Voorbeeld brief aanvraag machtiging botox

Gezamenlijk op zoek naar vergoeding.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Voorbeeld brief aanvraag machtiging botox

Bericht door Thijs »

Hoi allemaal,

Bij deze een voorbeeld brief voor de aanvraag van een machtiging voor behandeling met botox.




Zilveren Kruis/Achmea
t.a.v. Medisch adviseur
Antwoordnummer 5158
3000 VB Rotterdam


T.Koekeboe
Boekeboestraat 1
1015 CG Amsterdam

polisnummer: 1602352562


Amsterdam, 1 februari 2005


Geachte heer/mevrouw,

Sinds 1999 word ik behandeld voor hyperhydrosis door middel van Botox injecties.

Daar ik altijd partikulier verzekerd was heeft dit nimmer problemen opgeleverd met de verzekeringsmaatschappij. Sinds ik weer ziekenfonds verzekerd ben kan ik niet meer behandeld worden met botox omdat dit niet vergoed word door het ziekenfonds.

Ik heb 2 a 3 keer per jaar een botox behandeling nodig tegen hyperhidrosis onder mijn oksels. Ik verzoek u om een machtiging zodat ik voor mijn aandoening behandeld kan worden. Geen ander geneesmiddel heeft ooit goed resultaat gehad tegen mijn aandoening behalve botox injecties.

Zonder deze behandeling kan ik in het dagelijks leven niet normaal functioneren. Ik weet dat botox niet wordt vergoed in het ziekenfonds of AWBZ maar ik verzoek u toch met klem om mijn aanvraag serieus in behandeling te nemen. Vooral omdat de ziekenhuizen bij mij in de buurt of de behandeling niet uitvoeren of lange wachtlijsten hebben en geen nieuwe patienten aan nemen.

Bij deze stuur ik u de verklaring/medische historie van mijn huisarts/dermatoloog bij deze brief.

In antwoord op uw schrijven verblijf ik,

Hoogachtend,

T. Koekeboe


Bijlage: brief arts
Laatst gewijzigd door Thijs op za 04 feb 2006, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Wil je deze brief gelijk als word document openen ? klik dan hier:

https://overmatigzweten.nl/vbbrieven/vb ... zwaar1.doc
james700
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 feb 2016, 08:34
Contacteer:

Re: Voorbeeld brief aanvraag machtiging botox

Bericht door james700 »

Daar ik altijd partikulier verzekerd was heeft dit nimmer problemen opgeleverd met de verzekeringsmaatschappij. Sinds ik weer ziekenfonds verzekerd ben kan ik niet meer behandeld worden met botox omdat dit niet vergoed word door het ziekenfonds.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Voorbeeld brief aanvraag machtiging botox

Bericht door Thijs »

Dat klopt niet. Er is zelfs een uitspraak van de stichting klachten geschillencommissie zorgverzekeringen dat botox gewoon uit het basispakket betaald moet worden. ik weet niet hoe het nu is maar voorheen moest je een ziekenhuis vinden die met botox injecteerde en dan betaalde het ziekenhuis dit. Even rondbellen dus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht