanvraagform ingevuld door mijn huidtherapeute doorgestuurd naar Trias en zal binnenkort horen of ik het apparaat op hun kosten (ze vergoeden max 360,-) mag aanschaffen. Ik kan geen reden bedenken waarom ik het bedrag niet zou krijgen om het aan te schaffen, maar je weet maar nooit!
Hopelijk denk ik er tegen die tijd nog aan om je er verder over te informeren.

groet,
Simone
s948594
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 29 mar 2007, 12:40
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

machtiging ontvangen van zorgverzekeraar!

Bericht door s948594 »

Beste forumleden,

Allereerst bedankt voor jullie reacties op mijn vraag die ik eind maart van dit jaar heb gesteld op dit forum. Na enkele maanden verder heb ik uiteindelijk een machtiging gekregen van mijn zorgverzekeraar (ONVZ) om de Hidrex aan te schaffen. Ze gaan het hele bedrag vergoeden!

In eerste instantie kreeg ik een afwijzing omdat het apparaat niet zou voorkomen in het reglement hulpmiddelen. Ik ben toen naar Houten (vestigingsplaats van zorgverzekeraar ONVZ) afgereisd. Aan de telefoon ben je immers een nummer, als je daar op kantoor staat ben je ineens een gezicht. Een goed gesprek volgde, maar ik moest wel een schriftelijk verzoek indienen en de verzekeraar daarin vragen hun beslissing te heroverwegen. Na slechts enkele dagen al kreeg ik het geweldig bericht dat ze de aanschaf van het apparaat gaan vergoeden, volledig! Goed nieuws hè?

Mochten er mensen zijn die hierover nog vragen hebben o.i.d., aarzel dan niet om even contact met mij op te nemen.

Met vriendelijke groet,
Aniel Ramcharan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht