Botox en verzekeringsmaatschappijen

Gezamenlijk op zoek naar vergoeding.

Moderators: Thijs, Erje

loessoe
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 22:51
Contacteer:

Bericht door loessoe »

loessoe schreef:zo, ik heb me ook al bij jullie aangesloten....en wil ff zeggen dat ik erg blij ben met de site, sta ik er in ieder geval niet alleen voor!! voel me net zo gefrustreerd als jullie, ben ook drie jaar behandeld in het ziekenhuis in enschede, en sinds februari kan ik daar helaas geen behandeling meer krijgen!! heb een brief gestuurd naar AMICON met daarin bijgesloten een brief van dr. Vliegen, neuroloog boevengenoemd ziekenhuis. Wachten, wachten, wachten, bellen...amicon zegt: wij hebben helaas geen brief ontvangen van u...moest maar opnieuw sturen. Ik dhr. Vliegen gebeld voor een nieuwe brief van hem, kon hij me dus gewoon vertellen dat Amicon geen juiste info verstrekt aan mij, zij hebben namelijk mijn brief wel ontvangen...maar doorgestuurd naar dhr. Vliegen, met een schrijven erbij dat ze NIET vergoeden...
Ik krijg niet eens zelf bericht!!! hier laat ik het dus niet bij zitten, ik heb de naam van degene die mijn brief bij amicon in behandeling heeft genomen, en zij kan zeker post van mij ontvangen!!!!
ik lever dus een bezwaarschrift in, met mij zijn ze nog niet klaar!!
Dhr. Vliegen vertelde mij, dat het eigenlijk zinloos is, we krijgen het toch niet voor elkaar, het enige wat hij kon adviseren is om bij je verzekeringsmaatschappij te vragen of je niet kunt bij-verzekeren voor het geval hyperhydrosis...
Dit is nu hoe het er bij mij voor staat, maar ben nog niet klaar, met mij zijn ze nog niet klaar....
Zijn er uberhaupt nog mensen, die momenteel nu nog behandeld worden in het ziekenhuis en wat betaald wordt door het ziekenhuis zelf?????
of heeft iedereen zijn/haar laatste behandeling begin dit jaar gehad en daarna stop?

De mensen die bij carpe zijn behandeld, hoelang zijn deze mensen al droog nu???
tot zover...
lifs marloes uit hengelo marloessloot@hotmail.com

en daarbij als je eens kijkt op de site van amicon, ik zit in het zorgplanpakket, staat er dat je een vergoeding kunt krijgen voor: epilatie 100% tot 200 euro en als je acne in het gelaat hebt krijg je 100% tot 185 euro vergoed!!!! beide aandoeningen zijn ook erg vervelend, begrijp me niet verkeerd, maar waarom daar nou wel een vergoeding of tegemoetkoming voor regelen en voor hyperhydrosis niet...
Wordt het beeld dat het een cosmetische behandeling is dan alleen veroorzaakt door alle rijke stinkerds en filmsterren die zich laten botoxen voor het iets zweten wat ze doen op de film-awards met de haute couture jurken???grrrrrrrrrrr
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Loessoe,

Wat fijn om nog zo'n fel iemand te zien :) Ik geef je helemaal gelijk. Dien een klacht in dat je onbehoorlijk bent behandeld, plus schrijf een brief waarin je opheldering vraagt omtrent je machtigingsverzoek. Jij hebt immers nooit officieel van hun antwoord gekregen dus jij weet van niets. En zo ver ik weet moeten ze JOU inlichten en niet een ANDER, want JIJ dient het verzoek in. Bijverzekeren voor Hyperhidrosis! Dat zou te gek zijn, is zeker iets wat ik zou willen, maarja.... vrees dat de verzekeringsmaatschappijen hier anders over denken. Immers zullen mensen die geen last van HH hebben zich nooit bijverzekeren voor een ziekte die zij waarschijnlijk toch nooit zullen krijgen. Dus alleen mensen die al HH hebben zullen zich bijverzekeren, en dat gaat hun veel te veel geld kosten.

Vergeet niet dat verzekeringsmaatschappijen volgens vastgestelde regels moeten werken. Als jij een machtigingsverzoek voor botox indient moeten ze jou volgens de termijnen van de algemene wet bestuursrecht beantwoorden. Tip van mij is, bewaar van alle je brieven een kopie, schrijf namen en nummers op en bewaar deze. Ziektekostenverzekeraars gaan je pas serieus nemen op het moment dat jij hun met feiten om de oren kan slaan en volgens het "boekje" hebt gewerkt en te kennen geeft vastberaden te zijn... desnoods tot aan de rechter.

Succes, ik sta er helemaal achter. Van mij zijn ze ook nog niet af. Nog lange niet :)

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Nou ik heb vandaag eindelijk bericht gekregen op mijn bezwaarschrift tegen de eerdere afwijzing van mijn verzoek voor machtiging voor botox van mijn verzekeringsmaatschappij. Hahahah wat een zin zeg.

Ik word in de gelegenheid gesteld mijn bezwaarschrift mondeling toe te ichten tijdens een hoorzitting van de bezwaarschriften commissie. (Algemene wet bestuursrecht ;)) Het is allemaal een ingewikkeld verhaal maar in het kort komt het hier op neer.

De medisch adviseur van de ziektekostenverzekeraar (das degene die heeft besloten dat ze geen machtiging afgeven voor botox) kan informatie gaan inwinnen bij behandelende artsen (indien ik daar toestemming voor geef)

Ook zal er een medisch adviseur van het college van zorgverzekeringen (de overkoepelende organisatie van verzekeringsmaatschappijen) zijn eigen onderzoek doen en rapport uit brengen.

Als ik dan gehoord bent wordt de hele zooi naar het college van zorgverzekeringen gestuurd en die brengen een advies uit. (Volgens mij is deze dus niet bindend, want het is ADVIES) grrr ;)

Aan de hand daarvan maakt mijn ziektekostenverzekeraar een beslissing of ze de afwijzing wel of niet handhaven.

Tegen die beslissing, indien negatief, kan ik in beroep bij de rechtbank sector bestuursrecht.

Nou mij duizelt het een beetje nu... maar ik ga er wel voor, wil me ook laten horen en het verhaalt wordt vervolgd.... hi

Groetjes Thijs
ingrid
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: di 12 jul 2005, 07:41
Contacteer:

ingrid

Bericht door ingrid »

Zijn er nu nog mensen die het wel vergoed krijgen

en zijn er ook mensen die in belgie het hoofd hebben laten behandelen ?

weet iemand ook nog adressen in nederland die niet al te duur zijn
en kan je ook zomaar een ander ziekenhuis benaderen zonder doorverwijzing ????

bedankt weer !
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Een ziekenhuis zal altijd om een verwijsbrief vragen van de huisarts. Werkt je huisarts mee dan zal dit geen enkel probleem zijn. Ik heb zelf op deze manier meerdere ziekenhuizen benaderd. Maarja het blijft drama omdat ziekenhuizen gewoon niet zitten te wachten op een HH patient, want deze kosten alleen maar geld. Daar botox uit het eigen ziekenhuis budget betaald moet worden kun je je voorstellen dat het lastig wordt om een ziekenhuis te vinden die het wil toedienen....

succes...

groetjes Thijs
ingrid
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: di 12 jul 2005, 07:41
Contacteer:

geld

Bericht door ingrid »

ja maar als je het zelf wil betalen dan ?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi loessoe,

Ik ben in enschede in het ziekenhuis geweest bij dr Vliegen en hij vertelde mij dat het ergens in september zover zal zijn dat de prijzen voor een botoxbehandeling bekend zou worden gemaakt.

In belgie bij Carpe is het 160 euro en zoals je weet bij botox is de duur dat het werkt bij iedereen verschillend!!!
Dus opties zijn er.

Nu ff wat anders ga je ook naar de meeting 11 september as???
Je woont in Hengelo??
Ik in Enschede en ik neem nog iemand mee uit Enschede dus je kunt meerijden als je wilt???


Gr Kim
Als je naar de meeting gaat meld je dan ff aan bij thijs!
lauren
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 15:06
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door lauren »

hoi, ik heb een tijdje geleden botox laten inspuiten in mijn handen. dit is voor 80% vergoed (!). omdat dit de 1ste keer was en ze inzagen hoe vervelend hh is. ik was heel blij want eerdere pogingen bij andere verzekerings maatschappijen liepen op niets uit. dit is de 1ste maatschappij die het een deel wilde vergoeden. ze zijden wel dat als ik hier mee door wilde gaan, over ong. een half jaar dus weer, dan zou het minder vergoed worden. ze wilden eerst testen of het wel zou aanslaan.
en het is aangeslagen, het deed echt heel erg veel pijn maar de palm van mijn hand is 90% droog, alleen mijn vingers zijn niet droog omdat het botox daar niet is ingespoten. de arts zij dat het heel duur zou worden als ik het ook in mijn vingers wilde. ik weet niet of ik het over een half jaar weer wil want zo veel pijn voor maar zo'n korte tijd, en ook niet mijn hele hand....tsjah..ik weet het niet. wie heeft meer ervaringen met botox in je handen??
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Lauren,

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar wat jouw verzekeringsmaatschappij is en of je partikulier of ziekenfonds verzekerd bent ???

groetjes Thijs
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Het zal straks na 1 januari allemaal wel weer veranderen wat vergoeden betreft denk ik!?!?!?!?!?!?!?
Dat gezeur ook altijd met die stomme verzekering.
Je betaald je scheel aan premie maar vergoeden wat je nodig bent ho maar!!!!
Ik heb de operaties wel vergoed gekregn maar ze hielpen niks dus weggegooid geld in mijn ogen hadden ze me beter voor de botox kunnen geven dat helpt wel!!!!!!!
Ben benieuwd hoe dat straks gaat in januari!!!!


Gr Kim
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik durf je nu al op een brieffie te geven dat de huidige basis ziekenfonds verzekering met de standaard vergoedingen zal worden gehandhaafd in 2006. Er zullen eerder vergoedingen geschrapt worden dan dat er bij komen en botox zal heus niet vergoed worden.

Ik wacht nog steeds op de dag dat je een kant en klaar doe het zelf botox injectie spuit pakket bij de drogist kunt kopen voor 50 euro ofzo! Zou dat niet mooi zijn ? :)

Groetjes Thijs
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Zooooo

nou ik ben benieuwd wat de nieuwe verzekering shit gaat brengen....ik zou best bij willen verzekeren voor botox, maar mag niet hoger dan het bedrag dat ik eens in het half jaar bij carpe betaalt...

Kim of Marloes: hebben jullie nog contact met dhr Vliegen???

Groet,
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoe komen jullie erbij dat je je kan bijverzerkeren voor botox als het nieuwe zorgstelsel in werking treed? Ik heb er niets van gehoord en ga er ook helemaal niet van uit dat dat een optie zal zijn. Was het maar waar.

Per 1 januari worden de zorgpremies hoger en botox zal nog steeds niet vergoed worden, tenzij je een ziekenhuis hebt die het betaald. Net als nu dus.....

Groetjes Thijs
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

De Maurtits Kliniek in Den-Haag heeft mijn Botox injectie vergoed. Mijn huisarts heeft het klaargespeeld, hoe het precies in elkaar zit weet ik niet maar mocht ik er meer over weten laat ik het weten. Misschien dat ze ook anderen patienten van buitenaf nemen, ik zou zeggen niet geschoten is altijd mis. ;)
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Wow zwetertje...het wordt nog vergoed bij jou...
Ik wil hier wel meer over weten!!!

Groet
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht