Vergoeding operatie

Gezamenlijk op zoek naar vergoeding.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Johnw
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 13:08
Contacteer:

Vergoeding operatie

Bericht door Johnw »

ik ben benieuwd of de operatie door de reguliere zorg wordt vergoed. Ik heb vele fora en berichten gelezen en veel van die berichten zijn van 2007 of eerder. Daarna is er veel veranderd en staat op de website van sudor dat de behandeling van hyperhidrosis onder de reguliere zorg vallen. Alleen voor de huur van iontoforese en deokuur wordt een rekening opgemaakt. Op een andere site, iets van zweetkliniek in arnhem, wordt vermeld dat sommige verzekeraars het wel vergoeden en sommige niet.

Wellicht is het nuttig om voor de mensen die de operatie willen ondergaan duidelijkheid te scheppen. Voor mijzelf kan ik helaas nog niet zeggen of alles vergoed wordt. Ik heb namelijk nog geen rekening gekregen en ga ervan uit dat Sudor alles onder een DBC zet die onder de reguliere zorg valt. Hopelijk hoef ik alleen de eigen risico betalen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Vergoeding operatie

Bericht door Thijs »

Volgens mij worden de behandelingen bij Sudor gewoon vergoed volgens het DBC systeem en vallen ze onder de reguliere zorg. Volgens mij geldt dit ook voor alle ETS operaties......

groetjes Thijs
Johnw
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 13:08
Contacteer:

Re: Vergoeding operatie

Bericht door Johnw »

De operatie is vergoed. Het kostte 3800 euro. Gelukkig hoef ik alleen maar het eigen risico te betalen.
bangerik
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Vergoeding operatie

Bericht door bangerik »

Johnw schreef:De operatie is vergoed. Het kostte 3800 euro. Gelukkig hoef ik alleen maar het eigen risico te betalen.
Ik vindt eigen risico duurder dan 3800 want wat als het niet lukt en je nog meer gaat zweten
Johnw
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 13:08
Contacteer:

Re: Vergoeding operatie

Bericht door Johnw »

Tja,

het eigen risico is 155 euro. Jij bedoelt ongetwijfeld het risico op zich. Deze is niet in euro's te bepalen. Hoewel, soms wordt een mensenleven ook gewoon in euro's uitgedrukt (kijk maar bij medische missers). Anyway, daar ging dit topic niet over. Als jij de risico van de operatie te groot vindt, moet je het gewoon niet doen. Ik heb het geluk dat het voor mij tot nu toe een verademing is, maar ik weet dat er veel mensen zijn die daar heel anders over denken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht