Voorbeeld brief bezwaar afwijzing aanvraag machtiging botox

Gezamenlijk op zoek naar vergoeding.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Voorbeeld brief bezwaar afwijzing aanvraag machtiging botox

Bericht door Thijs »

Mondje vol die titel ! ahhahaha deze brief stuur je als je eerste brief niet is gehonoreerd en je aanvraag voor botox was afgewezen.
Uiteraard moet je de brief zelf aanpassen en kun je er andere dingen bij zetten enz. enz... het is alleen maar een leidraad.
Ik vind dat echt iedereen die hyperhidrosis heeft een brief moet sturen naar zijn of haar verzekeringsmaatschappij. Zo kunnen zij zien dat er veel vraag naar is plus we voeren druk uit op die manier. Als je niets doet gebeurt er zo en zo niets.

Zilveren kruis Achmea
Postbus 1311
3000 BH Rotterdam

T. Boekeboe
Boekeboestraat 1
1015 CG Amsterdam

uw kenmerk: 161235467/DFEO1

Amsterdam, 1 Maart 2005

Geachte heer/vrouw,

In uw brief van 1 maart 2005 stelt u dat ik niet in aanmerking kom voor een machtiging voor de vergoeding van botox.

Ik wil hier tegen in bezwaar gaan. Ik vind het belachelijk dat een instelling als de uwe welke een slogan hanteert “eerst mensen dan regels” zich achter de ziekenfondswet schuilt en doordat deze wet niet voorziet in het middel botox , u het dan maar niet vergoed.

U stelt dat ik wederom naar de dermatoloog moet gaan in het ziekenhuis. Ik heb dit eind 2004 al gedaan bij het bla bla ziekenhuis en de dermatoloog aldaar wist mij te vertellen dat het “geldpotje” voor deze behandeling op was. Toen ik begin 2005 wederom belde of het “geldpotje” inmiddels weer gevuld is werd mij medegedeeld dat het ziekenhuis nog een beslissing moest maken of zij wel door zouden gaan met de behandeling met botox voor mijn aandoening. Kortom, de tijd tikt door en ik heb dringend een behandeling nodig. Ik ben van mening dat een ziektekosten verzekeraar de kosten voor ziekten moet vergoeden. Daar verzeker ik mezelf voor. Nu heb ik een aandoening welke zeer goed behandeld kan worden met botox maar nu wilt mijn ziektekosten verzekering dit niet vergoeden. Ik vind dit belachelijk.

Een flesje botox kost gemiddeld 230 euro en dit zou betaald moeten worden uit het ziekenhuisbudget waar ook andere dure medicijnen voor bijvoorbeeld kankeronderzoek uit betaald moeten worden. Dit potje raakt natuurlijk snel op en hoe meer patienten zich aandienen hoe sneller het op is, zeker als het geldbedrag gelijk blijft. Ik kan me niet voorstellen dat 230 euro in een jaar voor een organisatie als de uwe zo vreselijk veel is. In vergelijking met andere geneesmiddelen is het zelfs goedkoop te noemen.

Ik kan nu dus niet behandeld worden en verzoek u om mijn machtiging wederom goed onder de loep te nemen.
Mijn sociaal leven word drastig beperkt door mijn aandoening en ik kan zo dus niet normaal leven. Kunt u anders niet uit coulance met de verzekeringsnemer overgaan tot een machtiging ?

Met vriendelijke groeten,

T. Boekeboe
Laatst gewijzigd door Thijs op za 04 feb 2006, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Wil je deze brief gelijk als word document openen ? klik dan hier:

http://overmatigzweten.nl/vbbrieven/vbbriefbezwaar2.doc
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht