Botox en verzekeringsmaatschappijen

Gezamenlijk op zoek naar vergoeding.

Moderators: Thijs, Erje

bsebregts
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:38
Contacteer:

Re: Botox en verzekeringsmaatschappijen

Bericht door bsebregts »

Hoe gaat het nu bij jullie? Zijn er nog positieve berichten?
Ik kreeg het zelf tot voor kort wel vergoed, maar nu doen ze weer moeilijk bij de IZA.
Het wordt nu weer aangevraagd door de plastisch chirurg in het ziekenhuis in Bergen op Zoom.
Indien het niet wordt vergoed, moet ik het maar weer zelf gaan betalen. In dat geval ga ik wel naar de kliniek in Antwerpen. Daar kost de behandeling €180,-
Nog wel veel geld om zelf te betalen, maar zeker de moeite waard. Je wordt toch extreem belemmerd in je dagelijkse bezigheden.
TiGeR79
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 19:29
Contacteer:

Re: Botox en verzekeringsmaatschappijen

Bericht door TiGeR79 »

jah ik hoor ook graag of er ervaringen zijn bij Menzis :D
Heb vorige week nog contact gehad en zij verwezen mij ook door naar een ziekenhuis :

Alle kosten met betrekking tot botulinetoxine-injecties in verband met overmatig zweten (voor zover het niet beperkt is tot de oksels) worden vergoed uit het budget van het ziekenhuis. De kosten voor de botulinetoxine-injectie zijn opgenomen in de Diagnose Behandelings Combinatie (DBC). Voorwaarde is, dat de injecties door de ziekenhuisapotheek worden geleverd en in het ziekenhuis worden toegediend. Losse nota's van botoxinjectie's van de apotheek worden niet vergoed. Dit betekent dat Menzis hier dus geen aparte vergoeding voor geeft, maar dat er sprake is van een indirecte vergoeding via het budget van het ziekenhuis.

U kunt voor deze injecties in principe in ieder ziekenhuis in Nederland terecht. Ziekenhuizen zijn hier soms terughoudend in, omdat het financieel voor hen niet zo aantrekkelijk is.
Met de ziekenhuisgroep Twente (ZGT) en de daaraan verbonden Sudorkliniek is de volgende afspraak gemaakt:
- De Sudorkliniek (verbonden aan de ziekenhuisgroep Twente) voert de niet-verzekerde zorg uit voor de behandeling tegen overmatig zweten (hyperhydrosis) en wordt dus niet vergoed.
- De behandeling tegen overmatig zweten die vallen onder de verzekerde zorg worden uitgevoerd door het ziekenhuis ZGT (Ziekenhuis Groep Twente, ziekenhuizen in Almelo en Hengelo Ov.) en wordt dus wel vergoed.
Oftewel doorverwijzen om zelf niet in de kosten te lopen aangezien ziekenhuizen daar zelf een budget voor hebben...
Vervolgens het ziekenhuis gemaild, waarbij mij werd medegedeeld dat mijn email doorgestuurd werd naar de desbetreffende afdeling maar daar heb ik niet echt antwoord meer van gekregen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht